חבר הכנסת מאיר כהן מיש עתיד התייחס היום (רביעי) באולפן ynet לדבריו של שר הביטחון בני גנץ ב"ידיעות אחרונות" על הליכה לבחירות וטען: "הוא צודק, אבל לא יעשה את זה. כחול לבן לצערי גוררים רגליים, למרות שהם יודעים שהם אלה שמנשימים את הממשלה. יש לי תחושה של איומים באקדחי סרק".
על כך שגנץ אמר למקורביו שאפילו חבר הכנסת יעלון יוכל להיות מועמד זמני לראשות הממשלה כדי למנוע בחירות, השיב כהן: "אלה אמירות סרק. יש לנו מנהיג אחד וקוראים לו יאיר לפיד".
2 צפייה בגלריה
מאיר כהן
מאיר כהן
"גנץ יכול להצטרף - לא כראש הממשלה ולא כחליפי". כהן
(צילום: אבי מועלם)
2 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
"לא מגיעה לו הזדמנות נוספת". גנץ
(צילום: מוטי קמחי )
יש מאחורי הקלעים דיבורים בין כחול לבן ליש עתיד? "אני לא חושב שיאיר מדבר עם גנץ, אבל אנחנו מדברים, כח"כים. החבר'ה מכחול לבן מטיילים במסדרונות הכנסת וקשה להם מאוד. אחד מהם אמר לי פעם 'מאיר, קשה לי פה, ואני כל יום מת מחדש מבחינה פוליטית'. אני מרגיש את הקושי. המנהיגות שלהם, גנץ ואשכנזי, נאחזת. יהיה אמיץ מבחינתם לבוא ולומר 'חבר'ה, עד כאן. אי אפשר יותר'".
על האולטימטום שהציב שר החוץ גבי אשכנזי בשבוע שעבר באולפן ynet אמר כהן: "אני לא מאמין אבל אשמח להתבדות. התחושה שלי היא שהם כבר הרבה זמן מבולבלים. צאו מהממשלה, יש לכם הזדמנות מצוינת. אנחנו נדע לעשות את זה". אשכנזי, נזכיר, הזהיר שאם עד סוף החודש לא יתקדמו סוגיות התקציב, המינויים וקיומן של ישיבות ממשלה לפי סדר יום מוסכם - תפורק הממשלה וישראל תלך לבחירות.
בשבוע הבא פוקע האולטימטום, ויש הסלמה באמירות של כחול לבן. מה אתם מתכננים לעשות? "אנחנו מעלים הצעת חוק לפיזור הכנסת. מבחינה פרלמנטרית, זה הדבר שאנחנו יכולים לעשות. אנחנו אומרים לכחול לבן - יש לכם הזדמנות פז, תפסיקו את מחול השדים. מעבר לסיפור הפוליטי, כל אחד מבין שאנחנו בעיצומו של מחול שדים לא ברור - התלמידים לא יודעים מה קורה איתם, הבגרויות, אנשים מחוסרי כל ברחובות בכעס גדול. כמאה אלף עסקים הולכים להיסגר, והממשלה ממשיכה כאילו שום דבר לא קורה. צריך להפסיק את הסאגה הזו, וזה בידם של כחול לבן".

או שהממשלה ממשיכה או בחירות? אין אפשרויות ביניים? "יש אפשרויות, אם גנץ ואשכנזי וכל כחול לבן יצטרפו אלינו. לא כראש הממשלה, לא כחליפי, שום דבר. יש מנהיג אחד וזה יאיר לפיד - אהלן וסהלן".
לא הפוך אולי? "כולנו יודעים שאשכנזי וגנץ קיבלו צ'אנס גדול מאוד מיש עתיד ולפיד. כשהיה צריך הוא ויתר על הרוטציה ולקח את עצמו אחורה. הייתה אפשרות לממשלה אחרת, אבל הם בחרו ללכת עם נתניהו. לא ברור לי למה הם נאחזים בקרנות המזבח. לא מגיעה להם הזדמנות נוספת".
כאיש חינוך, כהן התייחס גם לתוכנית שהוא מקדם לצמצום הבגרויות, ואמר כי "אני מציע למשרד החינוך להתמקד במקצועות הליבה של הלימודים ולעשות את זה כמו שצריך - מתמטיקה, אנגליה ושפה. בשאר המקצועות אפשר להגיש עבודות חקר, אבל לא לייצר מציאות שילדים ניגשים לבחינות חורף בלי ללכת לבית הספר".
"דיברתי עם כיתות י"ב, ואחד הילדים אמר לי משהו יפה - 'אני מסתכל לתוך הזום, ולא בטוח שרואים אותי'", הוסיף כהן. "יש בצד השני מורים שמנסים לעשות כמיטב יכולתם, אבל אי אפשר להשאיר דור שלם. יש 130 אלף תלמידים עם עתיד לא ברור, ואף אחד לא מדבר בשבילם".