4 צפייה בגלריה
אבי ניסנקורן באולפן ynet
אבי ניסנקורן באולפן ynet
שר המשפטים אבי ניסנקורן, הבוקר
(צילום: קובי קואנקס)
בג"ץ הורה לממשלה למנות מנכ"ל למשרד המשפטים עד סוף החודש. בהמשך לדיון שנערך מוקדם יותר היום (ה'), בג"ץ הוציא צו מוחלט המורה לממשלה למנות מנכ"ל למשרד עד סוף דצמבר.
במשרד המשפטים אין מנכ"ל קבוע זה שנה ושלושה חודשים. כיום מכהנת כממלאת מקום מנכ"ל משרד המשפטים עו"ד סיגל יעקבי, האפוטרופסה הכללית, שאותה מינה השר הקודם אמיר אוחנה.
4 צפייה בגלריה
בית המשפט העליון: עתירה העוסקת בהפעלת אמצעים אלקטרוניים בעת משבר הקורונה
בית המשפט העליון: עתירה העוסקת בהפעלת אמצעים אלקטרוניים בעת משבר הקורונה
"חובת הממשלה לפעול לאיוש משרות בכירות". אולם בג"ץ
(צילום: אלכס קולומויסקי)

"מקובלת עלינו עמדתו של היועץ המשפטי לממשלה כי הסכמות או מחלוקות קואליציוניות אינן יכולות לגבור על חובת הממשלה והגורמים המוסמכים לפעול לאיוש משרות בכירות במינויי קבע" קבעו השופטים", כתבו השופטים בהכרעתם.
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט המליץ השבוע לבג"ץ להוציא צו על תנאי שיורה למדינה להסביר מדוע לא מונה עדיין מנכ"ל למשרד המשפטים. היועמ"ש טען המחלוקות בקואליציה לא פוטרות אותה ממינוי בכירים. המדינה ביקשה מבג"ץ לדחות את תשובתה בנושא כדי לאפשר לממשלה להגיע להסכמות בנושא מינוי בכירים במגזר הציבורי.
4 צפייה בגלריה
ועידת המשפט
ועידת המשפט
המליץ לבג"ץ לחייב מינוי מנכ"ל. מנדלבליט
(צילום: מוטי קמחי)
4 צפייה בגלריה
סיגל יעקובי
סיגל יעקובי
ממלאת מקום מנכ"ל משרד המשפטים סיגל יעקבי
(צילום: מוטי קמחי)
היועמ"ש הצטרף למעשה לבקשת התנועה לטוהר המידות להוציא צו שיורה לממשלה לנמק מדוע לא ממונה מנכ"ל למשרד המשפטים. בעמדתו שהוגשה לבג"ץ הוא חזר על דברים שאמר בעבר שלפיהם "הסכמות קואליציוניות, כמו גם מחלקות קואליציוניות, אינן יכולות לגבור על חובת הממשלה והגורמים המוסמכים לפעול לאיוש משרות בכירות במינויי קבע".
בינתיים, שר המשפטים אבי ניסנקורן עדיין ממתין להחלטה אם הממשלה תעלה על סדר יומה את הצעתו לאשר לדיון את מועמדותו של פרקליט מחוז חיפה עמית איסמן כפרקליט המדינה. איסמן נבחר לפני 10 ימים פה אחד כמועמד על ידי ועדת איתור בראשות היועץ המשפטי לממשלה. ההערכה היא שהנושא לא יועלה בינתיים לאישור.
בשבועות האחרונים בג"ץ דן במספר עתירות הדורשות לאייש תפקידי בכירים, והורה על מינוי מפכ"ל במהירות, אך לא נקב בתאריך.