ח"כ אופיר סופר (הציונות הדתית), מספר 2 באיחוד הלאומי, התייחס הבוקר (יום ה') בריאיון לאולפן ynet לפלונטר הפוליטי, שנראה כי העמיק לאחר נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש – שבו הוא תקף בין היתר את יו"ר ימינה נפתלי בנט. לדבריו, "הקמת ממשלת שמאל על ידי בנט תהיה סיום דרכו הפוליטית, טעות שהוא לא יוכל לתקן". עוד הוא אמר כי "אם תיעשה מלאכת מחשבת - נוכל להביא גם את גדעון סער".
ח"כ גלעד קריב (העבודה) שהתראיין גם כן במשדר, אמר: "תהיה ממשלת אחדות. בעבר זה עבד מצוין. ביני לבין איילת שקד, בין מרב מיכאלי לנפתלי בנט יש ויכוחים מהותיים - אבל לא שנאה. האידאולוגיה שלנו היא שהחברה הישראלית זקוקה לריפוי ולאיחוי שברים".
2 צפייה בגלריה
הפלונטר הפוליטי: ח"כ קריב (מימין) וח"כ סופר
הפלונטר הפוליטי: ח"כ קריב (מימין) וח"כ סופר
הפלונטר הפוליטי: ח"כ קריב (מימין) וח"כ סופר
(צילום: שמוליק דודפור, אביהו שפירא)

"הסיפור פשוט, לימין יש 65 מנדטים, ויש שני ראשי מפלגות שמזוהים כאנשי ימין מובהקים", אמר ח"כ סופר, "גדעון סער הוכיח את זה לאורך כל הדרך, גם נפתלי בנט. הם צריכים להתכנס בשבוע הקרוב, להידבר עם הליכוד ולהקים ממשלת ימין", אמר ח"כ סופר, "הם צריכים לעסוק במתכונת שלפיה זה ייעשה בדיוק, ואיך כל אחד יורד מהעצים שעליהם הוא טיפס".
2 צפייה בגלריה
גדעון סער בנימין נתניהו
גדעון סער בנימין נתניהו
"אולי נוכל להביא את סער. קשה אבל אפשרי"
(צילום: AP, AFP)
"אני חושב שאם נפתלי בנט יקים ממשלת שמאל, לפי המתכונת ששמענו עליה ערב העברת המנדט על ידי הנשיא, זו תהיה קטסטרופה מבחינתו. נראה לי שהוא מבין את זה, אני רוצה להאמין שהוא מבין את זה ושזאת האפשרות היחידה שצריכה לעמוד על הפרק - ממשלת ימין. אנשי ימין צריכים להקים ממשלת ימין. אם לנפתלי בנט היו 10 או 15 מנדטים, ואני חוזר על דברים שהוא אמר, אולי היה אפשר להתחיל לדבר על ראשות הממשלה. בינינו, זה לא מספר בשביל להיות ראש ממשלה.
"לא הייתה מציאות במדינת ישראל שבה דיברו על ראשות ממשלה עם 6-5 מנדטים, אין דבר כזה. אני לא מבין איך אנחנו מתבלבלים, בנט אמר שהוא לא יישב ברוטציה תחת לפיד, וגם שהוא לא יישב עם רע"מ. זאת הבטחת הבחירות שלו. הוא גם אמר שלא יהיו בחירות חמישיות – אז איך הוא רוצה ללכת לשם עכשיו?".


- סער לא ירד משום עץ ובנט אמר אתמול שאם לא ממשלת ימין - הוא יפעל להקים ממשלת אחדות בראשותו. אין עוד אפשרויות.
"אני לא אמרתי שהמלאכה פשוטה, אני רק אני חושב שמבחינת בנט, הקמת ממשלת שמאל תהיה סיום דרכו הפוליטית. אני מכיר את קהל הבוחרים שלו מקרוב מאוד, ולכן אני מעריך שהוא לא יעשה את זה. אם כן, זו תהיה טעות שהוא לא יוכל לתקן אותה".
ח"כ סופר התייחס גם לאפשרות של בחירות ישירות: "לומר שזה הדבר האולטימטיבי, הכי טוב? אני לא בטוח שזה הכי טוב. יותר טוב להקים את הממשלה עכשיו. אם נצטרך להגיע לסוגיה של בחירה ישירה, שזה המהלך שיעשה סדר ויעזור לכול לרדת מהעץ – אז נעשה זאת".
"בנט צריך להתאמץ לא לשבת על הגדר ולא לעשות שום דבר אחר, אלא לפעול להקמתה של ממשלת ימין אקטיבית. אני חושב שאם תיעשה מלאכת מחשבת וצריך לעשות אותה, יהיה אפשר גם להביא את גדעון סער. זה נשמע קצת קשה אבל אני מאמין שזה אפשרי".

קריב: "נתניהו חושב שחוקי היסוד הם המחאה ללא כיסוי"

לדברי חבר הכנסת ממפלגת העבודה, "נותרה עכשיו רק שאלה אחת עכשיו - האם 61 ח"כים יתלכדו באיזושהי קונסטלציה פוליטית שתציג ממשלה שתקבל את אמון הכנסת? זו השיטה הפרלמנטרית במדינת ישראל. יש לנו רה"מ שחושב שחוקי יסוד הם המחאה ללא כיסוי או העיתון מאתמול לעטוף בו דגים.
"יש שיטה בישראל, ומי שיקבל את האמון של רוב חברי הכנסת - הוא יהיה ראש הממשלה", הוסיף, "אין פה שום עניין של נקמות אישיות, אלא הבחנה של הרבה מאוד מנהיגים מימין ומשמאל, שהאיש הזה - נתניהו - וכל השותפים שלו מובילים אותנו לאבדון".