3 צפייה בגלריה
חוזרים ללימודים בפרדס חנה כרכור
חוזרים ללימודים בפרדס חנה כרכור
לימודים בפרדס חנה כרכור. ארכיון
(צילום: AFP)
ביום ראשון תיכנס לתוקף רשימת היישובים האדומים והכתומים, שבהם תלמידי כיתות ה' ומעלה יעברו ללמידה מרחוק. בעקבות החלטת קבינט הקורונה, משרד החינוך הודיע אמש (חמישי) רשמית כי מיום ראשון, הלימודים במוסדות החינוך בכל רחבי הארץ יתקיימו בהתאם לסיווג העדכני של הרשויות המקומיות במסגרת תכנית הרמזור. הסיווג יהיה בתוקף עד לסוף השבוע הבא, ב-9 בינואר. באיזה צבע נמצא היישוב שלכם? בדקו במפת הרמזור המעודכנת:


בניגוד להחלטה הראשונית, מערכת החינוך ממשיכה להיות פתוחה בסגר כפי שפעלה גם לפניו. המשמעות היא שביישובים אדומים וכתומים תלמידי כיתות ה' ומעלה לא ילמדו בכיתות. אלא שעל פי המפה החדשה, ממילא רוב היישובים בארץ מוגדרים אדומים או כתומים. במקביל דורש משרד הבריאות לצמצם אף יותר את פעילות מערכת החינוך.
ההורים, שכבר מזהים את הנזקים הרבים לילדיהם בעקבות הסגרים והשינויים התכופים בשגרה, חוששים מהצעדים הבאים של הממשלה במקרה שהתחלואה תמשיך לעלות.
3 צפייה בגלריה
חטיבת ביניים רבין קריית מוצקין
חטיבת ביניים רבין קריית מוצקין
"הילדים בחופש גדול שנה שלמה". חטיבת הביניים רבין בקריית מוצקין
(צילום: שמיר אלבז)
יעל בן בסט, אם לשלושה ילדים במערכת החינוך, הזהירה מהחזרתם ללמידה מרחוק. "הילדים שלנו בחופש גדול שנה שלמה, הם איבדו כל כיוון של למידה. הילדה שלי בכיתה ה' וייקח לה הרבה זמן להקנות לעצמה הרגלי למידה אחרי שעות על גבי שעות שהיא מול המסך".
לדבריה יש למצוא פתרון ארוך טווח למצב. "מערכת החינוך חייבת להיות פתוחה פרונטלית. עכשיו תסדרו את כל השאר - מי שצריך לפצות תפצו, מי שצריך לחסן תחסנו, אבל הילדים האלה כבר נגרמו להם נזקים בלתי הפיכים", הוסיפה.
שיר דגן, אם לארבעה ילדים מגן חובה ועד כיתה ט', אמרה כי היא חשה שמקבלי ההחלטות לא מבינים את הפגיעה שנגרמה לילדים בתקופה זו. "מעבר לסכנה הבריאותית בחוץ, אני מזהה אצלם התפרצויות זעם שממש לא אופייניות להם. הם חסרי סבלנות, יושבים שעות מטורפות מול המסך ואוכלים משעמום. אני מאוד דואגת", אמרה.
3 צפייה בגלריה
יואב גלנט באולפן ynet
יואב גלנט באולפן ynet
שר החינוך גלנט. הודיע כי חיסון צוותי ההוראה יתחיל בשבוע הבא
(צילום: אבי מועלם)
שירה אימרגליק, אם לשני ילדים שלומדים בבתי הספר, אמרה: "הממשלה נכשלה שנים במערכת החינוך, והקורונה חשפה עד כמה אנחנו נמצאים במשבר נורא. הממשלה הזו ריסקה את נפשם של ילדי ישראל והנוער המתבגר. זה הזמן לחסן את המורים ולהחזיר את הילדים שלנו לשגרה".
בינתיים מצב התחלואה בקרב ילדים ממשיך לעלות. על פי נתוני משרד החינוך שפורסמו אמש, בכל מערכת החינוך יש 10,381 תלמידים חולים ו-1,911 עובדי הוראה חולים. זאת לעומת 8,188 תלמידים ו-1,629 עובדי הוראה שהיו חולים פעילים ביום ראשון.
באשר לחיסון צוותי ההוראה, שר החינוך יואב גלנט, אמר כי בשבוע הבא יחלו לחסנם. זאת על רקע האיומים של הסתדרות המורים לשבות אם החיסונים לא יקודמו במהרה, כל עוד מערכת החינוך פתוחה.

ביום שני ביטלה ועדת החינוך של הכנסת את החלטת הממשלה לסגור את מערכת החינוך בכיתות ה' ומעלה בכל הארץ. בדיון שקדם להחלטה זעמה נציגת משרד הבריאות ד"ר אפרת אפללו ואמרה: "כשהילדים היו בבית לא הייתה עלייה בתחלואה, אז איך אפשר להגיד שזה לא קשור? זה קשור לא בגלל שמערכת החינוך אחראית על זה, אלא בגלל שהילדים הם 30% מהאוכלוסייה והם משפיעים על השאר. אי אפשר להתעלם מזה".
הלימודים יתקיימו לפי מתכונת הסגר שקבעה הממשלה: בגני הילדים, בכיתות א'-ד', בחינוך המיוחד, במסגרות הנוער בסיכון ובפנימיות יתקיימו לימודים כרגיל בכל היישובים, כולל בערים אדומות וכתומות. מסגרות הצהרונים ימשיכו לפועל גם כן במתכונת רגילה.
כיתות ה'-י"ב ימשיכו לפעול רק ביישובים ירוקים וצהובים. ביישובים אדומים וכתומים הלימודים בכיתות אלה יתקיימו מרחוק, למעט תלמידים שלומדים במסגרות שנמצאים בישובים ירוקים וצהובים - הם מורשים לצאת מיישובם גם אם הוא כתום או אדום. הפעילות בשטח פתוח תמשיך להתקיים בכל היישובים, בקבוצות של עד 19 תלמידים ואיש חינוך. לא יתקיימו פעילויות חוץ וטיולים בכל מערכת החינוך.
פורסם לראשונה: 22:35, 31.12.20