נשיא צרפת עמנואל מקרון נדבק בקורונה. כך מסר הבוקר (ה') ארמון האליזה, שציין כי מקרון בן ה-42 נבדק לאחר שפיתח תסמינים קלים של המחלה. בארמון האליזה הוסיפו כי מקרון נכנס כעת לבידוד שיימשך לפחות שבעה ימים, וימשיך לבצע את עבודתו מרחוק. "הוא עדיין אחראי", מסרו.
4 צפייה בגלריה
נשיא צרפת עמנואל מקרון
נשיא צרפת עמנואל מקרון
מקרון בפגישה אתמול עם ר"מ פורטוגל. תסמינים קלים בלבד
(צילום: AP)

בעקבות האבחון החיובי בוטלו כל הנסיעות של הנשיא הצרפתי, כולל ביקורו המתוכנן החודש בלבנון. הרשויות בצרפת הוסיפו כי לא ברור לפי שעה כיצד מקרון נדבק. רעייתו של מקרון, בריג'יט, נכנסה לבידוד אך לפי ארמון האליזה היא לא פיתחה תסמינים כלשהם. ראש ממשלת צרפת ז'אן קסטקס נכנס גם הוא לבידוד. הוא אמור היה להציג היום בפני הסנאט בפריז את תוכנית הממשלה להפצת החיסונים לנגיף, אך כעת יעשה זאת במקומו שר הבריאות אוליבייה וראן.
בסוף השבוע שעבר השתתף מקרון בפסגה של האיחוד האירופי ורק אתמול נפגש עם ראש ממשלת פורטוגל אנטוניו קושטה. ביום שני נפגש גם עם ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס, וסעד עמו. שני ראשי הממשלה ייכנסו גם הם לבידוד, יחד עם נשיא המועצה האירופית שארל מישל.
4 צפייה בגלריה
כיתוב: נשיא מצרים עבד אל פתאח א סיסי ביקור ב פריז צרפת עמנואל מקרון
כיתוב: נשיא מצרים עבד אל פתאח א סיסי ביקור ב פריז צרפת עמנואל מקרון
בשבוע שעבר: מקרון מארח את נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בפריז
( צילום: EPA)
מקרון מצטרף כעת לשורה של מנהיגים בעולם שנדבקו בנגיף, בהם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ. שני האחרונים אושפזו בבית חולים עקב המחלה, אך החלימו. גם נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו נדבק והחלים.
ההודעה הבוקר מגיעה בצל הזינוק המחודש של התחלואה בצרפת. אמש דיווחו רשויות הבריאות במדינה על זינוק במספר הנדבקים החדשים ביממה – 17,615 לעומת 11,532 ביממה שלפני כן. מדובר בעלייה הגבוהה ביותר מאז 21 בנובמבר, שהגיעה רק יממה לאחר שצרפת החליפה את הסגר הכללי בעוצר לילי. משרד הבריאות דיווח גם על 289 מקרי מוות בבתי החולים, לעומת 307 ביממה שלפני כן.
בעוד בצרפת הקלו במעט את ההגבלות השבוע, במדינות אחרות דווקא החמירו אותן. גרמניה, שגם בה התחלואה גואה ונרשם השבוע שיא של כמעט 1,000 מתים ביממה, נכנסה אתמול לסגר מלא, אחרי שבועות ארוכים של סגר חלקי וכושל.
הבוקר החלה להיסגר גם דנמרק, עם השבתתם של מרכזי הקניות הגדולים. חנויות קטנות יוכלו להמשיך לפעול עד 25 בדצמבר, והמספרות ייסגרו ארבעה ימים לפני כן. ההגבלות יימשכו לפחות עד תחילת ינואר. ראש ממשלת דנמרק מדה פרדריקסן אמרה כי היא "מודאגת מאוד" מחודשי החורף הקרובים, וציינה כי מערכת הבריאות בארצה נמצאת כעת תחת לחץ רב. במדינה הסקנדינבית אובחנו מפרוץ המגפה 119,779 נדבקים – 4,000 רק ביממה האחרונה – ומתו 975 חולי קורונה בסך הכל, 14 אתמול.
4 צפייה בגלריה
חיסון קורונה ל שר הבריאות של סעודיה תאוויק א-רביעה ב ריאד
חיסון קורונה ל שר הבריאות של סעודיה תאוויק א-רביעה ב ריאד
שר הבריאות הסעודי מתחסן בריאד. 550 תחנות רק בבירה הסעודית
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
מבצע חיסון נגד קורונה ב סעודיה ריאד
מבצע חיסון נגד קורונה ב סעודיה ריאד
אישה סעודית מריעה לאחר קבלת הזריקה. בריאד
(צילום: רויטרס)
גם בצ'כיה, שכמו גרמניה נחשבה לסיפור הצלחה בתקופת הגל הראשון, מתקשים להתמודד עם ההתפשטות המהירה של הנגיף. אתמול דיווחו בה רשויות הבריאות על עוד 8,235 נדבקים ביממה אחת, הנתון היומי הגבוה ביותר מאז 11 בנובמבר. הבוקר מסרו הרשויות שמניין המתים הכולל במדינה עלה בעוד 154 וחצה בכך את רף ה-10,000. מניין המתים בצ'כיה, מדינה של 10.7 מיליון תושבים, שילש את עצמו מאז סוף אוקטובר.
בתוך כך, בסעודיה החל הבוקר מבצע חיסון האוכלוסייה נגד הנגיף, בעזרת החיסון של חברת פייזר. סעודיה היא המדינה הראשונה בעולם הערבי שעושה זאת. הרשויות שם קראו לאזרחים ולתושבים להירשם על מנת לקבל את החיסון, שמחולק בחינם. שר הבריאות תוופיק אל-רביעה היה מבין הראשונים שקיבלו היום את הזריקה, מול מצלמות הטלוויזיה. "היום מסמל את תחילת סיום המשבר הזה", אמר בשמחה לכתבים במרכז החיסון בריאד, אחד מ-550 תחנות שהקימו הרשויות רק בעיר הבירה הסעודית.