למרות שאיחוד האמירויות הערביות נכללה לבסוף ברשימת המדינות הירוקות שלא מחייבות בידוד בלחץ משרד החוץ, במשרד הבריאות עדיין חלוקים לגבי האישור שניתן בהובלת המשנה למנכ"ל המשרד, פרופ' איתמר גרוטו, וראש המחלקה הבינלאומית ד"ר אשר שלמון.
3 צפייה בגלריה
ישראלים תקועים בדובאי
ישראלים תקועים בדובאי
ישראלים בנמל התעופה בדובאי
גורם בכיר במשרד אמר בצהריים (ראשון) ל-ynet כי "דובאי היא הטורקיה הבאה שלנו", וכינה אותה "פצצה מתקתקת". לדבריו, היעד התיירותי החדש שנפתח לישראלים הולך להיות מקור מרכזי לייבוא קורונה בשבועות הקרובים. "כל מה שאפשר לעשות כדי להקשיח את ההגבלות על החוזרים, בין אם באמצעות בידודים או כל אמצעי אחר יכול רק לסייע", אמר הגורם. "אמנם בפן היבש של הקריטריונים איחוד האמירויות אינה עומדת כמדינה אדומה, אך כמות החוזרים ממנה היא בלתי נתפסת. פי שלושה וארבעה ממדינות אחרות", הסביר. גורם המעורה בפרטים העריך כי נכון לעכשיו שוהים בדובאי קרוב ל-10,000 ישראלים.

שגרת הקורונה - כתבות נוספות

מנתונים שהגיעו לידי ynet עולה כי בזמן שהוחלט להותיר את איחוד האמירויות מדינה ירוקה, ההערכה במשרד הבריאות הייתה כי במהלך חודש דצמבר ישובו מהמדינה לישראל 224 חולי קורונה - יותר מכל מדינה אחרת. לשם השוואה, צפי המאומתים מטורקיה הוא 86 בני אדם ומארצות הברית 66. בין הישראלים שייתכן ונדבקו - גם הזמר אייל גולן שקיבל תשובה חיובית גבולית אחרי שחזר מדובאי, אך טרם ידוע אם נדבק במהלך חופשתו.
3 צפייה בגלריה
תורי ענק בנתב"ג
תורי ענק בנתב"ג
תורי ענק בנתב"ג, הבוקר
3 צפייה בגלריה
הטיסה המסחרית הראשונה מישראל לדובאי
הטיסה המסחרית הראשונה מישראל לדובאי
הנוסעים לדובאי בנתב"ג
(צילום: מוטי קמחי)
"כל פספוס כאן עשוי לעלות לנו ביוקר. אנחנו כבר יודעים ושומעים הרבה מאוד עדויות על ההתנהגות של הילדים בדובאי. כל הסימנים מראים שזו המדינה שאנשים נוסעים כדי לחגוג בה. אם אנחנו יודעים מראש שיש לנו הזדמנות לסמן יעד מסוכן מראש ולא בדיעבד - וזה מאוד קשה לעשות זאת - אז צריך לעשות את זה", אמר הבכיר במשרד הבריאות. "אני לא יודע אם החליטו להותיר אותה ירוקה משיקול דיפלומטי, כלכלי או גם וגם. זה כנראה קשור למערכת היחסים בין שתי המדינות ואני לא מכיר את השיקולים לעומק, אבל אנחנו מתריעים שהמשמעויות הן מחיר שעשוי להיות מאוד יקר. ממילא אנחנו בתקופה של תחלואה עולה, אז זה ממש בעיניים פקוחות להיכנס לתוך צרה".
לפי הנתונים הרשמיים המתפרסמים במדינה, אתמול בוצעו באיחוד האמירויות 156,513 בדיקות ומתוכן אובחנו 1,154 חיוביים לקורונה, שהם 1.1% מכלל הנבדקים. בימים הקודמים נרשמה מגמה דומה, אך במערכת הבריאות חוששים מפני הכמויות העצומות של ישראלים ששוהים כעת באיחוד האמירויות - ועוד צפויים לטוס למדינה בזמן הקרוב.
בשבוע שעבר, בטרם משרד החוץ הודיע על השארת ההגדרה של איחוד האמירויות מדינה ירוקה, אמרה ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות כי "התפקיד שלנו בבריאות הציבור הוא למנוע תחלואה - לזהות היכן יהיה המוקד הבא של הפצת תחלואה ולמנוע אותו. לפי נתוני התחלואה המיובאת מחודש נובמבר, וכמות הנוסעים העתידה בחודש דצמבר - איחוד האמירויות הוא מוקד תחלואה עתידי משמעותי שחשוב למנוע אותו. שרואים את התחזית הזו - אין סיבה להמתין ולראות את התחלואה גואה ואז לעשות מעשה. צריך להיות פרואקטיביים ולמנוע אותה".