סוריה דיווחה שישראל תקפה אמש (יום ג') מאזור רמת הגולן כמה יעדים בבירת המדינה דמשק. פיצוצים נשמעו באזור עיר הבירה הסורית, והטלוויזיה הממלכתית דיווחה כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו בתגובה. בהמשך טענו הסורים כי רוב הטילים יורטו וכי לא היו נפגעים בתקיפה, אולם נגרם נזק לרכוש.
3 צפייה בגלריה
דיווח תקיפה ישראלית ישראל דמשק סוריה
דיווח תקיפה ישראלית ישראל דמשק סוריה
סוריה, הלילה
מקור צבאי סורי מסר כי "בשעה 22:35 תקפה ישראל מהגולן כמה יעדים באזור דמשק. מערכות ההגנה האווירית פעלו נגד הטילים ויירטו את רובם".
בזמן התקיפה המיוחסת לישראל, הוסט ממסלולו מטוס אזרחי של חברת Cham Wings הסורית שהיה בדרכו מבנגזי שבלוב לנמל התעופה דמשק. המטוס המשיך לכיוון עיר החוף לטקיה, שם נחת - בניגוד ליעדו המקורי. בהמשך, הוסט מטוס אזרחי נוסף של Cham Wings שהגיע מהעיר ארביל בעיראק ואמור היה לנחות בדמשק. גם הוא נחת בסופו של דבר בלטקיה.
מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה סורי שמקום מושבו בבריטניה, טען כי התקיפה, שאותה גם הוא ייחס לישראל, כוונה נגד שני מחסני תחמושת השייכים למיליציות הפרו-איראניות באתרים בסביבת נמל התעופה של דמשק.
לפני כשבועיים דיווחו כלי התקשורת הסוריים הרשמיים על הדי פיצוצים שנשמעו באזור הבירה דמשק, וטענו כי מדובר בתקיפה ישראלית. האירוע בא ימים אחדים אחרי פגיעה איראנית בספינה בבעלות ישראלית במפרץ עומאן.
3 צפייה בגלריה
דיווח תקיפה ישראלית ישראל דמשק סוריה
דיווח תקיפה ישראלית ישראל דמשק סוריה
נתיב המטוס שהוסט ממסלולו
פרשננו לענייני צבא וביטחון רון בן ישי העריך כי התקיפה שסוריה ייחסה לישראל לא התבצעה כחלק מהמערכה שבין המלחמות (מב"מ) – כלומר לא נועדה למנוע התחמשות של חיזבאללה בטילים מדויקים או מערכות נ"מ חדשות, או לבלום התבססות של מיליציות שיעיות פרו-איראניות, אלא בתגובה לפגיעה האיראנית בספינה.
לפי דיווחים, באותה תקיפה היו היעד מטרות באזור א-סיידה זיינב, החשוב לשיעים, שאליו נשלחו אנשי משמרות המהפכה האיראניים.
פורסם לראשונה: 23:00, 16.03.21