1 צפייה בגלריה
רם שפע
רם שפע
ח"כ רם שפע
(צילום: קובי קואנקס )
יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ רם שפע, מתפטר מראשות הוועדה ומהכנסת - ויתמודד בפריימריז לרשימת מפלגת העבודה. כך נודע היום (ב') ל-ynet. ח"כ שפע צפוי להתפקד לעבודה, לאחר שבכנסת האחרונה היה לאחד מראשי הוועדות הלעומתיים ביותר לממשלה וסירב כמעט בכל החלטה להתיישר לפי הקו שהכתיב קבינט הקורונה. גורמים המעורים בפרטים אמרו כי שפע קיבל את ההחלטה לאחר שפורסמו תוצאות הבחירות המקדימות במפלגת העבודה, שבהן זכתה ח"כ מרב מיכאלי.
שפע נבחר לכנסת כחלק מרשימת כחול לבן והתמנה לעמוד בראשות ועדת החינוך מטעם המפלגה. אלא שלאחר ההצבעה הדרמטית ("ליל החניונים") שדחתה הסכם פשרה אפשרי, ובה הצביע שפע בניגוד לקו של מפלגתו שרוב חבריה נעדרו, הסתיימה למעשה דרכו בכחול לבן. לאחרונה התקיימו שיחות בין שפע לבין גורמים במפלגת "הישראלים" של רון חולדאי, אולם השיחות לא הבשילו לכדי מרוץ משותף - ובסופו של דבר שפע בחר להתמודד על מקום במפלגת העבודה.

"הממשלה הזו שכחה את תפקידה כלפי הציבור, לכן הצבעתי בעד הפלתה", אמר שפע. "כעת, אפעל בכל כוחי כדי להוביל לשינוי אמיתי שכל כך נחוץ למדינה שלנו. "מתוך כך, החלטתי לרוץ בבחירות לרשימת העבודה במטרה להצטרף לחברתי מרב מיכאלי, יו"ר המפלגה, ולקדם את התחדשות המחנה הדמוקרטי והליברלי בישראל. מרב היא מנהיגה אמיצה, ערכית ונחושה ויהיה לי הכבוד להצטרף אליה לרשימה שלא רק מדברת על דמוקרטיה, אלא מקיימת אותה הלכה למעשה".
שפע הוסיף: "אני שמח, נרגש וחדור מטרה להצטרף לבית פוליטי שמרגיש כמו בית. מחנה המרכז-שמאל זקוק להתחדשות, התעוררות ותעוזה. זה אפשרי ואני גאה לקחת בכך חלק".
באשר למערכת החינוך אמר: "מערכת החינוך שלנו חבוטה מכל עבר. הממשלה לא רואה בה כמערכת חיונית, אף על פי שמיליוני ילדים והורים זקוקים לה כמו אוויר לנשימה. אני חש תחושת אחריות עמוקה לחינוך, אך לצערי הממשלה ממשיכה לרוקן מסמכויות את ועדת החינוך ומונעת ממני ומחברי הועדה להמשיך ולחזק את מערכת החינוך". הוא הבהיר כי "בהמשך להודעתי על התמודדות בעבודה, אני מתכוון להתפטר מתפקידי כיו"ר ועדת החינוך ולהחזיר לכחול לבן את המנדט".