3 צפייה בגלריה
רינה שנרב ז"ל
רינה שנרב ז"ל
רנה שנרב ז"ל
(באדיבות המשפחה)
בית המשפט הצבאי בעופר אישר היום (שני) את הסדר הטיעון שסוכם בין הפרקליטות לבין חאלידה ג'ראר, שעל-פי כתב האישום שימשה יחד עם שניים נוספים כראש ארגון הטרור החזית העממית, בזמן שפעיליו הוציאו לפועל את הפיגוע שבו נרצחה הנערה רנה שנרב.
במסגרת הסדר הטיעון, בית המשפט גזר על ג'ראר שנתיים מאסר בפועל - 20 חודשי מאסר בגין ההרשעה החדשה, והפעלה של עונש מותנה שנגזר עליה בעבר. משפחתה של רנה זועמת על ההסדר המקל, שאינו הולם לטענתה את חומרת העבירה.
3 צפייה בגלריה
בית משפט צבאי מחנה עופר - הוריה של רנה שנרב, איתן ושירה ועו"ד מוריס הירש
בית משפט צבאי מחנה עופר - הוריה של רנה שנרב, איתן ושירה ועו"ד מוריס הירש
"ישראל איבדה את יכולת ההרתעה". ההורים ועורך הדין בדיון בדצמבר
(צילום: אלכס גמבורג)
הפיגוע אירע ב-23 באוגוסט 2019. איתן שנרב ושני ילדיו נסעו לטיול במעיין דני, ונפגעו מפיצוץ בזמן שהלכו ברגל ממכוניתם לעבר המים. רנה בת ה-17 נרצחה ואחיה דביר בן ה-19 נפצע קשה. האב עצמו נפצע באורח בינוני.
בדצמבר 2019 שב"כ חשף כי שלושה מחבלים מהחזית העממית מאזור רמאללה, שהיו אחראים לפיגוע, היו חלק מתשתית טרור נרחבת שכללה עשרות מחבלים של ארגון הטרור הפלסטיני. אז נמסר כי במסגרת הפרשה נעצרו ונחקרו כ-50 פעילים.

במשפחת שנרב הגיבו בזעם להסדר הטיעון. "לאחר הרצח של רנה פעלו כוחות הביטחון, חיילי צה"ל ושב"כ באופן רציף על מנת לעצור את המחבלים שהיו אחראים לרצח", אמר האב, איתן שנרב. "נעצרו יותר מ-50 מחבלים מהחזית העממית. לאט לאט, המחבלים שנעצרו משתחררים בעקבות הסדרי טיעון מקלים, שמביישים את החיילים ואת המאמצים שהושקעו על מנת להעמיד אותם לדין, ופוגעים פגיעה קשה בהרתעה של מדינת ישראל. עונשים אלו לא ימנעו את הפיגוע הבא!".
בדצמבר אשתקד הושג הסדר טיעון עם מעורב נוסף בפרשה, חאלד קועד, שהודה והורשע בכך שידע על כוונת המחבלים להניח את מטען החבלה ולא דיווח על כך. גם אז התנגדה משפחת שנרב להסדר הטיעון, שבמסגרתו נגזרו על קועד שנתיים מאסר בפועל. בית המשפט צפוי להחליט אם לאשר את ההסדר בשבוע הבא. ההליכים המשפטיים נגד הנאשמים הנוספים בתיק עדיין מתנהלים.
3 צפייה בגלריה
רוצחי רנה שנרב - חלק מתשתית טרור שכללה 50 מחבלים
רוצחי רנה שנרב - חלק מתשתית טרור שכללה 50 מחבלים
רוצחי רנה שנרב - חלק מתשתית טרור שכללה 50 מחבלים
עו"ד מוריס הירש, ששימש בעבר כתובע בפרקליטות והיום מייצג את משפחת שנרב, אמר כי הסדר הטיעון ואישורו על-ידי בית המשפט אינם הולמים את חומרת העבירה. "העונש שהוטל על ג'ראר אינו הולם את חומרת העבירה שבה הורשעה ונסיבותיה. על פי חוק המאבק בטרור, מחבל שעומד בראש ארגון טרור בזמן שהארגון מבצע רצח, דינו מאסר עולם, ועונש זה בלבד", אמר הירש.
עו"ד הירש הוסיף: "מכיוון שהפרקליטות הצבאית עיכבה את אימוץ החוק באיו"ש, ג'ראר זכתה מההפקר והועמדה לדין על-פי הדין הישן. העונש שהוטל על ג'ראר פוגע פגיעה קשה ביותר בהרתעה של מדינת ישראל".
בצה"ל מסרו כי "בית המשפט ציין בגזר הדין כי נשקלו קשיים ראייתיים משמעותיים, לצד העובדה שהנאשמת לא עסקה בהיבטים ארגוניים או צבאיים בארגון, וכן כי שהתה בעבר במעצר מנהלי למשך כ-20 חודשים".