בית משפט השלום בבאר שבע האריך היום (ו') את מעצרו של הגבר שחשוד בניסיון רצח אשתו במצפה רמון, עד יום חמישי בשבוע הבא. השופט ג'ורג אמוראי אסר לפרסם את שמו של החשוד למרות בקשת המשטרה והתקשורת לפרסם את שמו.
החשוד אמר בדיון כי יש להמתין עם פרסום פרטיו, שכן אולי "יתגלו דברים מפתיעים" וכי למשפחה של אשתו יש "יצר נקמנות" כלפיו. שירה בת ה-31, שאותה דקר החשוד, ביקשה לפרסם את שמו והסכימה לפרסם את שמה כדי שכולם יידעו את אשר עשה. השופט אמוראי אף פנה לחשוד וביקש את דעתו לגבי בקשת המשטרה והתקשורת לפרסם את שמו.
3 צפייה בגלריה
שירה והבעל שניסה לרצוח אותה
שירה והבעל שניסה לרצוח אותה
שירה והבעל ששמו עדיין אסור לפרסום. "שכולם ידעו את מה שעשה"
3 צפייה בגלריה
השופט ג'ורג' אמוראי
השופט ג'ורג' אמוראי
השופט ג'ורג' אמוראי
(צילום: אתר הרשות השופטת)
הגבר, שעל פי החשד דקר את אשתו 20 פעמים, ביקש מהשופט להתחשב בו ואמר כי "המקרה הזה צריך קודם להיבדק לעומק בפרטי פרטים ורק אחרי זה לתת את הדעת על הפרסום. הכי קל זה להרוס קריירה ומוניטין של 45 שנה. אני קצת מופתע מה כל כך הכמיהה הזו לבוא ולפרסם. תמיד יהיה זמן לבוא לפרסם את זה. מן הסתם זה לא הזמן כרגע".
החשוד הוסיף: "ההורים שלי אנשים מבוגרים, אני לא צריך את כל מפח הנפש הזה כשעדיין המצב הוא מאוד רגיש. שווה לשקול אם בכלל לפרסם. המשפחה שלה יכולה למצוא דרך לפרסם. יצר הנקמנות שלהם הוא כרגע משהו מובן. אבל בוא נעצור את זה בינתיים. יכול להיות שיימצאו דברים מפתיעים. תנו לי את הצ'אנס הזה".
הגבר, בן 45, חשוד בניסיון רצח, פציעה או חבלה זדונית שלא כדין, חבלה חמורה ותקיפה הגורמת חבלה של ממש. על פי החשד הוא תקף את אשתו בביתם במצפה רמון, מול בנם הפעוט. לפי החשד דקר אותה, תקף אותה עם מערוך וגרם לה לחבלות ו-20 דקירות בפלג גופה העליון.
הצדדים הסכימו על מעצרו עד לראשון באוקטובר. את החשוד ייצג בדיון עו"ד עידן שני ממשרד עו"ד ששי גז. נציג המשטרה, רס"ר בכיר מוריס בן סימון, ביקש להתיר את פרסום השם ואמר כי "מדובר באירוע קשה ומזעזע שאירע במצפה רמון. הקורבן נדקרה והותקפה ע"י החשוד שהינו בן זוגה. בזמן המקרה היה (שם) בנם בן השנתיים. הקורבן הגיעה במצב קשה מאוד לביה"ח סורוקה באמצעות מסוק".
נציג המשטרה הוסיף כי החשוד שומר על זכות השתיקה. "לא שקטנו על שמרינו ועשינו פעולות רבות ואספנו ראיות רבות נגד החשוד. אנו מבקשים להתיר את צו איסור הפרסום שניתן בהחלטה קודמת. אנו סבורים שזכות הציבור לדעת. שהפרסום יביא לעוד קורבנות אלימות לאזור אומץ להתלונן. פרסום שמו של החשוד לא יפגע בחקירה. שוחחנו עם המתלוננת והיא אמרה שאין לה בעיה לפרסם את שמו של בעלה ואת שמה כדי שכל המדינה תדע".

השופט, כאמור, פנה לחשוד וביקש את עמדתו. לאחר שהוא הסביר לשופט כי הוא רוצה "צ'אנס" ושאולי יתגלו "דברים מפתיעים", הוא ביקש למנוע מהוריו מפח נפש. השופט פנה אליו ואמר: "תודה רבה לך, אמרת דברים חשובים".
השופט אמוראי קבע כי פרטי האירוע, שכבר פורסמו, מותרים, אך ציין כי "יחד עם זאת החקירה בעיצומה, והגם שנאספו ראיות שקושרות ואף מסבכות את החשוד בעבירות של ניסיון לרצח ופציעה זדונית שגרמה לחבלות חמורות, אין בשלב זה בפרסום שמו של החשוד כדי לתרום לביסוס וקידום העניין הציבורי. בית המשפט קיבל מנציג החקירה מידע לפיו קורבן העבירה מסכימה לפרסום שמה ואולם הסכמתה הינה רק אחד השיקולים מה גם שבעניינו מעורב קטין שנחוץ להגן עליו".