תיעוד האמירות המכוערות כלפי קורבן ניסיון הלינץ'
(צילום: ארגון חוננו)

משפחות של ערבים מעכו, שמואשמים בשורת עבירות של אלימות במהלך המהומות בעיר בחודש מאי, איימו היום (ג') על מור ג'אנאשוילי, אחד מקורבנות ניסיונות הלינץ'. בתיעוד מבית המשפט המחוזי (בפתח הכתבה) נראה קרוב של אחד מאותם נאשמים אומר לג'אנשוילי: "יא מחבל, יא רוצח", ואף עושה לעברו תנועה מגונה.
בני המשפחות של הנאשמים הגיעו לדיון שעסק בקרוביהם, וג'אנאשוילי הגיע לדיון שבו ביקשו סנגוריו של אחד הנאשמים בתקיפתו הגזענית לשחררו ממעצר. הצעיר, שנפצע קשה בתקיפה האלימה ומתנייד מאז על כיסא גלגלים, סיפר כי לאחר שבני המשפחות תקשרו עם הנאשמים בניגוד להנחיית שב"ס, אמו העירה על כך. בתגובה לכך, בני המשפחות תקפו את ג'אנאשוילי, אמו ואחיו מילולית ובתנועות ידיים מאיימות".
"הגענו להארכת מעצר כדי שלא ישחררו את התוקף שמואשם בהתפרעות. לפני תחילת הדיון באו מספר ערבים והפנו אליי אצבע מאשימה שאני מחבל, שאני דרסתי. הם קראו לי מחבל ורוצח ואיימו על אחי אלרואי, שכאשר יגיע לעכו ירצחו אותו. הם כמעט התקיפו את אחי, אמרו לו נרצח אותך, בזמן שאותם חשודים מחייכים לעיני כל".
מור הוסיף בכאב: "אני לא מבין מה קורה פה, מישהו אומר לי שאני מחבל, אני על כיסא גלגלים, איך זה הגיוני?".
1 צפייה בגלריה
מור ג'אנאשוילי
מור ג'אנאשוילי
מור ג'אנאשוילי אחרי ניסיון הלינץ'
(צילום: אלעד גרשגורן )
אישום נגד שלושה מהתוקפים
(צילום: אביהו שפירא )

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, פרקליטו של ג'אנאשוילי, ניסה לצלם סרטון שבו הוא מגיב לאמירות, ואז תועד אחד מקרובי הנאשמים בהתפרעויות שקרא לעבר הצעיר "יא מחבל, יא רוצח".
"בהארכות מעצר של מחבלים שהשתתפו בהתפרעויות, המשפחות שלהם מגיעות לבית המשפט ומרגישות שם כבשלהן. הן מתחילות לצעוק לעבר נפגעי העבירה. אחד ממשפחות המחבלים התחיל לצעוק 'אתה מחבל, אתה דרסת ילד בן 12, אנחנו נעצור אותך, אנחנו נטפל בך'".
הפרקליט הוסיף: "הגיע הזמן שמשטרת ישראל תבין שיש פה מלחמה מול טרוריסטים שהחליטו לקום עליה, ותתחיל לפעול מולם ביד קשה ולא בחקירות רכות שלא מודים בהן. שיתחילו לגלות את האמת מאחורי ארגוני הטרור האלה שיצרו את המהומות ומתכוננים להמשיך בפרעות שלהם ברגע שתהיה להם הזדמנות".
היום, לראשונה מאז שוחרר מבית החולים, נערכה פגישה בין ג'אנאשוילי לראש עיריית עכו, שמעון לנקרי. בפגישה השתתפו גם מנכ"ל העירייה, יניב אשור, עורך דינו של ג׳אנאשוילי וחבר מועצת העיר, עו"ד איתמר סונינו ועובדת סוציאלית מהמינהל לשירותים חברתיים שמלווה את מור מאז האירוע הקשה.
ג׳אנאשוילי סיפר על תחושותיו הקשות מאז האירוע ועל ההתמודדות עם פציעתו. לנקרי הבטיח לג'אנאשוילי להמשיך ללוות אותו ואת משפחתו ולסייע להם. עתה נעשים מאמצים לאתר לו ולאמו דיור חלופי בעיר.

כתב האישום: זיהו יהודי - ותקפו

ביום חמישי שעבר הוגש כתב האישום נגד שלושה צעירים שהיו מעורבים בניסיון הלינץ' ב-12 במאי. קוסאי עבאס נאשם במעשה טרור של ניסיון רצח, מעשה טרור יידוי אבן לעבר כלי תחבורה, חבלה במזיד ברכב ממניע גזעני והתפרעות, אדהם בשיר נאשם במעשה טרור של חבלה חמורה בכוונה מחמירה והתפרעות, ואילו בילאל חילואני נאשם בהתפרעות.
בכתב האישום צוין כי תחילה המתפרעים יידו אבנים לעבר מכת"זית משטרתית שהגיעה למקום וחסמו את נתיבי הנסיעה באמצעות רהיטים וחפצים שונים. "המתפרעים שעמדו לאורך הרחוב זיהו רכב שבו נוהג יהודי, ותוך שהרכב בנסיעה הם יידו לעברו עשרות אבנים ופגעו בו במקומות שונים, לרבות בשמשת הרכב הקדמית. בניסיונו להימלט מהמתפרעים, איבד הנהג היהודי שליטה על הרכב והתנגש בחומה בפינת הרחובות, תוך שהרכב פוגע בצעיר ערבי שעמד שם.
"בשלב זה, ומחשש לחייו, יצא הנהג היהודי מהרכב על מנת לברוח מהמקום, ואז הותקף באכזריות במוטות ברזל, אלות, חפצים שונים ואבנים שהושלכו לעברו. המתלונן הופל על הרצפה והוכה במקלות ואבנים, בין היתר על-ידי הנאשם עבאס, שהיכה אותו בראשו באמצעות רגל של שולחן מעץ שמצא במקום. המתפרעים חדלו להכות את המתלונן רק לאחר שהגיע למקום השייח' עבאס זכור, שדרש מהם לחדול.
"בו בזמן הצית אחד המתפרעים את הרכב, שנשרף כליל, וכל זאת תוך שהנאשם חילואני משלהב את ההמון וצועק 'הילד מת, הילד מת' - כשהוא מתייחס לצעיר הערבי שנפצע מפגיעת הרכב, וזאת בזמן שהצעיר כבר כמעט עומד על רגליו בתמיכת אחרים".