פרקליטות מחוז דרום החליטה לסגור את התיק נגד פנינה ממן, מנהלת מלון הים האדום באילת שנחשדה כי לא מנעה את אונס הנערה בת 16 באוגוסט השנה. במקביל, היום (ג') התקיימה החקירה הנגדית של הנערה במסגרת שלב ההוכחות במשפטם של 11 הנאשמים במעורבות בתקיפתה המינית.
ממן נעצרה במהלך החקירה בחשד לאי מניעת פשע ושיבוש הליכי חקירה. במשטרה טענו שהיא נכחה במלון בזמן האונס. "היא לא מנעה פשע חמור, היא הייתה בסמוך לאירוע, עצימת עיניים", טענה נציגת המשטרה בהתייחסה למנהלת המלון בדיון שנערך באוגוסט בבית משפט השלום באשקלון. ממן מצדה אמרה שנפלה בעצמה קורבן לאונס כשהייתה בת 14.
4 צפייה בגלריה
פנינה ממן, מנכ"לית מלון הים האדום באילת
פנינה ממן, מנכ"לית מלון הים האדום באילת
פנינה ממן, מנהלת מלון הים האדום באילת
(צילום: יוסי דוס-סנטוס)
לפני כשבוע החליטה הפרקליטות לסגור את התיק נגד ממן. פרקליטתה, עו"ד שני רופא, אמרה היום: "כמו שאמרתי בתחילת הדרך, האמנתי בחפותה המוחלטת של מרשתי. יחד עם זאת, אני מסייגת את דבריי לאור העובדה כי באופן תמוה איש מהפרקליטות לא טרח להביא לידיעתי על אודות סגירת התיק נגד משרתי. כמו כן איני יודעת מה היא עילת הסגירה. באם עילת הסגירה היא אינה היעדר אשמה בכוונתי לפעול כי כך יהיו הדברים".
שלב ההוכחות במשפט האונס החל ביום ראשון. בדיון שנערך בבית המשפט המחוזי בבאר שבע בדלתיים סגורות, העידה הנערה במשך שעות על התקיפה המינית. הנערה הוכנסה לאחד האולמות בבית המשפט, ובאולם אחר ישבו הנאשמים. מהנערה נחסכה האפשרות לראות את הנאשמים, בעוד אלה יכלו לצפות בעדותה.
4 צפייה בגלריה
מחאה מחוץ לבית המשפט בבאר שבע
מחאה מחוץ לבית המשפט בבאר שבע
המחאה מחוץ לבית המשפט בבאר שבע
(צילום: בראל אפרים)
4 צפייה בגלריה
הנאשמים בכניסה לדיון
הנאשמים בכניסה לדיון
הנאשמים בכניסה לדיון
(צילום: רועי עידן )
היום החלה החקירה הנגדית במשפט, ובמסגרתה מתושאלת הנערה על ידי עורכי הדין של הנאשמים. עשרות בני אדם הגיעו הבוקר לבית המשפט כדי לתמוך בנערה. הם צעקו לה בין היתר "אנחנו מאמינים ומאמינות לך", ו-"גם אם לא הצלחת לצעוק - אנחנו נצעק בשבילך".
אריאלה אלון, יו"ר נעמת נגב מאוחד, אמרה: "הגענו לכאן גברים ונשים שהמודעות לנושא גוברת בקרבם. אנשים שחושבים שדם של נערה וגופה לא יכולים להיות הפקר. באנו לתבוע מבית המשפט להציב רב ענישה גבוה, להשתמש בו, להביע פשוט יותר חמלה כלפי הנערה ופחות כלפי עתיד הנאשמים".
אלון אמרה עוד: "חקירה נגדית היא למעשה לעבור אונס בפעם השנייה, זה להיכנס לכל הפרטים. בדרך כלל מתייחסים למי שעברה את החוויה המשפילה והנוראה הזאת כאילו היא הזמינה את זה באמצעות לבוש, שתייה, מבט או מילה. אף אישה לא מזמינה אונס, וכשאישה אומרת לא - זה לא".
4 צפייה בגלריה
מחאה מחוץ לבית המשפט בבאר שבע
מחאה מחוץ לבית המשפט בבאר שבע
(צילום: בראל אפרים)
מכתב האישום עלה כי הנערה שתתה לשוכרה בחדר של מכריה, עד כדי כך שחושיה התערפלו והיא לא הייתה מסוגלת לשלוט במעשיה וברצונותיה. בשלב מסוים נכנסו לחדר איסי רפאילוב ואיליזיר מאירוב מחדרה, שניהם בני 27, לאחר שקודם לכן הבחינו בה בבריכת המלון.
לטענת הפרקליטות, רפאילוב ומאירוב ניצלו את מצבה של הנערה ואנסו אותה, ולאחר מכן הצטרפו למתקפה המינית תאומים בני 17 שאנסו אותה גם הם בזה אחר זה. ארבעתם נאשמים באונס בנסיבות מחמירות. אושר שלמה (19) ממושב נוגה נאשם בסיוע לאונס ובמעשים מגונים.
לששת הנאשמים הנוספים, כולם נערים, מיוחסות עבירות של סיוע לאונס ואי-מניעת פשע. בשל מצבה של הנערה שלא זוכרת את רוב המקרה, רוב הראיות התבססו על DNA, ממצאים דיגיטליים והודאות הנאשמים.
עו"ד ניר יסלביץ', סנגורו של איסי רפאילוב, מסר בתגובה: "צר לי על כך כי הגורמים המוזכרים בכתבה החליטו להחליף את בית המשפט בעוד אותם גורמים סבורים כי ניתן להרשיע את הנאשמים עוד בטרם קיום משפט הוגן. הגיע העת שהגורמים המוזכרים בכתבה יפנימו מושכלות יסוד לפיהם כיכר העיר אינה מחליפה את בית המשפט".