בית משפט השלום בירושלים האריך היום (שני) את מעצרו של הפסיכולוג שנעצר בשבוע שעבר בחשד לעבירות מין במטופלת. השופט התיר לפרסום את שמו כדי לאפשר למשטרה להגיע לקורבנות נוספים, אולם עורך הדין של החשוד הגיש בקשה לעיכוב ביצוע כדי לערער על כך, ולבינתיים שמו לא יפורסם.
נציג המשטרה טען בדיון כי הפסיכולוג ביצע את המעשים בשיטתיות וכלפי יותר ממתלוננת אחת, ואמר כי חשיפת שמו תוביל לקורבנות נוספים. "גבינו יותר מעשר עדויות בפרק הזמן שעבר מאז המעצר", אמר הנציג. הסנגור יהודה שושן, מנגד, אמר כי למשטרה היה מספיק זמן להטיח את העדויות במרשו. "מדובר באדם לא צעיר ובית המשפט המחוזי התייחס לכך", אמר עורך הדין שביקש להותיר את איסור הפרסום עד לכתב האישום נגדו. "מצבו הפיזי לא טוב".
2 צפייה בגלריה
הפסיכולוג החשוד
הפסיכולוג החשוד
הפסיכולוג החשוד בדיון בבית המשפט
(צילום: אלי מנדלבאום )
לקראת הדיון רוססה הלילה כתובת גרפיטי על הכניסה לביתו על ידי פעילות פמיניסטיות מארגון לוט"ם, ובה נכתב "אין הסכמה ביחסי מרות". מאז מעצרו הגיעו שתי מתלוננות נוספות למשטרה והגישו תלונה על עבירות נוספות שעל פי החשד ביצע בהן כשהיו מטופלות שלו.
בארגון מסרו כי "כך יעשה לפסיכולוג שאונס מטופלות. המשטרה ביקשה שיפרסמו את שמו החל מהיום הראשון בטענה שיש חשד סביר שהפסיכולוג פגע בנשים נוספות, בינתיים שתי מתלוננות נוספות הגיעו. פרסום שמו נדחה בשני דיונים. זה ביזיון מוחלט, בית המשפט מפקיר את ביטחונן של נשים, ושומר על קשר השתיקה שמגן על אנסים ותוקפים. בושה. זכות הציבור לדעת!"
2 צפייה בגלריה
"אין הסכמה ביחסי מרות" מחוץ לבית של הפסיכולוג מירושלים אשר חשוד בפגיעה מינית במטופלת
"אין הסכמה ביחסי מרות" מחוץ לבית של הפסיכולוג מירושלים אשר חשוד בפגיעה מינית במטופלת
"אין הסכמה ביחסי מרות" מחוץ לבית הפסיכולוג
(צילום: חיים גולדיטש)
הפסיכולוג נעצר בשבוע שעבר בחשד שביצע עבירות מין במטופלת צעירה. הוא חשוד באינוס ובמעשה מגונה תוך ניצול יחסי מטפל-מטופל, ובייצור, ייבוא וסחר בקנאביס. מדובר בפסיכולוג מוכר, בן 66, שמטפל בקופת חולים כללית ובקליניקה פרטית בעיר במשך שנים רבות.
המטופלת הגיעה למשטרה בליווי נציגה מהמרכז לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, וסיפרה על פגיעות מיניות חמורות שחוותה מצד הפסיכולוג. המתלוננת, צעירה בשנות ה-20 לחייה, טופלה אצל החשוד לאחר שעברה אירוע טראגי, שבעקבותיו חוותה "ניתוקים אסוציאטיביים" במהלך אקטים מיניים.
על פי החשד, הפסיכולוג ניצל את הידע שלו אודות אותם ניתוקים וביצע בצעירה עבירות מין חמורות. בחקירתו טען כי "נסחף לסיטואציה עם המטופלת וחשב שמדובר ברומן". בנוסף, הוא גם חשוד כי סחר בקנאביס וכי שלח את המתלוננת להעביר סמים למטופלת אחרת, מבלי שהיה לה אישור רפואי לכך, ובתמורה קיבל 150 שקלים. עוד עלה מהחקירה כי החשוד מעל בתפקידו וצילם תיקים של מטופלים אחרים. מאז מעצרו וטרם פרסום שמו הגיעו שתי מתלוננות נוספות למשטרה והגישו תלונה על עבירות נוספות שעל פי החשד ביצע בהן כשהיו מטופלות שלו.