משרד הבריאות פרסם הבוקר (יום ג') את נתוני התחלואה המעודכנים שמהם עולה כי 7,761 ישראלים אובחנו אתמול כחיוביים לקורונה מתוך כ-88 אלף בדיקות סך הכול ושיעור החיוביים עמד על 8.8%. מפרוץ המגפה אובחנו בישראל 700,479 מאומתים ובכך הפכה למדינה ה-27 בעולם, והראשונה עם פחות מ-10 מיליון תושבים, שבה אובחנו יותר מ-700 אלף חיוביים לקורונה.
1 צפייה בגלריה
מתחם בדיקת בדיקות קורונה ב ירושלים
מתחם בדיקת בדיקות קורונה ב ירושלים
יותר מ-7,700 אובחנו אתמול. ארכיון
(צילום: AP)
בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 1,710 חולי קורונה, 1,088 מהם במצב קשה. 306 חולים מחוברים למכונות הנשמה.
מפרוץ המגפה מתו בישראל 5,192 חולי קורונה, 23 מהם אתמול – אך מדובר בנתון לא סופי, משום שמגיעים דיווחים מאוחרים על מתים למשרד הבריאות, לפעמים כמה ימים לאחר יום המוות. שיעור התמותה בישראל מקורונה עומד על כ-.0.75%, כלומר אחד מכל 135 נדבקים – מת.
עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי שיעור החולים שמצבם קשה בקרב בני פחות מ-59 ממשיך לעלות והוא עומד הבוקר על 34.7%. 17.2% מקרב החולים שבמצב קשה הם בשנות ה-50 לחייהם, 9.5% בשנות ה-40 ו-5.3% בשנות ה-30. 2.7% מהחולים שמצבם קשה (29) הם בני פחות מ-30, בהם שתי ילדות במצב קשה.
בזמן שבמשרד הבריאות ושר הבריאות לא מתואמים לגבי אופן פתיחת מוסדות החינוך, מתברר כי בישראל אין ערים ירוקות. נשר, שהייתה אמש העיר הירוקה היחידה בארץ, שינתה את הצבע לצהוב. למרות זאת, יש כמה יישובים ירוקים ובהם כפר האורנים, צור משה, מג'דל שמס, שגב שלום, לקיה, מצפה רמון (שהייתה אדומה לפני כמה ימים), ג'סר א-זרקא, קריית טבעון, ערערה בנגב, פוריידיס, עומר, צור יצחק, בית יצחק, שערי תקווה, תל שבע, שייח דנון וגבעת ברנר.
הערים הצהובות בישראל הן: נשר, רהט, טירה, רמת השרון, הרצליה, יהוד, כפר סבא, קריית אונו, נוף הגליל, גבעתיים וחיפה. בנוסף, יש כמה יישובים צהובים, ובהם: חורה, ירוחם, שוהם, פרדסייה, כפר מנדא, עתלית, דיר אל אסד, בענה, אלפי מנשה, בית דגן, ערד, כוכב יאיר, אורנית, הר אדר, בנימינה, אלקנה, אעבלין, כפר תבור, עלי זהב ומסעדה.
בתוך כך, אמר הבוקר שר הבריאות יולי אדלשטיין: "יותר מ-3,500,000 מיליון איש התחסנו בישראל עד היום, מתוכם 2,157,000 קיבלו גם את החיסון השני. אתמול התחסנו 122,000. כדי לחזור לשגרה אנחנו חייבים את כולכם, לכו להתחסן". יש לציין כי מספר המתחסנים במנה הראשונה פוחת באופן עקבי ועל-פי הנתונים התחסנו אתמול 59 אלף בני אדם במנה הראשונה.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי התייחס אתמול באולפן ynet למצב התחלואה ואמר: "אני בהחלט מודאג, תחילה מכך שהסגר לא הביא לירידה בתחלואה הקשה ובתמותה בקצב שבו רצינו ושאותו למדנו בסגר הקודם".
פרופ' לוי אמר עוד כי "התחלואה לא פוסחת על ילדים, ואף שרובם במצב קל - יש לקחת זאת בחשבון בהיערכות לפתיחת מערכת החינוך שכולנו רוצים", וחזר על המלצתו: "לעמדת משרד הבריאות אין לחדש לימודים בערים כתומות ואדומות".

מוסדות החינוך יישארו סגורים גם מחר

מערכת החינוך בישראל תישאר סגורה היום וגם מחר. קבינט הקורונה אישר אמש במשאל טלפוני את נוסח ההחלטה שלפיו הוארך תוקף תקנות "הגבלת מוסדות המקיימים פעילות חינוך" עד יום חמישי בשעה 07:00. המתווה שיעלה להכרעת הקבינט אינו כולל לפי שעה את שכבות י"א-י"ב, אך במשרד הבריאות הבהירו כי הנושא נשקל בגלל הבגרויות ושיעורי התחסנות נאים בחלק מהיישובים.
ההתפתחויות האחרונות:
  • קבינט הקורונה אישר את התקנות האוסרות פתיחת מוסדות חינוך עד חמישי ב-07:00 בבוקר
  • הקבינט יכונס שוב הערב, ועל הפרק מתווה מקוצץ שאינו כולל לפי שעה את כיתות י"א-י"ב
  • המתווה כולל פתיחת גני ילדים, פעוטונים וכיתות א'-ד' ביישובים ירוקים וצהובים בלבד
  • משרד הבריאות טוען כי העובדה שילדים מתחת לגיל 16 אינם מתחסנים מונעת הגעה ל"חסינות עדר"
היום ב-18:00 יתכנס קבינט הקורונה לדיון בזום בכדי לאשר את פתיחת מערכת החינוך מגיל לידה ועד כיתה ד' ביישובים ירוקים וצהובים. נכון לאתמול בערב, מדובר ב-20% מהיישובים והערים בישראל.
שר הבריאות יולי אדלשטיין הסביר ל-ynet את ההחלטה שלא לכלול את שכבות י"א וי"ב במתווה: "אנו מבקשים פתיחה הכי זהירה שיש. זה לא סוד שככל שהגיל עולה כך ההדבקה עולה. החבר'ה הסכימו להתחסן אבל עוד לא השלימו את החיסון. במצב תחלואה אחר הייתי פותח אבל במצב הזה כמעט בטוח שיידבקו".