פסיקת בג"ץ להכרה בגיורים הרפורמיים מתגלה, כצפוי, כמחוללת קמפיינים לקראת הבחירות. תשדיר חדש שהפיקה יהדות התורה, לועג לזרמים הליברליים על רקע תופעת טקסי "בר מצווה" הנערכים לבעלי חיים, ומצליח לעורר סערה כאשר המפלגה החרדית מואשמת בהפצת מסרים אנטישמיים המשווים בין יהודים לכלבים.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
בסרטון, שפורסם אמש (יום ג') ברשתות החברתיות, נראה קטע מכתבה חדשותית ששודרה לפני כמה שנים ובה חגיגת "בארק מצווה". בהמשך מופיעות תמונות כלבים החבושים בכיפות - חלקם עטופים בטליתות, מעוטרים בתפילין, אוחזים בספרי קודש, עונדים תליון מגן דוד או מתפארים בפאות מסולסלות.
על רקע התמונות הרצות על המסך שמרביתן מעובדות, נשמע הקריין אומר בתשדיר: "בבג"ץ - זה יהודי, וגם זה יהודי, והוא - סבתא שלו הייתה רב, בטח שהוא יהודי, וגם זה וגם זה וגם זה וגם זה". לאחר מכן הוא מבטיח: "רק יהדות התורה תשמור על היהדות שלך, של הילדים שלך ושל הנכדים שלך".
גם מטה "צעירים למען המסורת" בש"ס התייחס בקמפיין הבחירות שלו לפסיקת בית המשפט, ותחת הכותרת "יהודים בהכשר הבג"צ" פרסם מודעות שבהן מופיעות תמונות של שוהים בלתי חוקיים ותחתיהן הכיתוב: "סכנה! אלפי מסתננים ועובדים זרים יהפכו ליהודים בגיור רפורמי! רק ש"ס תשמור על מדינה יהודית".

"נבלים חסרי יראת שמיים"

הרב הרפורמי, גלעד קריב, מספר 4 ברשימת העבודה לכנסת ומנכ"ל (בחופשה) התנועה הרפורמית, הגיב לסרטון ואמר: "גפני ופינדרוס מתקנאים במצעד הבהמות של סמוטריץ' ובן גביר, אז הם משחררים סרטון שמשווה את המתגיירים הרפורמים לכלבים. נראה לי שרוב הציבור יסכים שעדיפים בעלי חיים לא מזיקים עם תחפושות חסרות טעם, על פני נבלים חסרי יראת שמים ודרך ארץ".
2 צפייה בגלריה
הסרטון הגזעני של יהדות התורה שמשווה בין מגויירים לחיות
הסרטון הגזעני של יהדות התורה שמשווה בין מגויירים לחיות
מתוך הקמפיין
(מתוך מהדורת מבט, רשות השידור)
יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, תקף אף הוא את המפלגה החרדית, וצייץ בטוויטר: "אבא שלי סיפר לי פעם שעל הפרלמנט בבודפשט היה שלט גדול: 'אין כניסה ליהודים וכלבים'. אנטישמים בכל הדורות תמיד השוו בין יהודים לכלבים. עכשיו יהדות התורה הצטרפה אליהם. גועל נפש".
הרבה נועה סתת, מנהלת המרכז הרפורמי לדת ומדינה ומראשי התנועה הרפורמית בישראל, גינתה את הסרטון וכנתה אותו מביש, מסית ואלים. "ההתנהלות הגסה, הפוגענית והמסיתה וניכוס הדת היהודית לקומץ קיצוני, המחזיק בידיו את המונופול הרבני בישראל - הוא שמביא למגמה שלפיה יותר ויותר גברים ונשים בציבור הישראלי סולדים מהיהדות המנוהלת על ידי עסקני הממסד החרדי, ומבינים כי יש יותר מדרך אחת להיות יהודי".
"לא נתבייש במי שאנחנו - קהילות יהדות רפורמית שיוויוניות, המכילות את מגוון הזרמים והחוגים", הוסיפה. "נמשיך לצעוד קדימה, לבנות עוד ועוד קהילות, להסמיך עוד ועוד רבנים ורבות ולהראות את הפנים היפים של היהדות. הפנים שמראים העסקנים החרדים אינם מוסריים, אינם צודקים ובוודאי שאלה אינם פני היהדות".
רקפת גינסברג, מנכ"לית התנועה המסורתית, אמרה כי היא חשה "שאט נפש" נוכח "הפרסומים מעוררי החלחלה" מצד יהדות התורה וש"ס. "הנכונות לפלג ולפצל את עם ישראל בשביל לקושש מנדט או שניים, הוא חילול השם גמור וציניות מרושעת", הוסיפה. היא קראה: "די לטירוף, הגיע הזמן לעצור את ההידרדרות במדרון השנאה החלקלק. אחדות ישראל היא לא ערך שאפשר להתפשר עליו".
2 צפייה בגלריה
גם ש"ס קופצת לעגלת הגזענות. על המוקד - פליטים
גם ש"ס קופצת לעגלת הגזענות. על המוקד - פליטים
מתוך קמפיין ש"ס
בתנועת נאמני תורה ועבודה הגיבו ואמרו כי "כתנועה אורתודוכסית אנחנו חשים מודאגים ביותר. כאשר בורות ושיח מקטב פועלים יחדיו, אנו מגיעים לשפל של שנאת אחים". הם הוסיפו כי "עוד קו אדום נחצה היום ביחס כלפי אחינו, המייצגים מיליונים של יהודים ברחבי העולם.
"במקום להפנים את הלקח מהכרעת בג"ץ האחרונה, שהגיעה לאחר יותר מ-15 שנים שבהן נמנע המחוקק מלהגיע להסכמות, ולהבין שהדרך היחידה לפתרון מחלוקות בנושאי דת ומדינה היא הידברות - יהדות התורה ממשיכה בקו הבדלני, הקיצוני והמדיר המוביל לשום מקום".