מירב בן ארי, חברת הכנסת לשעבר שכיהנה מטעם מפלגת כולנו והצטרפה למפלגתו של יאיר לפיד יש עתיד, אמרה היום (ב') בריאיון לאולפן ynet: "המטרה שלי היא להשיג כמה שיותר מנדטים. מטרה נוספת היא שכחול לבן יפרשו. הם עומדים עכשיו על 4 מנדטים, מדובר באלפי קולות שייזרקו לפח. אם הם לא פורשים - אנחנו נותנים לנתניהו את הממשלה הבאה. ממשלת ימין חרדים, מלא-מלא".
• כל מה שצריך לדעת על בחירות 2021 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet
6 צפייה בגלריה
מירב בן ארי ריאיון אולפן ynet
מירב בן ארי ריאיון אולפן ynet
"רוצה שכחול לבן יפרשו". מירב בן ארי באולפן ynet
(צילום: קובי קואנקס)
כשנשאלה על הקמפיין השקט של מפלגתה, הזכירה בן ארי ש"גדעון סער שם מקדימה את נפתלי בנט אבל זה לא הנושא של יש עתיד. אנחנו רוצים להקים ממשלה חדשה". בהקשר זה היא הוסיפה: "אני לא מבינה את מרב מיכאלי ואת מרצ, זה צריך לבוא מהם. על מי יחליטו לראשות הממשלה אם לא לפיד?".
ייתכן שהם לא רואים בו מתאים. "ברור שהוא צריך להיות ראש הממשלה הבא, לכן המסר הזה לא חייב להיות בכל שלט וטוב שאנחנו עושים את הקמפיין הזה באופן מדויק. אנחנו פחות מתעסקים בשיבוצים. מגוחך בעיניי שמישהו כבר אומר לעצמו מה יהיה הג'וב שלו בממשלה הבאה, שבכלל הוא לא יודע אם הוא יהיה בקואליציה".
בן ארי התייחסה לסקרים, שלפיהם לפיד עולה וגם שומר על יציבות בסקרי ההתאמה לראשות הממשלה. "המטרה שלי היא להשיג כמה שיותר מנדטים, מטרה נוספת היא שכחול לבן יפרשו. כל זמן שהם יושבים עם ה-4 מנדטים שלהם זה פשוט... אנחנו נמצאים ברגע הכי קריטי למדינה. לפי סקר מהבוקר אנחנו ממש חצי-חצי.
"אם כחול לבן לא ישכילו להבין שהם חייבים לפרוש, ולו רק כדי למנוע מנתניהו את הממשלה הבאה, אני באמת לא אצליח להבין את זה", המשיכה, "במפלגת כולנו ב-2019 היינו על 6 מנדטים. תמיד כשנותנים לך יותר, אתה מסיים פחות. יש מקרים נדירים אבל אם כרגע הם על 4 מנדטים מדובר באלפי קולות שייזרקו לפח".
6 צפייה בגלריה
יאיר לפיד
יאיר לפיד
"הבחירות קריטיות, בעבר לבן גביר לא היו 5 מנדטים". בתמונה, יאיר לפיד
(צילום: קונטקט)
6 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
"אם כחול לבן לא יעברו תהיה ממשלת ימין חרדית מלא-מלא"
(צילום: קובי קואנקס)
חוץ מהסקר הזה, בסופו של דבר הם עוברים את אחוז החסימה ברוב הסקרים. "בכל הסקרים של המפלגות, בכל מקום, הם לא עוברים. אם כחול לבן לא פורשים - אנחנו נותנים לנתניהו את הממשלה הבאה. ממשלת ימין חרדים, מלא-מלא. הוא גם אומר במפורש - חרדים ואיתמר בן-גביר יו"ר ועדת החוקה הבא. אם זה מה שאזרחי ישראל רוצים, שייתנו את הקול לשברי המפלגות האלה שבסוף יביאו אותנו לכישלון".
לא רק כחול לבן, גם במרצ עומדים על 4 מנדטים. "למרצ יש גוש מסורתי, הם יעברו. גם מרב מיכאלי תעבור ותעבור יפה מאוד, אין שאלה. אני לא דואגת לקטנים, מה שמטריד אותי זה כחול לבן. למרצ ולעבודה יש מצביעים הארד-קור שלהם. הנה, שמעתי שברגע ששמעו שהם קצת יורדים, ישר באו וגם הביאו להם הרבה יותר תרומות.
"לכחול לבן אין מצביעים מסורתיים", המשיכה, "זה כמו מפלגת כולנו. הייתי בסרט הזה. בסופו של דבר אם אין לך את היציבות, את מוסדות המפלגה, הסיכוי הוא קלוש. לא הייתי חוזרת לכנסת אם לא הייתי חושבת שיש היום סיכוי להחליף את הממשלה זאת".

יש עתיד הוא בית טבעי? את יושבת שם בנוח? "ממש, לגמרי בנוח. עבדתי איתם ארבע שנים ועשינו יחד הרבה דברים. הצבעתי להם לפני כחלון, הצבעתי להם אחרי כחלון. זה הבית שלי, נעים לי שם וזו גם הנבחרת הכי טובה היום בכנסת. מאוד נוח בחוץ, הכי כיף זה לשבת באולפנים, לדבר, למתוח ביקורת".
