1 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
בנימין נתניהו ובני גנץ
(צילום: אורן בן חקון)
גם קידום היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות עלול לשמש כר לעימות פנים-קואליציוני בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר הביטחון בני גנץ: נתניהו וראש המל"ל מאיר בן שבת החליט להוריד מהטיסה ההיסטורית מחר (ב') למפרץ הפרסי את כל נציגי משרד הביטחון, ובראשם מנכ"ל המשרד אמיר אשל.
כמו כן לא יטוסו לאיחוד האמירויות גם נציגי שאר הגופים הביטחוניים - המוסד, שב"כ ועוד. פקיד בכיר אמר כי הוחלט שהנושאים הביטחוניים יידונו בהמשך בנפרד מהמשלחת הזאת.
מלשכת נתניהו נמסר שההחלטה התקבלה בסיכום בין ראש הממשלה לגנץ. מלשכת שר הביטחון נמסר בתגובה: "בתיאום בין המדינות הוחלט שהמשלחת הישראלית לאיחוד האמירויות שתצא ביום שני תדון בנושאים אזרחיים. נושאים נוספים, ביניהם גם נושאי ביטחון, ידונו בהמשך".

הטיסה, בראשות ראש המל"ל בן שבת ובכירים ישראלים נוספים בהם מ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה, מנכ"ל משרד החוץ ועוד, תכלול גם נציגות אמריקנית בכירה בראשות יועצו של הנשיא דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר. בכירים אמריקנים נוספים על הטיסה יהיו היועץ האמריקני לביטחון לאומי, רוברט אובריאן, והשליח המיוחד למזרח התיכון אבי ברקוביץ'.
גורם בכיר באל על הסביר כי בגלל הנוכחות האמריקנית, המטוס צפוי לקבל אישור חריג מהרשויות בסעודיה ויוכל לחלוף בשטחה האווירי בדרכו למפרץ הערבי. בכך יירשם תקדים נוסף, כאשר מטוס עם רישום ישראלי יעבור לראשונה אי פעם בשטחה האווירי של סעודיה.
לקראת הטיסה הורה נשיא איחוד האמירויות, חליפה בן זייד אל-נהיאן, להסיר את החרם הכלכלי על ישראל וחתם על צווים שמאפשרים לחתום על הסכמים מסחריים וכלכליים עם חברות בבעלות ישראלית. כך דיווחה בשבת סוכנות הידיעות הממלכתית של איחוד האמירויות.
לקראת הטיסה הוסף על מטוס ה-737 של "אל על" כיתוב מיוחד מעל תא הטייסים לרגל המעמד: המילה שלום בערבית, אנגלית ועברית. שלושת טייסי החברה יגיעו היום מאמסטרדם, שם עברו במהלך סוף השבוע אימון סימולטור שהשיב להם את ההסמכה להטיס נוסעים (שאותה איבדו בחודשים שבהם הייתה החברה מקורקעת בשל מגפת הקורונה).