1 צפייה בגלריה
חליל בראקע החשוד באונס בשרון
חליל בראקע החשוד באונס בשרון
חליל בראקע החשוד באונס בשרון
הצהרת תובע לקראת כתב אישום הוגשה בבית משפט השלום בפתח תקווה נגד חליל בראקע בן ה-20, פלסטיני ממחנה פליטים משטחי הרשות, החשוד כי אנס, ביצע מעשי סדום ותקף נערה בת 16 מהשרון.
על פי החשד, בצהרי יום הזכרון לחללי צה"ל, החשוד ששהה בישראל בניגוד לחוק פגש במקרה את הנערה ששבה מבית הספר לביתה דרך שטח חקלאי במועצה האזורית עמק חפר. הוא החל לשוחח עימה ולפתע תקף אותה, גרר אותה בכוח, ביצע בה מעשה סדום ואנס אותה. לאחר מכן נמלט מהמקום.
הנערה הצליחה להתקשר לאביה ובצרחות ביקשה ממנו את עזרתו. האב הצליח לאתר את בתו ולקח אותה להגיש תלונה בתחנת משטרת "שדות" בקדימה. המשטרה פתחה בחקירה ותוך כשעה אותר החשוד שהוא מסתתר במחסן בקלנסווה ונעצר.
במהלך החקירה החשוד קשר עצמו למיוחס לו. הוא טען כי פגש את הנערה, השניים שוחחו למרות שהנערה לא דוברת ערבית, והם התגפפו בהסכמה. היום הובא החשוד לדיון נוסף, לאחר שמעצרו הוארך כאמור כבר פעם אחת, ובהחלטה קבעה השופטת דורית נוי סבן כי מאז הדיון הקודם "החשד התעצם" ומעצרו הוארך בהתאם. בימים הקרובים צפויה הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.
מהמועצה האזורית עמק חפר נמסר: "עם היוודע דבר המקרה, הנהגת המועצה, צוותי בית הספר, הרווחה והחינוך קיימו היערכות משותפת על מנת לתת מענה ולסייע לנערה, למשפחתה ולחבריה.
"מקרה חמור זה הוא עדות נוספת לפגיעה בביטחון האישי שעליו המועצה מתריעה כבר חודשים ארוכים, בהפגנות ובפניות לנציגי המדינה, המשטרה והצבא. אנו שבים וקוראים למדינה לפעול בדחיפות על מנת להחזיר את הביטחון האישי, לסגור את קו התפר ולהציב כוחות ביטחון לאורכו".

במקביל, הודיעה המשטרה כי עצרה אמש שני גברים בני 55 ו-59 מחדרה בחשד שאנסו אישה בשנות ה-50 לחייה, תושבת קיסריה. על פי החשד, השניים הגיעו לביתה של האשה, שם ביצעו בה את זממם. במשטרה בודקים אם הייתה היכרות מוקדמת בין החשודים לאשה. השניים הובאו הבוקר לבית המשפט, הוחלט להאריך את מעצרם עד ליום רביעי וצו איסור פרסום הוטל על המקרה עד לדיון הבא.