איך את רואה את הממשלה באה? "אני רוצה לראות ממשלה שמתעסקת באזרחים, לא בקלישאות, שבאמת רואה את הציבור".
ללפיד יש מרחב תמרון מוגבל, יש מפלגות שלא רוצות לשבת איתו כמו החרדים. "אנחנו שומעים זמירות אחרות, אגב. מרב מיכאלי אמרה משהו נכון כשהתראיינה כאן קודם - החרדים לא צבועים ישר בימין. זה גם לא נכון, חברי הכנסת יודעים את זה. יש לנו את ליברמן, את סער. אנחנו רואים כשותפים את מרב מיכאלי, את בנט. יכולה להיות ממשלה של שרים שאכפת להם. תסתכלו, כל הקמפיינים של גדעון, של בנט, כולם מתעסקים בציבור".
הציבור רוצה סוף סוף ממשלה יציבה, איך ממשלה של מרצ, בנט והחרדים ויש עתיד תהיה יציבה ותשרת את הציבור? "אני לא רואה עכשיו את כל העוגה ואני לא יודעת אם צריך גם את החרדים וגם את בנט. אני לא יודעת מה יהיה הרכב הממשלה הבאה, אני רק יודעת שאת מה שראינו ב-11 השנים האחרונות וביתר שאת בשנתיים האחרונות, צריך להפסיק".
בן ארי תקפה את ראש הממשלה: "מאז כתבי האישום חלה הידרדרות של המדינה הזאת ולא באמת מסתכלים. שומעים את נתניהו אומר - 'לא לנהל את המשבר ממניעים פוליטיים'. אפילו אין ימנים שראו את זה ולא שאלו 'ברצינות?'. הרי כל משבר הקורונה הזה מתנהל ממניעים פוליטיים, כולו, מ-א' עד ת'. ברור שצריך לתת לו את הקרדיט על החיסונים, אבל כל ההתנהלות הכושלת, כל ה-5,000 ויותר שהוא מספר המתים מהנגיף.
6 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
על נתניהו: "נותנת קרדיט על החיסונים אבל ההתנהלות - כושלת"
(צילום: יריב כץ2)
6 צפייה בגלריה
ישראל כץ
ישראל כץ
"כץ אמר שהוא 'נותן ונותן' אז למה הכול מרוסק?"
(צילום: קונטקט)
"אני יודעת לתת קרדיט, ואני גם קוראת לאנשים בכל מקום להתחסן, אבל כל כך הרבה איבדנו בדרך", הוסיפה, "העיר שלי, תל אביב, לא תחזור להיות מה שהייתה גם אחרי הקורונה. אתמול אמר שר האוצר כץ 'אני נותן ונותן', אם אתה נותן כל כך הרבה למה הכול מרוסק?".
ליברמן אמר לאחרונה שמי שיביא את מספר המנדטים הגדול, ביותר והוא לא נתניהו, הוא זה שירכיב את הממשלה. זה מקובל עליכם? "מי שנותן את מספר המנדטים הגדול ביותר? כן. גם אם הסקרים יירדו אנחנו עדיין נהיה הכי חזקים וגדולים בגוש".
ולכן יאיר לפיד, בכל תרחיש, אמור להיות ראש הממשלה? גם ברוטציה? "בעיניי כן. מה מעניין? שיאיר לפני שבועיים אמר שאם מישהו יקבל יותר מנדטים ממנו - שהוא ירכיב את הממשלה. מדהים אותי שהוא אומר את זה, אבל אחרים לא מסוגלים. כאילו, מה? אתם מכירים את המשחק הפוליטי. היינו שם".
כי גדעון סער אומר שרק הוא יכול להרכיב ממשלה. "למה? מי החליט? יאיר לפיד עם הניסיון הפרלמנטרי שלי, ותיק ומנוסה יותר מחברי כנסת אחרים. יש לו מפלגה חזקה, מוסדות. לנו לא היו כאלה בשטח ובמטרה. אפילו לא קבוצת וואטס אפ. כחלון בחיים לא כתב לנו בקבוצה, לפיד עונה, מגיב".
תרוצי בפריימריז לרשימה? "כשיהיו, בוודאי. כמו כולם. כשישבתי עם לפיד עוד לפני שסגרנו אמרתי לו שגם אם אני לא א- אני אצביע לו. זה המקום שלי. הציבור חייב לדעת שהבחירות האלה הן קריטיות. נכון שאנחנו תמיד אומרים את זה, אבל בבחירות הקודמות איתמר בן גביר והציונות הדתית לא היו על 5 מנדטים ולכן הבחירות האלה הרבה יותר קריטיות".
אם הם מקבלים 5 מנדטים זה אומר שגם להם יש מקום. "מקום? באופוזיציה. שיתכבדו ויגיעו לשם, אין שום בעיה לנסות גם את הצד הזה".
מכחול לבן נמסר: "מירב בן ארי לא מאמינה בלפיד ואמרה את זה בעצמה. גם היא יודעת שהוא טוב בציוצים, ולא במעשים. בזכות גנץ לנתניהו אין חסינות ויש משפט. נמשיך לשמור על הדמוקרטיה מתוך הממשלה הזאת, עד שתקום כאן ממשלה ישרה".