2 צפייה בגלריה
אחד משלושת המחבלים
אחד משלושת המחבלים
זביידי ואחד המחבלים שנפצעו
(צילום: עמית מגל )
כוח גבעתי ירה הלילה (יום ו') ופצע שלושה מחבלים שיידו בקבוקי תבערה ליד מעבר ג'למה הסמוך לג'נין. אחד מהם הוא בנו של זכריא זביידי, לשעבר מפקד גדודי חללי אל-אקצה במחנה הפליטים ג'נין הכלוא בישראל באשמת פיגועי ירי.
הלוחמים מגדוד הסיור זיהו את המחבלים משליכים בקבוקי תבערה מרכב חולף, הם חסמו את הציר בכדי לעצור את חוליית המחבלים שהאיצה לכיוונם. הלוחמים הגיבו בירי לעבר המחבלים וזוהתה פגיעה. לפי הפלסטינים, אחד מהם נפצע קשה והובהל לבית החולים בשכם כשהוא מורדם ומונשם לאחר שנורה בחזה. שניים נפצעו בינוני ונלקחו לטיפול בבית החולים בג'נין, אחד מהם הוא בנו של זביידי כאמור.
בצה"ל המתינו לחוליית המחבלים כבר כמה שבועות. חבריה נסעו ברכב מסוג יונדאי בצבע לבן עם חלונות כהים - מה שהקשה על זיהויים. אתמול, כבכל יום חמישי, הם הגיעו למחסום שבקרבתו שכבו במארב לוחמי גבעתי. המחבלים חלפו על פני המארב והשליכו מטען לפני המחסום. לאחר מכן שבוע על עקבותיהם וזיהו שני לוחמים. הם האיצו לכיוונם, כפי שצוין, והלוחמים ירו שבע יריות לעבר רכב המחבלים - שנמלט לג'נין.
2 צפייה בגלריה
ארכיון 2009 זכריה זביידי
ארכיון 2009 זכריה זביידי
זכריא זביידי
(צילום: עמית מגל)
זכריא זביידי (44), מי שהיה מפקד גדודי חללי אל-אקצא בג'נין, נולד במחנה הפליטים בעיר והחל את דרכו כשוטר ברשות הפלסטינית. במהלך האינתיפאדה השנייה הוא השתתף בפעולות נגד צה"ל, אך עיקר פעילותו החבלנית נעשה אחרי "חומת מגן". שתי הסיבות המרכזיות שהפכו אותו לדמות מוכרת היו חיבתו הגדולה לתקשורת הישראלית וקשריו עם הישראלית לשעבר טלי פחימה, שהצהירה שתשמש לו מגן אנושי כדי להגן עליו מחיסול.
הוא מבכירי פעילי הטרור ביהודה ושומרון ונמנה עם המחבלים שנכללו במסגרת "הסכם המבוקשים" שגובש ב-2007 לאחר האינתיפאדה, אז חדל להיות מבוקש. הוא מונה להיות נציג משרד האסירים במחנה הפליטים ג'נין, ובהמשך גם כיהן כחבר המועצה המהפכנית של פתח.
כיום הוא כלוא בישראל ונאשם בשורת פיגועי ירי. במאי אשתקד הוגש נגדו ונגד עו"ד טארק ברגות כתב אישום בגין פיגועי ירי שביצעו לעבר אוטובוסים וניידת משטרה במשך שלוש שנים.
השניים נעצרו ב-27 בפברואר 2019 במסגרת מבצע של שב"כ, ימ"מ וצה"ל בתום לילה שבו נערכו לביצוע פיגוע נוסף. פיגוע זה סוכל על-ידי הכוחות בהיערכות מוקדמת.