1 צפייה בגלריה
יזהר שי
יזהר שי
השר יזהר שי
(צילום: מארק ניימן / לע"מ)
נמשך גל העזיבות במפלגת כחול לבן: שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי הודיע הערב (חמישי) ליו"ר המפלגה, שר הביטחון בני גנץ, כי לא יתמודד בבחירות הקרובות לכנסת במסגרת כחול לבן. זהו חבר הכנסת השישי שעוזב את המפלגה השבוע.
מטעמו של שי נמסר הערב כי "השר שי הודה לגנץ על האמון שנתן בו ואיחל לו הצלחה רבה בהמשך דרכו. שי יעמוד לרשות קבינט הקורונה ושרי כחול לבן בקבינט, כמו גם ממשלת ישראל, ככל שיידרש".

שי מסר: "אני מוקיר תודה לבני גנץ על שהציע לי להצטרף אליו למסע הציבורי, על ההזדמנות להיות שר בממשלת ישראל ולייצג בה את תעשיית החדשנות וההייטק הישראלי ועל הזכות להיות חלק ממשפחת כחול לבן. למרות חילוקי הדעות בינינו, אני מעריך את בני, מכבד אותו מאוד ומאחל לעם ישראל שאנשים כמוהו ינהיגו אותנו - בצניעות, ביושרה, בדוגמה אישית ובהקרבה בלתי תלויה בדבר, למען טובת המדינה".
הבוקר הודיע יו"ר ועדת החינוך בכנסת רם שפע כי הוא עוזב את כחול לבן ואמר כי "נוצרו פערים עמוקים שלא הצלחנו לגשר עליהם בתפיסות". כעת ייתכן שהוא יעבור למפלגה החדשה "הישראלים" של ראש העיר תל אביב רון חולדאי. שפע הצביע בשבוע שעבר בניגוד לעמדתו של גנץ נגד הצעת החוק שנועדה למנוע את פיזור הכנסת.
בימים האחרונים הודיעה כל צמרת כחול לבן על עזיבת המפלגה. מספר שתיים של גנץ גבי אשכנזי הודיע אתמול על עזיבת כחול לבן. הוא מסר כי החליט לקחת "פסק זמן" שבמהלכו יבחן את המשך דרכו הפוליטית. יום קודם לכן הכריז שר המשפטים אבי ניסנקורן, שהיה מספר שלוש, כי הוא עובר למפלגת "הישראלים" של חולדאי. לאחר מכן הוא התפטר מהממשלה לבקשתו של גנץ. בתחילת השבוע הודיע גנץ לח"כ מיקי חיימוביץ', שהייתה מספר ארבע במפלגה, על הדחתה מהרשימה לכנסת. הוא גם הדיח מהרשימה את ח"כ אסף זמיר.