הניסיון של נתניהו לעורר את השטח: שבועיים לבחירות, הקמפיין של הליכוד עדיין מקרטע. במערכות בחירות קודמות נהנה ראש הממשלה מתנאי פתיחה טובים יותר שבמרכזם יריב עיקרי שמנהל נגדו קמפיין "ראש בראש". כעת, כשיאיר לפיד מנסה לא להיגרר לעימות מהסוג הזה, מנסה נתניהו להדליק את השטח על מנת לגרום לקמפיין להמריא.
קושי נוסף עד לימים האחרונים היה הגבלות הקורונה שמנעו כנסי בחירות. עם הסרת ההגבלות יזמו בליכוד אירועים רבים. לאחרונה מינה נתניהו את השרה מירי רגב ליו"ר מטה השטח של הליכוד כשראש הממשלה משתתף בעשרות כנסים, כמה בכל יום. אתמול (ב'), לדוגמה, ביקר נתניהו בצפון וערך אירועי בחירות בצפת, חצור, טבריה, עפולה, בית שאן ומגדל העמק.
2 צפייה בגלריה
כנס הליכוד ברמת גן
כנס הליכוד ברמת גן
נתניהו בכנס בחירות ברמת גן
(צילום: יאיר שגיא)
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בכנס בחירות בנגב
בנימין נתניהו בכנס בחירות בנגב
נתניהו במפגש עם בדואים בנגב
לכל כנס נתניהו עורך בדרך כלל שידור חי ברשתות החברתיות, שאליו מצטרפים למעלה מ-1,500 צופים בכל פעם. בין כנס לכנס הוא יורד לשווקים, לבתים של תומכים בעיר שבה הוא מבקר ולמסעדות. שלשום (א') ביקר באזור הדרום: בבאר שבע, בדימונה ובשדרות, וערך מפגש עם נציגות של הבדואים בנגב. במוצאי שבת ערך כנס בחדרה, בשישי ערך כנס בנתניה ובחמישי ביקר ברמת גן ובפתח תקווה. היום (ג׳) הוא צפוי להגיע שוב לצפון לחניכת שכונה בעיר חריש ולכנסים במעלות, נהריה וקריית אתא.
מעבר למטרה להעיר את השטח, נתניהו מעוניין לעורר גם את השיח ברשתות החברתיות. בכל שידור במסגרות האלה נתניהו מבקש להפנות אליו שאלות ולשתף את התשובות - בדרך כלל חזרה על המסרים של הקמפיין. מדובר בשידורים שיכולים להימשך יותר משעתיים.
אתמול, במהלך עצירה שערך בתחנת דלק כביש 6, פגש ביונתן, ראש צוות האבטחה של שגרירות ישראל בקהיר ששרד את המהומות במקום ב-2011. נתניהו, שהיה עימו בקשר, זיהה אותו במקום, כך לדברי הנוכחים, וצירף אותו לשידור החי תוך שהוא מספר על ההיכרות איתו.

למרות עשרות כנסים שמתוכננים עד יום הבחירות, לא מדובר באווירה שנתניהו התרגל אליה ערב בחירות. ברוב הכנסים בעבר נדחקו מאות אנשים ואילו האירועים הנוכחיים נערכים במגבלות התו הירוק. שאלת השאלות בהקשר של נתניהו בבחירות האלה היא - האם יצליח ראש הממשלה לגבור על העייפות הציבורית ולהעיר את השטח?