2 צפייה בגלריה
יעקב אדרי ראש עיריית אור עקיבא
יעקב אדרי ראש עיריית אור עקיבא
תלונה על עבירות מין. יעקב אדרי
(צילום: שאול גולן)
אחרי שראש העיר אור עקיבא, יעקב אדרי, נעצר בשבוע שעבר בחשד לעבירות שוחד, היום (א') נחשף כי חלה התפתחות דרמטית בחקירה - שאת פרטיה טרם ניתן למסור. ברקע אותה התפתחות, הוארך בחמישה ימים מעצרו של ראש העיר. זו הארכת המעצר השנייה של אדרי, כשהדיון הפעם התקיים בדלתיים סגורות בגלל ההתפתחויות. הפרשה עצמה נחשפה לראשונה ב-ynet.
כזכור, אדרי נעצר יחד עם עוד שלושה חשודים, בהם היועצת האסטרטגית אורלי יחזקאל המקורבת אליו. לפי החשד, יחזקאל קידמה את עניינם של קבלנים ובעלי עסקים אצל אדרי - ששילמו בתמורה כספי שוחד. במשטרה חושדים כי השוחד הועבר בין היתר דרך תלושים שנועדו לרכישת מזון לנזקקים.
2 צפייה בגלריה
יעקב אדרי ראש עיריית אור עקיבא בבית המשפט
יעקב אדרי ראש עיריית אור עקיבא בבית המשפט
אדרי בבית המשפט
(צילום: שאול גולן)
לאחר הארכת המעצר הראשונה הפעילו חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה, בראשותו של תת ניצב יואב תלם, לחץ כבד על יחזקאל כדי שתהפוך לעדת מדינה נגד אדרי. בעקבות הלחצים והאפשרות שתשתף איתם פעולה, סנגורה משה יוחאי התפטר מייצוגה.
במהלך הדיון בשבוע שעבר התברר כי החקירה הסמויה נגד ראש העיר מתנהלת כבר שנה. השופט גיא אבנון קבע בהארכת המעצר כי אדרי עמד לכאורה "בראש היררכיה עבריינית לאורך תקופה ממושכת".
אבנון דחה את בקשתו של פרקליט ראש העיר לשחררו למעצר בית, ואמר כי הוא חשוד בריבוי עבירות של שוחד וקשירת קשר לביצוע פשע. "אומר כבר עתה כי הממצאים שנתפסו כבר היום, בשילוב דבריו של החשוד בחקירותיו, מחזקים למצער חלק מהחשדות המיוחסים לו", אמר השופט.
פורסם לראשונה: 15:19, 15.11.20