426 ישראלים אובחנו מאז חצות (יום רביעי) כחיוביים בבדיקות הקורונה. שיעור הבדיקות החיוביות היום עומד עד כה על 1.7%, ובסך הכל בוצעו יותר מ-25 אלף בדיקות ברחבי הארץ.
2 צפייה בגלריה
מעדבדה לבדיקות קורונה קופת חולים לאומית באור יהודה
מעדבדה לבדיקות קורונה קופת חולים לאומית באור יהודה
רוב הנדבקים - תושבי ירושלים. בדיקות קורונה במעבדת לאומית שבאור יהודה
(צילום: EPA)
בבתי החולים בישראל מאושפזים 539 חולי קורונה, 308 מהם במצב קשה. 125 חולים מחוברים למכונות הנשמה. חולה נוסף נפטר, ומספר הנפטרים מאז פרוץ המגפה עומד על 2,738. שלושה מהמונשמים הם נערים.
משרד הבריאות עדכן כי אתמול אובחנו 819 נדבקים. 133 מהם הם תושבי ירושלים, 41 מנצרת, 33 מבוקעאתא שבצפון רמת הגולן, 28 מחיפה, 22 מתל אביב יפו, 19 מבני ברק, 17 מאום אל פחם, 14 מרמלה, 14 מג'דיידה מכר, 13 מבאר שבע, 13 מרהט, 12 מפתח תקווה, 11 מטייבה, 11 מאכסאל ו-11 מחורה.
בתוך כך, בעקבות התורים הארוכים שנצפו מחוץ לחנויות שניסו לעמוד בתנאי התו הסגול, משרד הבריאות ימליץ לקבינט הקורונה להתחשב בשטחי החנויות כך שבעסקים גדולים יותר ניתן יהיה להכניס יותר לקוחות.
מוקדם יותר פנה חבר הכנסת יעקב אשר מוועדת החוקה לראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, ודרש כי יישקל "מדרג פתיחת חנויות לפיו חנויות של עד 50 מ"ר יישארו על 4 קונים ומעל 50 מ"ר עם מספר יותר סביר. כשרואים את התורים בחוץ של מאות אנשים, ושומר שצריך לבדוק שלא יריבו, אולי צריך לחשוב על תיקון גם בנושא הזה".
2 צפייה בגלריה
מתחמי ביג בבאר שבע ובקסטינה
מתחמי ביג בבאר שבע ובקסטינה
"לחשוב על תיקון". התורים במתחם ביג בבאר שבע
(צילום: בראל אפרים , שמוליק דודפור)
"עכשיו, כשהקבינט החליט על פתיחת ה'ביגים', יש מקום לחשוב על מדרג", הדגישה אלרעי פרייס. "המסחר אמור היה להיפתח רק בשלב השלישי כי הרעיון האפידמיולוגי שעומד מאחורי זה הוא שבשלב השני ייפתחו עסקים עם כמות קטנה ומתחלפת של אנשים. מרגע שאמרו שרוצים לפתוח את חנויות הרחוב משיקולים כלכליים - הוחלט שיש לנסות לשמר את אותו עיקרון אפידמיולוגי".
ד"ר אלרעי פרייס אמרה גם כי "משרד הבריאות עובד על פיתוח סריקת ברקוד (QR) שיוצב בכניסה לחנויות ויאפשר קבלת מידע על הנכנסים כדי לקטוע שרשראות הדבקה ולפתוח חנויות לכמות יותר גדולה של לקוחות".
ועדת החוקה אישרה הערב תיקונים שנעשו בתקנות פתיחת המסחר בצל הקורונה, ובמסגרתם ייפתחו גני החיות והספארי, וכן תתאפשר הפעלת מסעדות, אטרקציות תיירותיות ומסחר ב"איי התיירות" באילת ובים המלח. מתווה האיים הירוקים, נזכיר, נכנס לתוקף לפנות בוקר, כך שניתן לנפוש באילת ובים המלח בכפוף להצגת בדיקות קורונה תקינות מ-72 השעות שלפני הכניסה.