משרד הבריאות צפוי לדון היום (ה') בהפיכת כל מדינות העולם לאדומות, כך שכל ישראלי שישוב לארץ מחו"ל יהיה מחויב בבידוד. כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, מדובר במהלך שמקדמת בשבועות האחרונים ראש שירותי בריאות הציבור במשרד, ד"ר שרון אלרעי פרייס.

גורמים במערכת הבריאות מעריכים כי היוזמה של ד"ר אלרעי פרייס עשויה להיתקל בקשיים גם מצד משרד החוץ וגורמים פוליטיים, אבל גם מצד גורמים בתוך המשרד שמתנגדים ליוזמה כמו המשנה למנכ"ל פרופ' איתמר גרוטו, ומנהל המחלקה הבינלאומית ד"ר אשר שלמון.
"חשוב לבטל כבר עכשיו את הנושא של מדינות ירוקות", ציינה ד"ר אלרעי פרייס בתכתובת פנימית שפורסמה ב-ynet. "עם המצב הקיים אין לנו אפשרות להכניס לכאן תחלואה מיובאת. לפי הנתונים, יש לא מעט ייבוא בתחלואה ממדינות ירוקות, והם אפילו לא נדרשים לבידוד. זה מחייב שינוי גישה".
2 צפייה בגלריה
תורי ענק בנתב"ג
תורי ענק בנתב"ג
הישראלים ממהרים לחו"ל
על פי נתוני משרד הבריאות, 245 ישראלים שחזרו מחו"ל מתחילת חודש דצמבר נמצאו חיוביים לקורונה. 30 מהם חזרו מארה"ב, 26 מאיחוד האמירויות, 16 מטורקיה, 27 מאוקראינה, 11 מרוסיה, 8 מהולנד, 4 מבריטניה והיתר ממדינות אחרות.
נכון לעכשיו, ישראלים ששבים מביקור במדינות ירוקות חוזרים לארץ מבלי שהם חייבים לעשות בדיקת קורונה או להיכנס לתקופת בידוד. אם אכן יוחלט להגדיר את כל המדינות אדומות, התושבים שיחזרו לארץ יצטרכו להיכנס לעשרה ימים של בידוד בתנאי שיבוצעו בהם שתי בדיקות קורונה שתוצאותיהן שליליות - הראשונה עם הכניסה לבידוד והשנייה ביום התשיעי ממועד החשיפה.
הפער המינימלי בין הבדיקות חייב להיות לפחות 24 שעות, וניתן לבצע את הבדיקה ללא הפניית רופא בקופות החולים ובמתחמי היבדק וסע של פיקוד העורף.

הישראלים צובעים את דובאי באדום

נושא נוסף שצפוי לעמוד במרכז הדיון במשרד הבריאות היום הוא הפיכתה של איחוד האמירויות ממדינה ירוקה לאדומה. איחוד האמירויות אינה עומדת בקריטריונים שנקבעו למדינה אדומה, אך החשש הוא שאלפי הישראלים ששוהים בה ומתקהלים בניגוד להנחיות משרד הבריאות עלולים ליצור שרשראות הדבקה נוספות.
2 צפייה בגלריה
דובאי מלמעלה מבניין הבורג' חליפה
דובאי מלמעלה מבניין הבורג' חליפה
דובאי מהבורג' חליפה. בדרך להיות מדינה אדומה
(צילום: יהונתן בניה)
בשבוע שעבר הודיע משרד הבריאות על הפיכת איחוד האמירויות למדינה אדומה. בעקבות לחץ של משרד החוץ, הוחלט להשאיר את איחוד האמירויות ירוקה בשל חשש ממשבר בין המדינות.
גורם בכיר במשרד הבריאות טען השבוע כי "דובאי היא הטורקיה הבאה שלנו", וכינה אותה "פצצה מתקתקת". לטענתו, היעד התיירותי החדש שנפתח לישראלים הולך להיות מקור מרכזי לייבוא קורונה בשבועות הקרובים.
"כל מה שאפשר לעשות כדי להקשיח את ההגבלות על החוזרים, בין אם באמצעות בידודים או כל אמצעי אחר, יכול רק לסייע", אמר הגורם. "אמנם בפן היבש של הקריטריונים איחוד האמירויות אינה עומדת כמדינה אדומה, אך כמות החוזרים ממנה היא בלתי נתפסת".
בתוך כך, קבינט הקורונה אישר אמש להאריך ב-30 ימים את האיים הירוקים באילת ובים המלח עד לתאריך 16 בינואר 2021. בנוסף, יישובי המועצה האזורית הערבה התיכונה התווספו לרשימת היישובים שמוגדרים כ"סביבת האזור" שמקנה לתושבים זכאות לבדיקות מהירות בשל הסתמכותם על השירותים העירוניים של אילת. כמו כן, עובדי מלונות ים המלח שמגיעים מבחוץ יצטרכו לעבור בדיקת קורונה בכל 72 שעות.
אתמול אישר קבינט הקורונה לפתוח באופן מידי את הספריות הציבוריות, זאת לאחר שבשבוע שעבר אושרה פתיחת המוזיאונים.
בינתיים, הקרבות הפוליטיים בין הליכוד לכחול לבן גרמו לכך שישיבת הממשלה שאמורה הייתה להתקיים היום בוטלה בפעם השלישית. בתחילה הישיבה תוכננה להתקיים ביום ראשון, כמו בכל שבוע, אך מאז מזכירות הממשלה מודיעה בכל יום על דחייתה.
פורסם לראשונה: 22:35, 16.12.20