2 צפייה בגלריה
הארכת מעצרו של אפיק טויבי, שוטר מג"ב, החשוד בירי שגרם למות חברו נעים מאדי בתחנת משטרת עכו
הארכת מעצרו של אפיק טויבי, שוטר מג"ב, החשוד בירי שגרם למות חברו נעים מאדי בתחנת משטרת עכו
מימין: הנאשם אפיק טויבי והקורבן נעים מאדי
(צילום: אלעד גרשגורן)
הירי בשוגג בלוחם מג"ב נעים מאדי: בג"ץ המליץ היום (ד') למדינה לבחון מחדש את כתב האישום נגד היורה, שוטר מג"ב אפיק טויבי, וכי הדרגים המשפטיים הבכירים ישקלו מחדש את עמדתם. ההצעה החריגה התקבלה בהסכמת שני הצדדים בדיון בעתירה שהגישה משפחת מאדי, שביקשה להחמיר את סעיף האישום נגד טויבי - שהיה שותפו של הקורבן לחדר - מהמתה בקלות דעת לרצח באדישות. לפיכך תוכל המשפחה לפרט את טענותיה בפני הפרקליטות - והעתירה שהגישה תימחק.
במקביל מתנהל דיון בבקשת עורכי דינו של טויבי, תמי אולמן ושאדי סרוג'י, לקבל בחזרה את הטלפון הסלולרי שלו, שממנו הוציאה מח"ש ראיות.
עורכות הדין של משפחת נעים, עו"ד אפרת נחמני-בר ועו"ד שרון זגגי-פנחס, מסרו כי "המשפחה מברכת על החלטת השופטים, שעשו היום צעד חשוב להשגת הצדק כשהורו לפרקליטות ולמח"ש לבחון מחדש את החלטתן לייחס למי שהרג את נעים ז"ל עבירה קלה של המתה בקלות דעת". הן ציינו כי מדובר בהחלטה חריגה ותקדימית, שממנה עולה ביקורת קשה על החלטות הפרקליטות. לדבריהן, המשפחה מתכוונת לפנות למ"מ פרקליט המדינה וליועץ המשפטי לממשלה, לבקש להיפגש עימם ולהשמיע את עמדתה טרם ההחלטה.
2 צפייה בגלריה
שיחה בין מדובב המשטרה לשוטר מג"ב אפיק טויבי, שחשוד שירה למוות בחברו ליחידה נעים מאדי
שיחה בין מדובב המשטרה לשוטר מג"ב אפיק טויבי, שחשוד שירה למוות בחברו ליחידה נעים מאדי
שיחה בין מדובב המשטרה לטויבי
הסנגורית עו"ד אולמן אמרה מנגד: "קשה לקבל את העובדה שתיק תקשורתי זוכה להתייחסות שונה של הפרקליטות. מעכשיו, ובכל תיק, נרשה לעצמנו לפנות לפרקליט המדינה כדי שיבדוק את שיקול הדעת של כל הפרקליטים תחתיו".
שרון זגגי פנחס ואפרת נחמני ברשרון זגגי פנחס ואפרת נחמני ברצילום: ענת גבע-שרון
לפי כתב האישום ירה טויבי במאדי כששיחק באקדח, ולאחר מכן ניסה לטשטש ראיות ולטעון שמאדי שם קץ לחייו. טויבי מואשם בהמתה בקלות דעת וכן בשיבוש מהלכי משפט, איומים, מעשה מגונה ועוד.
שרון זגגי פנחס ואפרת נחמני ברשרון זגגי פנחס ואפרת נחמני ברצילום: ענת גבע-שרון
טויבי ומאדי שירתו יחד וחלקו חדר במגורי הבסיס בעכו והמקרה התרחש זמן קצר אחרי מסדר הערב. נטען כי "לשם המשחק, כפי שנהג לעשות פעמים רבות, שלף טויבי את אקדחו האישי מסוג גלוק ובו מחסנית מלאה בכדורים והחזיק בידו. בשלב זה, לחץ הנאשם על תפס המחסנית והוציאה מעט ממקומה, ותוך כדי שהוא מנסה שכך לא ייגרף כדור אל בית הבליעה, דרך את האקדח. בעומדו סמוך מאוד למאדי, ששכב במיטתו מכוסה בשמיכה, הפנה הנאשם את האקדח ישר לעבר ראשו, אמר לו 'תראה', ולחץ על ההדק. כתוצאה מהלחיצה על ההדק נורה קליע אשר פגע ישירות בפניו של מאדי, פצע אותו אנושות והביא למותו".
צילום: שמיר אלבז
כמו כן, לפני כשבועיים הוגש כתב אישום נגד מפקדו של טויבי, רפ"ק ג'ריס ג'ריס, שידע לכאורה על חלק מהמעשים שיוחסו לטויבי, וכן שיקר בחקירתו. הוא הודח מתפקידו, בעקבות חקירה פנימית של מג"ב בעקבות מותו של מאדי ז"ל.