2 צפייה בגלריה
הערים במגזר הערבי
הערים במגזר הערבי
(צילום: אבגאנה אסלן, שרון צור, טל שחר)
תלמידי ז'-י' חוזרים ללימודים, הישראלים שתקועים בחו"ל יוכלו לחזור לארץ, גם במסעדות כבר אפשר יהיה לשבת - אבל במגזר אחד התחלואה דווקא בעלייה: פרופ' ערן סגל, מרכיב מודל חיזוי הקורונה של מכון ויצמן, פרסם אמש (יום ג') נתונים מעודכנים שמראים בבירור את העלייה במספר הנדבקים והחולים קשה במגזר הערבי.
בשבוע האחרון מספר חולי הקורונה החדשים שמצבם קשה עלה ב-24% במגזר הערבי, והם מהווים יותר משליש מסך החולים קשה החדשים. זאת, אף שהמגזר עצמו מהווה 18% מכלל האוכלוסייה בארץ. מנגד, הירידה בחולים קשה החדשים ממשיכה במגזר הכללי (10%-) ובמגזר החרדי (22%-), ורק 6% מהחולים קשה החדשים הם מהמגזר החרדי.

מקדם ההדבקה במגזר הערבי עומד על 1.17, לעומת 0.96 במגזר הכללי ו-0.82 בחרדי. בשבוע האחרון גדל גם מספר המאומתים במגזר הערבי (עלייה של 29%) וכך גם מספר המאושפזים (זינוק של 24%). זאת, לעומת ירידה של 32% במספר המאושפזים במגזר החרדי.
גם מבט על היישובים האדומים מראה את התפשטות הקורונה במגזר הערבי. למעשה, 19 היישובים שציון הרמזור שלהם הוא הגבוה ביותר הם ערביים - משהד וג'לג'וליה (היישובים היחידים בארץ עם ציון הרמזור המקסימלי 10), ואחריהם עין נקובא, רהט, דיר חנא, חורפיש, כסרא-סמיע, לקיה, שייח דנון, מג'ד אל כרום, אום אל פחם, כפר ברא, עילוט, עיילבון, עין מאהל, כפר יאסיף, נצרת, מעלה עירון ויפיע.
ברשימת היישובים האדומים נמצאות פרט לנצרת, רהט ואום אל פחם גם ערים נוספות כטירה, כפר קאסם ובקה אל גרבייה. אותה רשימה אדומה כוללת רק שלושה יישובים יהודיים - הערים דימונה ונוף הגליל, והמושב ברקת.

2 צפייה בגלריה
מירי רגב
מירי רגב
תחילה ייכנסו 1,000 ישראלים ביום. השרה רגב
(צילום: מוטי קמחי, הדר יואביאן)
החל מיום ראשון הקרוב תחל הפעימה השלישית של ההקלות. על פי ההחלטה, שהתקבלה שלשום בישיבת הממשלה, פרט לאטרקציות פעילות לפי "תו ירוק" תתבצע גם בבתי המלון ובגני האירועים. בבתי קפה ובמסעדות תתאפשר מיום ראשון ישיבה בפנים למחוסנים ולמחלימים, מי שאינו מחוסן בשתי מנות יוכל לשבת מחוצה להם, לפי כללי התו הסגול. תלמידי כיתות ז' עד י' יחזרו סוף-סוף ללימודים בכיתות - ביישובים ירוקים, צהובים ובחלק מהכתומים. מגבלת ההתקהלות תהיה 20 בפנים ו-50 בחוץ, פרט לערים אדומות שבהן תישאר המגבלה - 20 בחוץ ועשרה בפנים.
אמש החליט קבינט הקורונה החליט פה אחד כי 3,000 ישראלים יוכלו לשוב מדי יום מבלי לעבור בוועדת חריגים, אבל בינתיים רק מארבעה יעדים ניתן יהיה להמריא - ארה"ב, גרמניה, פריז וקייב. אלו גם היעדים היחידים אליהם מחוסנים יוכלו לטוס. שרת התחבורה מירי רגב החליטה כי בשבוע הראשון למתווה התעופה ייכנסו עד 1,000 ישראלים ביום - ולא 3,000, כפי שאושר בקבינט. במקביל 1,000-1,200 ייצאו מדי יום. רגב הסבירה זאת ברצון לוודא את אפקטיביות האכיפה, לצד אספקה של מלאי הצמידים האלקטרוניים שיאפשרו פיקוח הדוק על הבידוד הביתי.

המאומתים למוטציה מניו-יורק לא משתפים פעולה

מוקדם יותר אתמול עדכנו במשרד הבריאות כי במעבדה המרכזית לנגיפים אותרו באמצעות תהליך ריצוף שלושה מקרים מאומתים לווריאנט הניו-יורקי, כולם בני משפחה אחת. אותה משפחה לא משתפת פעולה בחקירה האפידמיולוגית, שנמצאת בעיצומה.
הזן הניו-יורקי התגלה לפני כשלושה חודשים בעולם ומצוי בעיקר בניו יורק. בנוסף אותרו שני מקרים של מוטציה אחרת שמקורה באפריקה והתגלתה גם באנגליה, ארצות הברית, ניגריה וירדן.
פורסם לראשונה: 23:54, 02.03.21