6 צפייה בגלריה
עלי אבו חוסין ואמו שנרצחה עאידה
עלי אבו חוסין ואמו שנרצחה עאידה
הנער לצד אמו שנרצחה
"עד מתי נישאר ככה? עד מתי יהיו לנו ילדים יתומים?". הוא רק בן 15, תושב באקה אל-גרבייה, וכבר הספיק לאבד בנסיבות דומות את אמו, את שני אחיו ועוד ארבעה מקרוביו. תחילה היה זה בן המשפחה מוחמד אבו חוסין שנורה למוות בספטמבר בשנה שעברה. חודש לאחר מכן נרצחה האם עאידה אבו חוסין (47). אחר כך, בדצמבר האחרון, נורו למוות שלושה קרובי משפחתו - אמיר אבו חוסין, אחמד שרקייה ומוחמד שרקייה. הלילה (בין חמישי לשישי) נרצחו ביריות שני אחיו שאפע וסלאח בטול כרם שבשטחי הרשות הפלסטינית.
הנער, שאת זהותו בחרנו שלא לפרסם, תיאר בפוסט שכתב בחודש שעבר בפייסבוק את הסכנה שנשקפת לחייו לנוכח האיומים החוזרים ונשנים על בני משפחתו. במקביל, הוא גם מתח ביקורת על שתיקת כל הגורמים הרלוונטיים לנושא הטיפול באלימות.

6 צפייה בגלריה
שאפע וסלאח אבו חוסין
שאפע וסלאח אבו חוסין
שאפע וסלאח אבו חוסין. נרצחו בטול כרם
"אני בנה של עאידה אבו חוסיין שנרצחה בדם קר ב-28 באוקטובר 2020", כתב הנער. "אישה בת 47 נהרגה ללא כל סיבה או הצדקה. היא אישה איתנה וחזקה עם ביטחון עצמי גבוה שהרגו אותה. הייתה אישה מכובדת וכולם מעידים על דרכה הטובה והנהדרת. היא הייתה חזקה למען עתיד בני המשפחה שלה, וחשבה על העתיד שלנו לפני שחשבה על ההווה שלנו".
עוד כתב הנער כי אמו "התאמצה ונאבקה קשה במשך שנים רבות כדי שבנה הבכור ילמד את מקצוע הרפואה והכינה לו את הבית שהיה אמור להיות מקושט ביום חתונתו שתוכננה לתקופה הזאת. במשך שנים היא התאמצה ועשתה הכול גם כדי להבטיח את עתיד בנה השני ללא צורך בעזרתם של אחרים. לפני שנרצחה, נולד הנכד הראשון שלה איהם. היא הייתה מאוד שמחה, רצתה לראות אותו גדל ונכנס לבית ספר ואומר את המילה 'טטה' (סבתא).
"אני הצעיר במשפחה. אני שרטטתי את העתיד שלי עם אמי לפרטי פרטים. איבדתי אותה בגיל 15, איבדתי אותה בדרכים המכוערות ביותר, איבדתי אותה ברצח. הפושע רצח חמישה בני משפחה (כאמור, הפוסט פורסם לפני כמה שבועות. ח"ש), וגרם לילדים להיות יתומים ללא כל סיבה. עד מתי אנחנו צריכים לשתוק?".
6 צפייה בגלריה
עאידה אבו חוסין
עאידה אבו חוסין
עאידה אבו חוסין. "היא רצתה לראות את הנכד גדל"
6 צפייה בגלריה
מוחמד אבו חוסין
מוחמד אבו חוסין
מוחמד אבו חוסין. נרצח בספטמבר
6 צפייה בגלריה
אחמד שרקיה מוחמד שרקיה אמיר אבו חוסיין
אחמד שרקיה מוחמד שרקיה אמיר אבו חוסיין
אחמד שרקייה, מוחמד שרקייה ואמיר אבו חוסין. נרצחו בדצמבר
הנער פירט את תאריכי הרציחות של קרוביו, והדגיש כי בחלק מהמקרים כלל לא נעצרו חשודים, ובמקרים אחרים היו מעצרים אולם כל החשודים שוחררו. "הרבה ממכובדי העיר הבטיחו לי שהרוצח לא יישאר כאן, אבל לצערי לא ראינו מזה שום דבר. שמענו אותם אומרים 'מה נגיד למשפחה?', 'מה נגיד לבן?', אבל שום דבר מעבר.
"האם זה משנה את המציאות? האם זה עוצר את הפשע? האם זה נותן לי בטיחות כילד מאוים? האם זה נותן עתיד לילדים שהתייתמו? מה אפשר להגיד לילד בן חמש ששואל איפה אביו? מה אפשר להגיד לילד בגילי ששואל האם אני יכול ללכת לבית הספר שלי ללא סכנת חיים? החברה שלנו רוצה ביטחון, רוצה עתיד. האימהות והאבות רוצים שהילדים יגדלו ולא שיירצחו. גברים ונשים רוצים להקים משפחה. אלוהים לעולם לא ישכח".
6 צפייה בגלריה
זירת הרצח הכפול בטול כרם
זירת הרצח הכפול בטול כרם
זירת הרצח הכפול בטול כרם
32 ערבים ישראלים נרצחו מתחילת 2021. שאפע וסלאח אבו חוסין, האחרונים ברשימה הטרגית, נורו כאמור הלילה בזמן שנסעו ברכב בטול כרם. הם נפצעו באורח אנוש וכעבור זמן קצר נקבע מותם בבית חולים מקומי.
בתקופה האחרונה סומן שאפע כיעד. בעקבות כך עבר עם אחיו סלאח להתגורר ביישוב אחר במשולש. לאחר מכן עברו השניים לטול כרם על מנת להתרחק מהסכנה עוד יותר. אלמונים ארבו להם וירו לעברם מטווח קצר.