הסלמה במתקפות על המשטרה בצפון, במסגרת מאבקה בתופעת סחיטת "דמי חסות": שוטרת נפצעה קל לפנות בוקר (שבת) מרסיס ירי שבוצע לעבר ניידות משטרה במתחם מועצה של הכפר טובא זנגריה. במשטרה מסרו כי היא פונתה לקבלת טיפול רפואי. השוטרים, נמסר עוד, השיבו באש לעבר "מקור הירי" ופתחו בסריקות לאיתור היורים.
לפי המשטרה הרקע לירי הוא ככל הנראה "הפעילות הענפה והאינטנסיבית שהמשטרה מבצעת בכפר במאבקה כנגד תופעת סחיטת דמי החסות ביישובי הצפון. פעילות שהביאה למעצרים, ותפיסת כספים ורכוש רב".
2 צפייה בגלריה
אילוס תאונה ירי ניידת משטרה לילה
אילוס תאונה ירי ניידת משטרה לילה
מאבק בצפון נגד סוחטי "דמי חסות", שמשיבים אש
(צילום: יאיר שגיא)
בעקבות האירוע בטובא זנגריה הגיע הבוקר ממלא מקום המפכ"ל ניצב קובי שבתאי לביקור בתחנת ירדן, שם קיים הערכת מצב עם מפקד המחוז הצפוני ניצב שמעון לביא ובכירים נוספים במשטרה. "ירי לעבר שוטרים וניידות משטרה הוא אירוע חמור מאוד שיהיו לו השלכות משמעותיות", מסר שבתאי. "אין לי ספק כי במוקדם או במאוחר נבוא חשבון עם אותם מפגעים ונמצה עמם את הדין. מי שחושב שמעשה עברייני מעין זה ירתיע אותנו טועה בגדול. נגביר את הפעילות ונפעל ככל שיידרש בכל הכלים שיש ברשותנו נגד אותם עבריינים עד שיהיו מאחורי סורג ובריח".
מ"מ המפכ"ל, שצפוי להתמנות בקרוב למפכ"ל קבוע, הוסיף: "אני מצדיע למפקד המחוז, למפקדים, לשוטרים וללוחמים שכבר כמה שבועות עובדים בצורה נחושה סביב השעון ונותנים מענה, האירועים הם תוצאה של לחץ שהמחוז מפעיל על אותם ארגוני פשיעה. נמשיך להילחם בכל אותם עבריינים שפוגעים או שינסו לפגוע באזרחים או בשוטרים הפועלים במסירות למען ביטחונו של הציבור".

בימים האחרונים הוצתו ארבע ניידות משטרה באזורים שונים בצפון, ולפי המשטרה גם המציתים קשורים לארגוני פשיעה בתחום גביית דמי חסות. במסגרת הפעילות המשטרתית נגדם בוצעו מעצרים, עיקולים ותפיסות רכוש של עבריינים.
האירוע האחרון אירע לפנות בוקר ביום רביעי, אז הוצתה מכונית של קצין בקריית שמונה. העבריינים אף השליכו רימון שגרם נזק למכונית שחנתה בסמוך. בתחילת השבוע הוצתה מכוניתו של קצין המתגורר ביסוד המעלה. בלילה שבין יום חמישי לשישי האחרון הוצתו שתי ניידות, בסמוך לבתיהם של קציני משטרה בצפת ובחצור הגלילית. עד כה לא נעצרו חשודים בהצתות.
בנוסף להצתות אירעו לאחרונה – ככל הנראה על אותו רקע – פריצות לחדרי החקירות בתחנות המשטרה בצפת וטבריה. כמו כן נורו יריות לעבר בנקים ביישובים ערביים בצפון וכן לעבר בתי עסק במתחם ביג בכרמיאל.
2 צפייה בגלריה
ניידת משטרה הוצתה בשכונת תל חי בקריית שמונה
ניידת משטרה הוצתה בשכונת תל חי בקריית שמונה
רכב שנפגע באירוע השבוע בקריית שמונה. ניידת הוצתו, גם רימון הושלך
(צילום: אביהו שפירא)
מפקד מחוז צפון, ניצב שמעון לביא, אמר השבוע כי מדובר ב"מאבק אמיתי בארגוני הפשיעה. זה לא מאבק שאנחנו מנהלים מהטריבונה ומוחאים כפיים. זו זירת אגרוף וכולם נפגעים. יש לנו דרך ומטרה - לחסל את ארגוני הפשיעה. מי שחושב שיש מרשם לתקופה קצרת מועד - טועה. זה מאבק ארוך, עם הרבה צלקות ומכות בכנף.
"אנחנו נחושים ורואים את הקצה. הוגש כתב אישום בפרשת הירי על הבנקים. מי שסבור שהירי המאסיבי על סניפי בנק בצפון נבע מחוסר שביעות רצון משירותי הבנקאות, טועה. הירי על הבנקים כסמל מדינה היה להעביר מסר למשטרה מארגוני הפשיעה - תרדו מהגב שלנו. אנחנו לא נרד מעל הגב של אף אחד".