בהצהרה נרגשת לאחר שהפך לאדם חופשי לחלוטין, עם הסרת המגבלות שהוטלו עליו מאז ששוחרר מהכלא האמריקני לפני חמש שנים, הודה ג'ונתן פולארד לכל מי שסייע לו ובראש וראשונה לרעייתו אסתר, שלדבריו "חתכה את האזיקים מעל לבי והחזירה את נשמתי לחיים". בהודעה שפרסם מביתו בניו יורק תיעד פולארד כיצד אסתר גזרה גם את האזיק האלקטרוני הפיזי שעמו נאלץ להסתובב מאז שחרורו מהכלא.
2 צפייה בגלריה
ג'ונתן פולארד חופשי
ג'ונתן פולארד חופשי
הזוג פולארד, והאזיק האלטרוני שנגזר. "כמעט-חירות מוחלטת"

"כצעד האחרון לחירות נותרה חזרתנו הביתה, לארץ ולעם שאנו אוהבים. בעז"ה בקרוב מאוד!", מסר. "אסתר ואני נרגשים מעומק ליבנו להודות לכל האנשים הנפלאים בישראל ובארה"ב שנלחמו למעננו לאורך השנים הארוכות בדרך לחופש. אנו מבקשים להודות מקרב הלב על המכתבים ששלחתם ושולחים לנו ובפרט על תפילותיכם לאורך כל השנים".
בשל מצבה הרפואי של אסתר החולה בסרטן, פולארד ציין כי עלייתו ארצה צפויה להתעכב. "אנו מודים לחברינו ולמשפחה על הבנת הצורך שלנו לעבור את תקופת השהות הנדרשת בארה"ב ככל שתידרש באופן שקט ורגוע, ולעלות לארץ באופן שיבטיח את המשך טיפולה של אסתר באופן היעיל ביותר ותוך שמירה על פרופיל נמוך באופן שיאפשר לי להתמקד בטיפול באשתי האהובה, ובבניית חיינו מחדש אחרי כל השנים שבהן לא זכינו לכך".
בהודעתו התייחס פולארד לתקופתו הקשה בכלא האמריקני, לאחר שהורשע בשנות ה-80 בריגול לטובת ישראל, בעת ששירת באגף המודיעין של חיל הים האמריקני. "לפני 30 שנה, אשתי האהובה אסתר מצאה בפעם הראשונה את דרכה אליי, בכלא מריון, הכלא השמור ביותר בארה"ב, בו הייתי כלוא בצינוק 3 קומות מתחת לאדמה מאחורי 13 מנעולים ומפתחות", כתב פולארד.
2 צפייה בגלריה
ג'ונתן פולארד חופשי
ג'ונתן פולארד חופשי
פולארד והאזיק הגזור. חמש שנים של הגבלות מחמירות, אחרי 30 שנה בכלא
"כנגד כל הסיכויים, אסתר הגיעה אליי, חתכה את האזיקים מעל לבי והחזירה את נשמתי לחיים. זו הייתה העת בה המאבק לחירותי החל לראשונה. היום, אסתר חתכה את האזיק האלקטרוני מזרועי (באישור הרשויות), ובכך החזירה לי את חירותי הכמעט-מוחלטת", הוסיף.
פולארד הודה גם לרופאים בארה"ב שפעלו לדבריו להציל את חייה של אסתר, "בשעה שאין בידינו כל ביטוח רפואי ולא היה גורם אחר שניתן היה לפנות אליו לעזרה". הוא הוסיף כי "הרופאים הנפלאים הללו הפכו למשפחה עבורנו ובעזרתם אנו יכולים להתכונן למעבר חלק ככל האפשר להמשך טיפול רפואי לאסתר ולי בישראל. אנחנו אוהבים אתכם מאוד ושולחים חיבוק גדול לכולכם".
פולארד שוחרר מהכלא האמריקני בנובמבר 2015 אחרי 30 שנים בכלא, ומאז שהה בניו יורק תחת תנאים מגבילים. תנאי השחרור, שכעת הוסרו, חייבו אותו לענוד אזיק אלקטרוני ולהישאר בביתו במהלך הלילה. כמו כן, נאסר עליו לעזוב את מדינת ניו יורק ולהתראיין לתקשורת, והרשויות עקבו אחרי מחשבו בבית ובעבודה.
ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך הבוקר בישיבת הממשלה על הסרת ההגבלות שהוטלו על פולארד. "אני מבקש לברך על כך שתקופת המגבלות על פולארד לא הוארכה ושהמגבלות הוסרו. אני בטוח שאני מדבר בשמם של כל שרי הממשלה, ורבים רבים בישראל, כשאני מביע ברכה זו. אני מודה לשגריר ישראל בארה"ב רון דרמר על שניהל את המגעים מול הממשל האמריקני, וגם שניהל את המגעים מול פולארד. הוא קיים איתו בשנים האחרונות למעלה מ-150 שיחות. תודה לך, רון. אני מצפה שפולארד יגיע בקרוב לישראל יחד עם רעייתו אסתר, ואני מבקש לחזק אותם יחד עם כל אזרחי ישראל", מסר נתניהו.