ראש הממשלה בנימין נתניהו הכחיש הערב (חמישי) שהוא חותר לבחירות והאשים את כחול לבן בסחבת בעניין אישור תקציב המדינה. במפלגתו של בני גנץ הגיבו: "תפסיק לדרדר לבחירות ותעמוד בהסכם".
במסיבת העיתונאים שקיים נתניהו בירושלים אמר בתשובה לשאלה בנושא כי אם הכנסת תתפזר, הדבר יקרה אם ממשלת האחדות לא תצליח להעביר תקציב. "אני לא חותר לבחירות. זה אבסורד, אנחנו בעיצומו של משבר. צריך להעביר תקציב, תקציב אפשר להעביר בדקה", אמר. "הסיבה שאנחנו לא מעבירים תקציב - כי שותפיי לא מוכנים להעביר תקציב ואומרים 'אין לנו זמן'".
1 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
(צילום: רויטרס)
כחול לבן הפיצה תגובה חריפה על הדברים: "ראש הממשלה צריך להפסיק לדרדר לבחירות ולעשות שני דברים - לטפל במשבר הקורונה באמצעות תקציב ארוך טווח ולעמוד בהסכם שחתם עליו לפני חודשיים. אזרחי ישראל כבר הבינו - עם תרגילים פוליטיים אי אפשר ללכת לכספומט".
חילופי הדברים הללו הם סימן לקרע בקואליציה שהולך ומחריף בימים האחרונים. במערכת הפוליטית התרבו ההערכות בימים האחרונים שלפיהן אם לא יתרחש שינוי קיצוני ביחסים בין ראשי הקואליציה - ישראל תיאלץ ללכת בקרוב לבחירות בפעם הרביעית.
בשבועיים האחרונים התפתחו שני משברים גדולים שהדגישו את קו השבר בקואליציה. תחילה סביב החוק להקמת ועדת חקירה לניגוד עניינים לשופטים. והשבוע סביב הצעת החוק שהגישו לאיסור על טיפולי המרה שאושרה אתמול בקריאה טרומית.

בדבריו התייחס נתניהו למחלוקת המתמשכת על אישור תקציב המדינה. ראש הממשלה מעוניין לאשר בשלב זה תקציב לשנת 2020 בלבד, ואילו בכחול לבן מתעקשים על תקציב דו שנתי - כפי שנקבע בהסכם הקואליציוני.
גורמים בליכוד אמרו שבליבו של גנץ גמלה החלטה שלא להתפשר בנושא התקציב - גם במחיר של בחירות - ואילו בכחול לבן משוכנעים שנתניהו רוצה לגרור את ישראל לבחירות מטעמים אישיים.
בישיבת סיעת כחול לבן אתמול התייחס ראש הממשלה החלופי גנץ לעניין התקציב ואמר כי כי הוא עדיין משוכנע שהתקציב הטוב והנכון ביותר מבחינת ישראל בעת הזאת הוא תקציב לשנה ורבע שיבטיח את יציבות המערכת.
שר התקשורת יועז הנדל (דרך ארץ) הביע בו תמיכה וכתב בטוויטר כי הוא "מתרשם שצריך תקציב לשנה ושלושה חודשים ולא תקציב לשלושה חודשים. כל יום שבו אנו מתמהמהים בקבלת ההחלטה הזו הוא יום מבוזבז במערכה להצלת המשק והטיפול בקורונה".