אחרי פעיל במחאה נגד נתניהו וראש איגוד רופאי בריאות הציבור, עוד מתמודד מצטרף למפלגתו של משה (בוגי) יעלון מצטרף - והפעם מתוך הממשלה: שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי, שעזב את כחול לבן והודיע בסוף השבוע על כוונתו להתפטר מתפקידו בממשלה, מצטרף לתל"ם של יעלון - שאתמול נפרד סופית משותפו יאיר לפיד, יו"ר יש עתיד.
• כל מה שצריך לדעת על בחירות 2021 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet
3 צפייה בגלריה
משה (בוגי) יעלון
משה (בוגי) יעלון
יעלון מכריז על התמודדות מפלגתו, הערב
(צילום: בנוביץ תקשורת)
במקביל הודיע יעלון על צירופו של אזרח ערבי לרשימתו. יעלון כתב בטוויטר: "עו"ד איימן אבו ריא, אזרח ישראלי, ערבי-מוסלמי, שאינו נרתע להשמיע את קולם של ערביי ישראל, שמכירים בזכות העם היהודי לבית לאומי, ושואפים להשתלב במדינה תוך מאבק על הזכות המוקנית לשוויון".
לאחר מכן גם הודיע יעלון על הצטרפותה של קרין מאיר רובינשטיין. הוא כתב בטוויטר: "תודה לקרין על ההצטרפות למסע חיינו למען המדינה. כיף לצעוד במסע הזה לצידך. קרין מאיר רובינשטין, המנכ"לית והנשיאה של האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות, שבמסגרת תפקידה פועלת להנגשת תעשיות העילית (היי טק) לפריפריה הגאוגרפית והחברתית ולמגזרים השונים".
3 צפייה בגלריה
יזהר שי
יזהר שי
מגנץ ליעלון. יזהר שי
(צילום: הדר יואביאן)
הערב מסר יעלון הצהרה שבה הכריז על התמודדותה של מפלגת תל"ם בבחירות. "מלבד הכשל הניהולי בתחומים רבים, אנו חשופים לתרבות שקר נרחבת, מסוכנת וחסרת מעצורים. ולכן אני כאן, מונע מכובד האחריות, אבל גם מהתקווה שנובעת מהידיעה שיש בידינו, כולנו, היכולת לשנות וליצור חוזה חדש בינינו, כל מרכיבי החברה הישראלית", אמר שר הביטחון לשעבר.
יעלון הוסיף: "מיד לאחר הבחירות הקרובות, נפעל להקמת ממשלה שתתמקד בהחזרת המדינה לתלם: החזרת סדרי שלטון תקינים וממלכתיות וביצור שלטון החוק, עבודת הממשלה למען האזרחים, הגנה על האזרחים מפני הנגיף, שיקום הכלכלה והעסקים, החזרת מאות אלפי מובטלים למעגלי העבודה. את חילוקי הדעות סביב שלל נושאים אחרים נניח בצד, לפי שעה".
3 צפייה בגלריה
מפלגת תל"ם
מפלגת תל"ם
מועמדי מפלגת תל"ם
(צילום: איתמר שאול)
מוקדם יותר היום הודיע פרופ' חגי לוין, שהתפטר לאחרונה מתפקידו בוועדת המומחים המייעצת למשרד הבריאות במשבר הקורונה, כי הוא מצטרף ליעלון ולתל"ם לקראת בחירות 2021. שעות ספורות לאחר מכן הודיע גם עו"ד גונן בן יצחק - איש שב"כ לשעבר ופעיל המחאה נגד רה"מ בנימין נתניהו - על הצטרפותו לתל"ם.
לנוכח הנתק עם שותפו עד כה, יאיר לפיד, בתקופה האחרונה עסק ח"כ יעלון בגיוס מועמדים לרשימה, וערך סקרים לבחינת האפשרות למרוץ עצמאי לכנסת. לפיד כתב אמש: "מעריך ומכבד מאוד את יעלון ומאחל לו הצלחה בהמשך הדרך".
פורסם לראשונה: 16:25, 10.01.21