ראש המוסד יוסי כהן הגיע אחר הצהריים (שני) לאבו דאבי במסגרת המגעים לכינון יחסים בין איחוד האמירויות הערביות לישראל, ולקראת אירוע החתימה על ההסכם בשבועות או בחודשים הקרובים. ב-ynet פורסם לראשונה כי דמות ביטחונית ישראלית בכירה נמצאת באיחוד האמירויות.
2 צפייה בגלריה
יוסי כהן
יוסי כהן
ראש המוסד יוסי כהן
(צילום: אלכס קולומויסקי)
כהן שוחח לאחרונה כמה פעמים עם קולגות באיחוד האמירויות. בשבוע שעבר אף דווח בכלי התקשורת הערביים כי שוחח עם הקטארים על המענק לעזה, וכן שמטוס מנהלים עשה את דרכו מישראל לקטאר.
נשיא המדינה ראובן ריבלין אירח בצהריים את ראש הממשלה בנימין נתניהו בביתו בירושלים, ובירך אותו על פריצת הדרך להסכם. הנשיא כינה את ההסכם "הישג גדול" שיכול להביא לתפנית חשובה ביותר בהיסטוריה של המזרח התיכון, ונתניהו הודה לו, ואמר כי "תמיכתך חשובה ומשקפת את מה שכל אזרח בישראל מרגיש".
2 צפייה בגלריה
דגלי ישראל ואיחוד האמירויות בנתניה
דגלי ישראל ואיחוד האמירויות בנתניה
מחווה להסכם המתגבש: דגלי ישראל ואיחוד האמירויות בנתניה
(צילום: רויטרס)

השגריר החדש באו"ם, גלעד ארדן, אמר הבוקר לאולפן ynet כי ישראל מקיימת מגעים עם עוד מדינות ערביות: "אני חושב שמעולם לא היינו קרובים כל כך לפריצת הדרך. השאיפה היא שבעקבות האומץ שגילה מנהיג איחוד האמירויות, יהיה קל יותר למדינות נוספות לומר בגלוי את מה שהן באמת חשות, את רצונן להיות שותפות של ישראל".
בתוך כך, הרשות הפלסטינית הודיעה כי תחרים את תערוכת "אקספו" הבינלאומית שצפויה להיערך בדובאי באוקטובר 2021 בעקבות נרמול היסים. מחרתיים תתכנס ההנהגה הפלסטינית ברמאללה כדי לדון בהסכם, וחמאס, שהוזמן לכינוס, אישר את השתתפותו.
אליאור לוי השתתף בהכנת הכתבה