"אמא שלו הסתמסה איתו הבוקר, לא ידענו שהוא אחד מהנפגעים". כך אמר סיפר הערב (יום ד') דודי פרץ, דודו של סמ"ר עומר טביב (21), לוחם הנח"ל שנהרג הבוקר מפגיעת טיל נ"ט בגבול רצועת עזה. עומר היה אמור להשתחרר מהצבא בעוד חודש. "אנחנו המומים, המשפחה המומה. לא מצליחים לעכל את מה שקורה כרגע", אמר פרץ. עומר הותיר אחריו הורים, טלי ואמיר, ואח בן 15, יגל. הלווייתו תתקיים מחר ב-11:00 בבית העלמין במושבו.
"אנחנו מנסים לאסוף את עצמנו ולהבין מה קורה פה", הוסיף הדוד. "עומר היה ילד מקסים, מדהים, והיה אמור להשתחרר בעוד חודש. לצערנו הוא לא הספיק. הוא היה ילד אהוב, רצה לתרום למדינה, מלח הארץ".

פרץ סיפר כי לאחיינו "היו שאיפות אחרי שהוא משתחרר. הוא רצה לתרום, רצה ללמוד או לעבוד במשרד הביטחון, לעשות משהו עם זה שהוא היה קרבי. הוא תמיד רצה להיות קרבי. גם באמצע השירות הייתה לו תקופה מאוד קשה, ולמרות זאת הוא המשיך ואפילו קיבל עיטור של חייל מצטיין. לוקחים את הטובים".
הדוד אמר כי עומר אמור היה לצאת מחר לחופשת סוף שבוע. "היום בבוקר הוא סימס מזל טוב לאחד הדודים. האמא הסתמסה איתו הבוקר. שמענו על האירוע, לא ידענו שהוא אחד הנפגעים. בצהריים קיבלנו את הבשורה המרה", אמר פרץ.
4 צפייה בגלריה
סמל ראשון עומר טביב שנהרג מפגיעת נ"ט
סמל ראשון עומר טביב שנהרג מפגיעת נ"ט
"היה אדם מדהים עם לב זהב שאי אפשר לשכוח". סמ"ר טביב
עומר, יליד מושב אליקים, למד בבית הספר התקווה ובתיכון מגידו. הוא היה חניך בתנועת הנוער בני עקיבא ושיחק במועדון הכדורמים של הפועל יקנעם, אותו מועדון שבו שיחק חלל מבצע צוק איתן, אורן נח ז"ל. חבריו סיפרו עליו שהיה מאוד חברותי, פתוח ובעל חוש הומור, ובלט בנוכחותו וברוח ההתנדבות. "הוא היה שנון ומלא בטוב. חבר אמיתי שאפשר היה לסמוך עליו, איש שיחה שידע מתי להיות רציני ומתי להצחיק ואהב מאוד כדורגל", סיפרו.
"הם משפחה פשוטה, אנשים מאמינים, אנשים טובים. חברותיים מאוד. המקום הזה כל הזמן שוקק חיים, כל הזמן נמצאים פה אנשים. גם כשעומר היה בא בסופי שבוע היו פה מלא חברים, גם בערב כשהיה מגיע וגם למחרת ובשבתות. כל הזמן היו מגיעים חברים ומבלים איתם", סיפר פרץ.
על התחושות בתקופת השירות, סיפר הדוד כי הוריו של עומר חששו מהשירות הקרבי, אולם לא נתנו לבנם לחוש בלחץ. "אני גר במרכז הארץ, אתמול עם כל ההפגזות שהיו, עם כל ההפגזות והלילה שעברנו, היינו בטוחים שאצלנו קרה הדבר הרע מכול, אבל התבדינו", אמר פרץ.
4 צפייה בגלריה
פוסט זיכרון של הפועל יקנעם לעומר טביב
פוסט זיכרון של הפועל יקנעם לעומר טביב
פוסט זיכרון של הפועל יקנעם לעומר טביב
(מתוך פייסבוק )
עדן ושושן, חברותיו של עומר, סיפרו כי היה מוכשר ובעל לב ענק. "הוא היה בן אדם מדהים, עם לב זהב, שאי אפשר לשכוח", אמרה עדן. "היינו כל הזמן יושבות איתו. הוא היה עושה שמח, שר, רוקד. היית מרגיש את הנוכחות שלו תמיד, לא היית יכול לפספס אותו, עם כמה שהוא היה קטנטן", אמרה שושן בחיוך עצוב.
ראש מועצת מגידו, איציק חולבסקי, הזכיר כי עומר הוא החייל השלישי מהמושב שנהרג בחמש השנים האחרונות. ב-2016 מתה בת דודתו של עומר, אלמוג גטיה, בעת שירותה הצבאי. ב-2018 נרצח נתנאל קהלני, שנדרס על ידי מחבל בצפון השומרון. "זה יום נורא, קיבלתי את הבשורה הזאת לפני כמה שעות, בשורה שקורעת את הלב. תוך פחות מחמש שנים מושב אליקים מאבד שלושה מבניו. זה אובדן עצום, הלב נשבר", אמר חולבסקי.
"המועצה האזורית מגידו מבכה היום את הטוב בבניה. זו משפחה נהדרת, אני מכיר את ההורים, מכיר את הסבתא יונה הנפלאה. משפחה שורשית", הוסיף ראש המועצה. "הנצחנו את אלמוג במגרש כדורסל, את נתנאל בגן משחקים שחנכנו רק לפני כמה חודשים. הייתי בטוח שזהו, אין כבר צורך יותר בהנצחה באליקים, זה פשוט נורא ואיום".
4 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל גבול רצועת עזה
כוחות צה"ל גבול רצועת עזה
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה
(צילום: רויטרס)
מתחקיר ראשוני של תקרית הנ"ט הקטלנית בעוטף עזה עולה כי חוליית נ"ט של מחבלי חמאס, שארבה בצד העזתי של הגבול, זיהתה את ג'יפ הלוחמים מסוג "דוד" נוסע בצד הדרומי של הגבעה שעליה נמצא מושב נתיב העשרה, אזור שחשוף לרצועת עזה. הטיל פגע ברכב וגרם לתבערה בו, וכתוצאה מכך נהרג טביב. לוחם אחר מגדוד 931 נפצע קשה והקצין שכנראה פיקד על הכוח נפצע בינוני.
כוחות חילוץ, בהם כוחות אזרחיים שהגיעו למקום, טיפלו בנפגעים. הם הצליחו לפנות אותם במהירות לבית החולים ברזילי באשקלון, לא לפני שפעילי חמאס פתחו בירי מאסיבי של פצצות מרגמה לעבר המקום, וכתוצאה מכך נפצע באורח קל אחד המחלצים מרסיס של פצמ"ר.