רויטל הר כסף, אלמנתו של חיים הר כסף, מתנדב ארגון "הצלה" מבני ברק שנהרג אתמול (יום ג') בתאונת דרכים בכביש 6 ליד יקנעם, ספדה לו היום ואמרה: "על הרבה אומרים שהם היו אנשים גדולים אחרי שהם נפטרים, אבל במקרה שלו הוא חיפש מהבוקר ועד הלילה דרכים לעזור לכולם. הוא היה איש מבריק".
התאונה אירעה כשהמשפחה הייתה בטיול בצפון. בתו בת ה-17 נפצעה קשה, בנו יצחק (חקי) נפצע קל ואחיהם בן השנתיים נפצע באורח קל. מבית החולים רמב"ם נמסר היום כי הנערה מאושפזת במחלקת טיפול נמרץ ילדים. מצבה עדיין מוגדר קשה אך יציב, והיא מורדת ומונשמת. בן השנתיים שוחרר מבית החולים במצב טוב.
2 צפייה בגלריה
משפחתו של חיים זאב הר כסף
משפחתו של חיים זאב הר כסף
חיים הר כסף ומשפחתו
(צילום: יחזקאל איטקין)
מחקירת בוחני התנועה של המשטרה עלה כי הר כסף איבד שליטה במכונית מסיבה שטרם התבררה. המכונית סטתה שמאלה מהנתיב, עלתה על המדרכה, פגעה בקיר המנהרה, נהדפה חזרה לכביש ופגעה בקיר בצד השני.
הר כסף מתחה ביקורת קשה על התנהלות מוקד המשטרה שלדבריה לא סיפק את השירות בזמן סביר. "זה היה פשוט חידלון", אמרה. "פשוט בדיחה. המוקדנים לא ידעו לענות לטלפון ולהבין מה אני אומרת. אני לא מטומטמת, אני יודעת להתנסח ואני גם מכירה את המושגים הרפואיים כי הייתי נשואה לחובש כמעט 24 שנים. ראיתי בעיניים שלי מה שראיתי, אני אומרת להם שעושים עליו החייאה ואומרת תביאו אמבולנס, והמוקדנית אומרת לי לאשר לה מה שהיא שלחה לי. שיגיעו, שיפעילו איכון, שיבואו, מה הם רוצים מהחיים שלי? הבת שלי צורחת מכאבים. זה מזעזע, המשטרה פשוט אפס אחד גדול".
2 צפייה בגלריה
חיים זאב הר כסף
חיים זאב הר כסף
חיים הר כסף ז"ל. "איש מבריק"
(באדיבות המשפחה)

על הודעת הווטסאפ שהופצה והודיעה על מות בעלה לפני שקיבלה בעצמה הודעה רשמית אמרה: "זה מזעזע. ראיתי את בעלי על הכביש, שמעתי את החובשים ואת המושגים שלהם. הבנתי טוב מאוד לאן זה הולך. קבלתי אינסוף הודעות מאנשים וההודעה הזאת קפצה לי בעין והגבתי בקבוצה. שאלתי 'למה אתם מפרסמים את זה? אני אשתו ולי לא הודיעו'. רציתי שיפיצו את זה כדי שאנשים יפסיקו לכתוב דברים כאלה בקבוצות, בהודעות או בסטטוסים. להתפלל זה הדבר היחיד שצריך לעשות. זו לא הפעם הראשונה שמישהו מגלה על אובדן בווטסאפ. אולי שיעשו חוק שיהיה אפשר לפרסם רק למחרת. צריך לעצור את השיתופים האלה בהודעות".
הבן חקי שניסה להחיות את אביו בזירה סיפר: "הייתי עם אבא בהמון זירות. תמיד כשמגיעים לסיטואציה כזו אבא היה אומר לי 'אל תהיה איפה שאתה רוצה להיות, אלה איפה שצריך להיות. תסתכל, אולי יש אימא שצריכה מילה להרגיע אותה. תהיה בשביל אנשים ולא בשביל עצמך'.
"הייתי איתו בהרבה סיטואציות עם לחץ גדול, ואז חבר מתקשר ושואל 'אולי אתה יכול לעזור לי'. אנשים רגילים היו אומרים 'נדחה אותו לזמן אחר', אבל אבא נתן כל מה שיש לו באותו יום כדי לטפל בבעיה של החבר. לפעמים כעסתי עליו אבל הוא אמר 'אל תדאג, אנחנו נסתדר. נגמור את שלו ואז נעשה את שלנו'.
"העניין של להיות שם בשביל השני בער לו בגוף. הוא קיבל לאחרונה אישור התמחות בעריכת דין בעמותה לסיוע כלכלי. אמרנו לו שבשביל פרנסה טובה הוא צריך לעבוד בזה בשכר, אבל הוא אמר שכסף לא רלוונטי והקב"ה שומר. הוא היה איש ישר וטוב שנתן לנו ערכים מגיל קטן: לא לוותר לעצמכם, תהיו בוגרים יותר ממה שצריך ותדרשו מעצמכם. הוא כאילו חינך אותנו לרגע הזה. זו אבדה ענקית לא רק לנו אלא לכל האנשים שהוא עזר להם".
חקי הר כסף הוסיף בשם המשפחה: "אנחנו מקבלים עלינו את הדין באהבה. מה שהקב"ה עושה זה לטובה. שנמשיך את המורשת שלו".

באולפן ynet התראיינה הבוקר נעמה רהב, אמו של סגן בר רהב ז"ל מרמת ישי, שנהרג במבצע צוק איתן ועל מותו גילתה משפחתו מהודעות שנפוצו בווטסאפ.
"לא היינו זמינים באותו היום, כי היינו עם הילדים בים ולא מצאו אותנו", סיפרה. "השמועות רצו בקבוצות ווטסאפ של העמק. למזלנו הבן שלנו ניר היה עם הטלפון סגור, אז הוא לא קיבל את ההודעה. אבל כל החברים שלנו, החברים של בר, המאמן של בר, כולם קיבלו את ההודעה. לא קל לשמוע דבר כזה דרך וואטסאפ, לא קל לשמוע דבר כזה בכלל. אבל אני חושבת שמי שכותב את כל ההודעות האלה צריך לחשוב על זה שיש מאחורה משפחות. לפחות תנו לנו את הכבוד לקבל את ההודעה בצורה מסודרת".