הלהבות היתמרו אל על, השמיים הפכו לכתומים - והסיבה היא ככל הנראה התפרצות הר געש של בוץ: פיצוץ עז אירע אמש (יום א') בשדה נפט וגז בים הכספי. על פי התקשורת המקומית, הפיצוץ אירע באומיד, שדה גז טבעי השייך לאזרבייג'ן. עד כה לא דווח על נפגעים בפיצוץ. צפו בתיעוד.
הפיצוץ, שאירע בשדה הנמצא במרחק 75 ק"מ מהבירה באקו, הוביל ללהבות ענק וגם לבהלה גדולה. בפייסבוק כתב נציג חברת הנפט הלאומית של אזרבייג'ן: "לא אירעה שום תקרית במתקן ימי או תעשייתי תחת אחריות ישירה שלנו, והעבודה ממשיכה כרגיל".
2 צפייה בגלריה
  פיצוץ באזרבייג'ן
  פיצוץ באזרבייג'ן
הלהבות בים הכספי
2 צפייה בגלריה
  פיצוץ באזרבייג'ן
  פיצוץ באזרבייג'ן
פיצוץ בשדה גז טבעי
על פי ההערכה, הפיצוץ נגרם מהתפרצות הר געש של בוץ, המכונה גם "כיפת בוץ". מדובר בתופעה גאותרמית שבה נפלטים סילוני בוץ וגזים בטמפרטורות נמוכות מאלה של פליטת מאגמה. באזרבייג'ן מספר כיפות הבוץ הגבוה בעולם.
המקרה אירע יומיים לאחר ששריפה השתוללה סמוך לשדה קידוח ימי של נפט וגז במפרץ מקסיקו ועוררה פליאה ובהלה רבה, במיוחד בקרב גולשים ברשתות החברתיות, בשל צורתן הטבעתית של הלהבות הכתומות-בהירות שבערו ממש על קו המים.


הסרטונים שתיעדו את הלהבות ואת ניסיונות הכיבוי הימיים הפכו במהרה לוויראליים, והגולשים העניקו לשריפה את הכינוי "טבעת האש". השריפה השתוללה בדרום מפרץ מקסיקו, עשרות מטרים בלבד ממתקן קידוח ימי של חברת הנפט הממשלתית של מקסיקו, Pemex. בחברה אמרו כי השריפה החלה בעקבות דליפת גז מצינור תת-ימי. כדי להשתלט על האש הצינור נסתם וסירות שהוזעקו לאזור המטירו מים על הלהבות.
בריאיון לאולפן ynet התייחס רני עמיר, מנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית במשרד להגנת הסביבה, למקרה במפרץ מקסיקו. "אלו בהחלט מחזות מפחידים, תקלות כאלה יכולות לקרות גם פה", אמר.