2 צפייה בגלריה
אביחי מנדלבליט גילה גמליאל
אביחי מנדלבליט גילה גמליאל
היועמ"ש מנדלבליט והשרה גמליאל
(צילום: מוטי קמחי, גילה גמליאל)
היועץ המשפטי לממשלה לא צפוי לפתוח בחקירה נגד השרה גילה גמליאל בשל ההפרה לכאורה של הנחיות הממשלה בנוגע לסגר. השרה צפויה להיענש במישור המינהלי והיא תיקנס, ככל הנראה, בסך של 5,000 שקלים.
החלטת מנדלבליט תתקבל לאחר ישיבה שתיערך עם תום חג הסוכות ועם "הצטננות הרוחות" בציבור ובתקשורת. בשלב זה, יצוין, היועץ לא עוסק בנושא.
אתמול, נזכיר, הגיע ללשכת היועץ המשפטי לממשלה מידע שנאסף במשטרה על אודות הפרת החוק והנחיות הסגר, מצד השרה גמליאל, כמו גם תלונות של עמותות ציבוריות למען טוהר המידות בשירות הציבורי, הטוענות שהשרה הפרה את החוק באופן מובהק ואף רימתה את רשויות המדינה. לכן, לפי התלונות, אין מנוס מפתיחה בחקירה או לפחות בהליך של "בדיקה" משטרתית.

במערכת המשפטית הבהירו שבכל מקרה לא יתקיים שום הליך משטרתי בעניינה של השרה גמליאל, שכן רק היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט מוסמך לקבל החלטת על חקירת שר במשטרה. כמו כן, יש לציין כי השרה גמליאל נהנית מחסינות פרלמנטרית ועל כן כל החלטה על פתיחה בחקירה צריכה להתקבל בכובד ראש.
הפרת החוק לכאורה של גמליאל - שנסעה 150 ק"מ לטבריה מביתה במהלך הסגר והתפללה בבית כנסת - נחשבת לכזו שברף התחתון של ההפרות, ולכן אם לא יתגלה דבר מה חדש היועמ"ש לא צפוי לפתוח בחקירה נגד השרה שנדבקה בנגיף הקורונה.
2 צפייה בגלריה
נדב ארגמן ראש השב"כ
נדב ארגמן ראש השב"כ
נדב ארגמן ראש השב"כ
(צילום: אוהד צויגנברג)

ראש השב"כ אירח בסוכות בביתו בני משפחה

כמו כן, מוקדם יותר היום דווח כי ראש השב"כ נדב ארגמן אירח בסוכות בביתו בני משפחה, בניגוד להנחיות.
לפי הדיווח, בתו, שמתגוררת קילומטרים רבים מביתו, ואורחים נוספים, כולל בתה של רעייתו, בן זוגה ובנם - שאינם מתגוררים עם משפחת ארגמן - נכחו ביום שבת בביתו של ראש השב"כ. המשפחה הייתה במקום כמה שעות.
בשב"כ מסרו בתגובה כי הם "לא מתייחסים לחייו הפרטיים של ראש השב"כ".