העיר אשקלון מופצצת ללא הרף כבר שעות ארוכות. זמן קצר לפני שנהרגו שני בני אדם בפגיעות ישירות בעיר התפוצצה רקטה במוסד חינוכי בעיר, שהודות להוראות פיקוד העורף נותר שומם היום. "שמעתי פיצוץ והבית רעד", סיפר שי אשואל (18) שלומד בכיתה שנפגעה. "הסתכלתי מהחלון וראיתי עשן. הבנתי שהנפילה הייתה בבית הספר שלי, אני גר 30 מטרים משם. אם היינו לומדים פה היום - לא כולם היו מספיקים להגיע. זה מפחיד. אני מתפלא שהכיתה בכלל שרדה את הפגיעה. מזל שלא למדנו".

מבצע שומר החומות - כתבות נוספות

5 צפייה בגלריה
תלמידים שלומדים בבית הספר שנפגע באשקלון מפגיעת רקטה
תלמידים שלומדים בבית הספר שנפגע באשקלון מפגיעת רקטה
"אם היו לימודים - היה טבח"
(צילום: יריב כץ)
גם אלעזר שהה סמוך לאזור פגיעת הרקטה בבית הספר. "הייתי 200 מטר מכאן, רצנו למקלט במתנ"ס ואחרי זה מיד רצנו למקור הרעש והעשן", סיפר. "ראינו את הכיתה עולה בלהבות ונכנסנו פנימה כדי לוודא שאין שם אף אחד. אז פתחנו מטף וצינור כיבוי, אני ועוד בחור שהיה פה".
- מה היה קורה אם היו לימודים היום? "היה פה טבח נוראי, חס וחלילה. כל מי שהיה פה, השם ירחם".
אביתר אריה, בן 18, גם הוא תלמיד י"ב בבית הספר, אמר שנכנס להלם כשגילה שבית הספר שלו נפגע. "זה מהרגעים שאתה אומר שאין מצב שהרקטה תיפול בבית הספר שלי, וזה קרה", אמר ל-ynet. "אנחנו לומדים פה כבר שש שנים ולא הבנו מאיפה זה בא. אם היינו פה היום וילד אחד בטעות לא היה מספיק להגיע למרחב המוגן - הוא לא היה שורד. אנחנו בכוננות תמיד עכשיו".

5 צפייה בגלריה
פגיעת רקטות במכוניות באשקלון
פגיעת רקטות במכוניות באשקלון
(צילום: מוטי קמחי)
גם באשדוד סיפרו תושבים על זירות פגיעת הרקטות בעיר. "הייתי בגן המשחקים בטיול עם הכלב, ובאזעקה כולם ברחו ונשכבו על הארץ", שחזר רוני לוי. "הסתכלתי ימינה שמאלה אם יש נפגעים, וכשהרמתי את העיניים ראיתי מולי את הבית בוער. זה מחזה שלא כיף לראות. שכונת מגורים, משמאל בית ספר, למעלה גן משחקים. לא יודע איך לתאר את זה".

ראש העיר אשדוד: לא לסמוך רק על כיפת ברזל

ראש העיר יחיאל לסרי אמר כי המטח לאשדוד כלל בין חמש לעשרים רקטות. 11 מהן יורטו, שתיים פגעו בשטח פתוח ואחת בבית פרטי. "אנחנו מאוד מנוסים", אמר ראש העיר.

5 צפייה בגלריה
 מסתתרים באזעקה באשדוד
 מסתתרים באזעקה באשדוד
מסתתרים באזעקה באשדוד
(צילום: EPA)
"מאז עופרת יצוקה, דרך עמוד ענן וצוק איתן ומה שביניהם. המערכת העירונית פועלת בשיתוף פעולה עם המשטרה ומד"א. אתמול בערב התכנסנו כל הכוחות והמכלולים בכוננות מלאה, והבוקר בהערכת מצב נכנסנו לפרטים יותר עמוקים. בסך הכל העיר יודעת להתמודד עם האירועים האלה, גם התושבים מורגלים ומנוסים. אנו משקיעים המון בהסברה כדי לשכנע את התושבים לא לסמוך על כיפת ברזל על אף העבודה הטובה שהיא עושה, כי זה מציל חיים".
הזרוע הצבאית של חמאס קיבלה אחריות על הירי האחרון: "זו מכת הטילים הגדולה ביותר מסוגה עד כה, וזו התגובה להמשך תקיפת הבתים ואנשי ההתנגדות על ידי ישראל". בהודעה נאמר כי "צפויה תגובה עוצמתית יותר". לפי ההודעה, גדודי עז א-דין אל-קסאם שיגרו 137 רקטות תוך חמש דקות בלבד.