ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (שבת) כי הוא מצפה שג'ונתן פולארד יגיע בקרוב לישראל. הוא בירך על הסרת המגבלות מעליו.
2 צפייה בגלריה
 ג'ונתן פולארד
 ג'ונתן פולארד
ג'ונתן פולארד
(צילום: רויטרס)
נתניהו אמר כי היה מחויב לשחרורו של פולארד במשך שנים רבות ו"פעל למען החזרתו ללא לאות". ראש הממשלה הודה לשגריר ישראל בארה"ב רון דרמר, "שניהל את המגעים באחריות וברגישות מול הממשל האמריקני", כלשונו. "אני מצפה שג'ונתן פולארד יגיע בקרוב לישראל ומבקש לחזק אותו ואת אסתר, יחד עם כל אזרחי ישראל", הוסיף.
גם נשיא המדינה ראובן ריבלין בירך על הסרת המגבלות מעל פולארד, "באופן שיאפשר לו להגיע ארצה סוף סוף". ריבלין אמר כי "לאורך כל השנים כאבנו את כאבו וחשנו אחריות ומחויבות להביא לשחרורו וכעת ניתן לברך בפה מלא 'ברוך מתיר אסורים', אחרי שנות מאסר ארוכות וקשות שלאחריהן שנים תחת מגבלות. אנו מחכים לו ולמשפחתו בבית, לחיים חדשים בבריאות ושלווה".
שר הביטחון בני גנץ אמר כי "‏הסרת המגבלות מפולארד הן חדשות טובות עבור כולנו וסגירת מעגל חשובה עבור מדינת ישראל. יונתן, אחרי כל כך הרבה שנים, אני שמח מאוד שבקרוב תהיה כאן איתנו ומקווה לפגוש אותך ואת אסתר, לה אני מאחל החלמה מהירה".
חמש שנים בדיוק לאחר שחרורו מהכלא האמריקני, הודיע אמש משרד המשפטים בארה"ב כי החליט שלא להאריך את המגבלות הרבות שהוטלו מאז על ג'ונתן פולארד, שהורשע בשנות ה-80 בריגול לטובת ישראל בעודו עובד באגף המודיעין של חיל הים האמריקני.

פולארד שוחרר מהכלא האמריקני בנובמבר 2015 אחרי 30 שנה, ומאז הוטלו עליו תנאים מגבילים. תנאי השחרור שנקבעו אז, וכעת הוסרו, חייבו אותו לענוד אזיק אלקטרוני ולהישאר בביתו שבניו יורק במהלך הלילה. כמו כן, נאסר עליו לעזוב את מדינת ניו יורק ולהתראיין לתקשורת, והרשויות עקבו אחרי מחשבו בבית ובעבודה.
משמעות הסרת ההגבלות היא שאם ירצה, פולארד יוכל מעתה לחזור ארצה. עם זאת, רעייתו אסתר חולה בסרטן וצריכה לעבור סבב נוסף של טיפולי כימותרפיה. על כן, ייתכן שפולארד לא יגיע לישראל בשבועות הקרובים.
בשיחה עם ynet לאחר היוודע דבר הסרת ההגבלות עליו, אמר אחד מעורכי דינו של פולארד, אליוט לאוור, כי "אני יודע שרבים מחכים לו בישראל, אך הדבר הראשון שהוא צריך לעשות זה לטפל באשתו. אני לא יודע מה התוכניות המיידיות שלהם מלבד לוודא שאסתר בסדר, אבל ברור שג'ונתן מצפה להגיע לישראל. זה היום הראשון ב-34 השנים האחרונות שהוא באמת אדם חופשי. הוא תמיד ראה עצמו כציוני אמיתי ואזרח של ישראל".
2 צפייה בגלריה
פולארד ורעייתו, ב-2015
פולארד ורעייתו, ב-2015
פולארד ורעייתו, ב-2015
(צילום: רויטרס)
פולארד נידון למאסר עולם במרץ 1987, והפך לאדם היחיד בהיסטוריה האמריקנית שנידון לעונש כזה בשל ריגול עבור מדינה ידידותית. הוא נעצר עם אשתו דאז, אן, ב-21 בנובמבר 1985 בפתח שגרירות ישראל בוושינגטון שבה קיוו למצוא מקלט. פולארד הודה במשפטו בעבירות של מסירת מידע מסווג למדינה ידידותית במסגרת עסקת טיעון, אך השופט החליט לדחות אותה וגזר עליו עונש מרבי של מאסר עולם.
בכירים אמריקנים טענו לאורך השנים שנעשה לפולארד עוול ושעונשו היה מוגזם. בין הבכירים שקראו לשחרורו היו מזכיר המדינה לשעבר הנרי קיסינג'ר, ראש ה-CIA ג'יימס וולסי וסגן שר ההגנה לשעבר לורנס קורב. במרוצת השנים הוכח שפולארד לא העביר מסמכים שעסקו בארה"ב אלא באיומים ביטחוניים על ישראל מצד מדינות ערב. בשנים האחרונות שבהן שהה בכלא הידרדר מצבו של פולארד והוא אושפז שש פעמים.