4 צפייה בגלריה
אולם מקבלי הפנים ריק
אולם מקבלי הפנים ריק
נתב"ג ריק
(צילום: מוטי קמחי)
רשות שדות התעופה וחברת אל על נערכות להוציא בשבוע הבא פיילוט ראשון של "טיסה במתכונת בטוחה" לניו יורק. במסגרת הפיילוט, תבוצע לנוסעים בדיקת אנטיגן מהירה שתוכל לזהות נוסעים שעלולים להיות מידבקים או חולים פעילים - ובכך למנוע מצב של הדבקה בטרמינל ובמטוס. הבדיקות ייערכו בנוסף לדרישה להציג תוצאה שלילית לקורונה מ-72 השעות שקדמו לטיסה.
מועד הטיסה שבה יבוצע הפיילוט הראשון טרם נקבע סופית, מכיוון שהטיסות היוצאות שמתוכננות לשבוע הבא טרם אושרו, אולם המהלך צפוי להביא לשינוי משמעותי בתהליך הכניסה והיציאה מישראל. בימים אלו מקימים בטרמינל 3 בנתב"ג אוהל ובו יבוצעו בדיקות האנטיגן החדשות, שתוצאתן אמורה להתקבל בפרק זמן של עד 15 דקות. "שתי הבדיקות ביחד אמורות להביא למצב שבו למעשה לא יהיו חולים פעילים במטוס או כאלה שעלולים להדביק", הסביר ל-ynet גורם המעורה בפרטים.
4 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה בנתב"ג
בדיקות קורונה בנתב"ג
בדיקת קורונה בנתב"ג
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה בנתב"ג
בדיקות קורונה בנתב"ג
(צילום: מוטי קמחי)
באוהל יתבקשו הנוסעים להציג את בדיקת הקורונה שנעשתה לפני הטיסה, ולאחר מכן תבוצע להם בדיקת האנטיגן שאמורה למנוע הדבקות של אחרים, שכן גם מחוסנים עלולים להיות מידבקים. "התפיסה היא שכל מי שייכנס לטרמינל יעבור את הבדיקה הזאת, גם נוסעים וגם עובדים בנמל התעופה, כך שבעתיד גם אזור הטרמינל יהיה מעין 'אי ירוק' שבו הסיכויים להידבק נמוכים, כך שכבר לא יהיה צורך בשמירה על ריחוק חברתי", אמר אותו גורם.
בדיון שהתקיים בנושא אתמול במשרד התחבורה, ובו השתתפו גם נציגי חברות התעופה, הוחלט שהחברות יחייבו גם את הנוסעים שממריאים לישראל לבצע את בדיקת האנטיגן לפני העלייה למטוס, כך שגם הטיסות ארצה יהיו מעין "טיסות ירוקות". בדיקה נוספת תיערך לנוסעים עם הגעתם ארצה, אולם טרם הוחלט האם אלו יהיו בדיקות אנטיגן או בדיקות דם סרולוגיות, שהפקתן מסובכת יותר.
משרד הבריאות עדיין לא אישר באופן גורף את השימוש בבדיקות המהירות בשל היעדר ידע בנוגע למהימנותן. גורמים במשרד הבהירו כי חברת אל על אחראית על הפיילוט. "נעבד את המידע שייאסף בעקבות הפיילוט ונסיק על בסיסו מסקנות", נמסר ממשרד הבריאות.
4 צפייה בגלריה
מירי רגב בביקורת פתע על שמירת ההנחיות נגד הקורונה בנתב"ג
מירי רגב בביקורת פתע על שמירת ההנחיות נגד הקורונה בנתב"ג
הציגה מתווה לפתיחת השמיים החל מהשבוע הבא. השרה רגב
(צילום: דוברות משרד התחבורה)
בתוך כך, בישיבת הממשלה שהתקיימה הערב הציגה שרת התחבורה מירי רגב את תוכניתה לפתיחת השמיים לישראלים כבר בשבוע הבא, החל מ-7 במרץ, ובכך למעשה לייתר את ועדת החריגים. על פי המתווה, ישראלים יוכלו לצאת לחו"ל למעט יעדים מרובי תחלואה שיוגדרו על ידי משרד הבריאות, ואליהם לא יהיו טיסות.
בנוסף, לפי המתווה, ייערך ניסיון לקלוט בנתב"ג כ-3,000 ישראלים שייכנסו לארץ ביום עם אופציה להגדלת המספר. כלל הנכנסים יחויבו בהצגת בדיקת קורונה שלילית בתוקף ל-72 שעות לפני הטיסה. מחוסנים יהיו פטורים מבידוד. כמו כן, ישראלים לא-מחוסנים שיבקשו להיכנס לארץ יידרשו לבידוד במלונית או לחלופת בידוד באמצעות צמיד אלקטרוני.
ממשרד התחבורה נמסר כי המשך הדיונים על המתווה יתקיימו מחר על ידי צוות בינמשרדי בהשתתפות משרדי הבריאות, התחבורה, ביטחון הפנים, הביטחון, האוצר, הייעוץ המשפטי לממשלה והמל״ל, כדי לסכם באופן סופי את המתווה ולהביאו לאישור קבינט הקורונה והממשלה.