ההצבעה הכפולה של ח״כ אביר קארה מימינה החזירה חברי הכנסת ותיקים, אחורה בזמן. הכנסת כבר סערה באירועים דומים, הזכור ביותר ב-2003, אז הועמדו לדין שני ח"כים, יחיאל חזן ומיכאל גורלובסקי. עם היוודע ההצבעה היום (חמישי), קראו בליכוד לעצור את הישיבה, וטענו לעבירה פלילית. חלקם הזכירו שח"כים הועמדו לדין בעבר. אך ספק אם המקרים זהים.
במקרה המפורסם עליו מדברים בליכוד, במאי 2003, דנה הכנסת בתיקוני חקיקה סביב התקציב, שיזם שר האוצר דאז בנימין נתניהו. במקרה ההוא, כמו עכשיו, התארכו הדיונים בגלל פיליבסטר של האופוזיציה (נאומים ארוכים שמטרתם להתיש את הצד השני) ועלו להצבעה הסתייגויות.
לאחר אישור סופי של החקיקה, טען ח"כ יעקב ליצמן כי הבחין בח"כ מצביע במקום ענבל גבריאלי, שלא נכחה. ליצמן סירב לומר מי זה היה, אך נפוצו שמועות לפיהן היה יותר מח"כ אחד. בשונה מהמקרה הזה, בו קארה ביקש לתקן את הצבעתו בסמוך לרגע שבו הצביע במקום חברת סיעתו עידית סילמן, במקרה הראשון חברי הכנסת לא התוודו ולא ביקשו לתקן את ההצבעה.
1 צפייה בגלריה
אביר קארה
אביר קארה
אביר קארה, היום בכנסת
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
יו״ר הכנסת דאז ראובן ריבלין הקים ועדת בדיקה במעורבות היועצת המשפטית של הכנסת וקצין הכנסת, ונבדקו המצלמות. התברר כי חמישה ח"כים הצביעו בכפילות. חבר הכנסת גורלובסקי הודה מיוזמתו שהצביע גם במקומו של חבר הכנסת גלעד ארדן והושעה מדיוני המליאה והוועדות לארבעה וחצי חודשים, ובמקביל הורה היועץ המשפטי לממשלה דאז אליקים רובינשטיין על פתיחת חקירת משטרה. החקירה העלתה שמדובר בח"כ יחיאל חזן. בדצמבר הוגש נגד השניים כתב אישום בעבירות זיוף בנסיבות מחמירות מרמה והפרת אמונים.
במקרה הנוכחי כבר פנו חברי הכנסת מהליכוד מירי רגב ושלמה קרעי ליועמ"ש שיפתח בחקירה בשל העובדה שקארה הצביע משני מחשבים שונים. השוני בין המקרים הוא שבקודם היה צורך בחקירה לאיתור המצביעים כפול ואילו במקרה זה הודה קארה בהצבעה ואמר כי מדובר בטעות.
לאחר ההצבעה פרסם את גרסתו: ״הצבעתי ממחשב לא נכון של חברתי שיושבת לידי, מתוך אינסטינקט וטעות. הודעתי מיד על הטעות. אגב היה לקואליציה רוב בהצבעה. חברי האופוזיציה שלא לקחו אחריות על מחדליהם שעלו בחיי אדם-אל תלמדו אותי איך מתקנים טעויות. אתם טובעים בחמאת מחדלי מירון ולוד שעוד מרוחה על ראשכם".