משפחת שנרב, שבתם רנה בת ה-17 נרצחה בפיגוע במעיין דני שבאזור בנימין באוגוסט 2019, מתנגדת להסדר טיעון שסוכם עם חאלד קועד, שהודה והורשע בכך שידע על הכוונה להניח את המטען ולא דיווח על כך. בית המשפט הצבאי במחנה עופר, שאליו הגיעו היום (רביעי) הוריה של רנה, דחה את ההחלטה למועד אחר.
המשפחה אמרה כי קועד הורשע ב-2012 בחברות בארגון טרור, והשתתף בפעילויות של החזית העממית. בגין אותה הרשעה נגזר עליו עונש מאסר בפועל וכן מאסר על תנאי - האחרון הוא בר הפעלה ככל שהוא יורשע בחברות חוזרת בארגון הטרור. פלי הסדר הטיעון, קועד מסע עם המחבל קאסם שיבלי שהואשם ברצח של רנה ובניסיון לרצוח אחרים. במהלך הנסיעה אמר שיבלי כי "מעיין דני הוא מקום מתאים ביותר" לפיגוע.
3 צפייה בגלריה
רינה שנרב ז"ל
רינה שנרב ז"ל
רנה שנרב. "היה יכול למנוע את הרצח שלה, אם רק היה מדבר"
(באדיבות המשפחה)
3 צפייה בגלריה
בית משפט צבאי מחנה עופר - הוריה של רנה שנרב, איתן ושירה ועו"ד מוריס הירש
בית משפט צבאי מחנה עופר - הוריה של רנה שנרב, איתן ושירה ועו"ד מוריס הירש
ההורים ועורך הדין בדיון, היום
(צילום: אלכס גמבורג)
התביעה הצבאית הציגה הבוקר הסדר טיעון מקל ביותר, לטענת המשפחה, שבמסגרתו יוטלו על קועד 20 חודשי מאסר בפועל ועוד הפעלה חלקית של עונש המאסר המותנה מהרשעתו הקודמת, כך שבסך הכול הוא ירצה 24 חודשי מאסר בפועל. משפחת שנרב התנגדה כאמור להסדר. האם שירה פרצה בבכי ואמרה בדיון: "הוא היה יכול למנוע את רצח הבת שלנו, אם הוא רק היה מדבר. בכך שהוא לא דיבר, הוא הפך שותף לרצח".
האם ביקשה מבית המשפט להוציא צו שעל פיו אי-מניעת רצח היא כמו רצח. "אמירה שכזו יכולה למנוע רצח נוסף ובשביל זה אנחנו פה", אמרה האם, "רנה רק יצאה לטיול. חברי החוליה תצפתו, ראו במשקפת שלא מדובר באנשים שרוצים לפגוע בהם. הם הסתכלו לרנה בעיניים והפעילו את המטען. את כל זה המחבל היה יכול למנוע, והוא לא רצה. עד יומו האחרון הוא יצטרך לחיות עם הידיעה שהוא לא מנע רצח של נערה בת 17. הוא דאג לעצמו במקום לדאוג לה, אי אפשר לעבור על זה בשתיקה".
עו"ד מוריס הירש שמייצג את המשפחה מסר כי "העונש שעליו סוכם עם המחבל קעוד אינו מתקבל על הדעת. מדובר בחבר ארגון טרור, שמסתובב עם מחבלים אחרים, ושומע על אפשרות לבצע פיגוע רצחני. הסדר הטיעון בקושי משקף את העונש שלו ראוי מחבל שזו הפעם הראשונה שהוא עומד בפני בית המשפט, ולא מחבל רצידיביסט שבכל פעם מסלים את מעורבותו בטרור. משפחת שנרב מפצירה בפרקליטות לשקול מחדש את עמדתה, ולא להציג בפני בית המשפט את ההסדר המקל".
3 צפייה בגלריה
רוצחי רנה שנרב - חלק מתשתית טרור שכללה 50 מחבלים
רוצחי רנה שנרב - חלק מתשתית טרור שכללה 50 מחבלים
רוצחי רנה שנרב - חלק מתשתית טרור שכללה 50 מחבלים

איתן, אביה של רנה, אמר בדיון: "חיילי צה"ל והשב"כ עשו עבודת קודש כשתפסו את כל המחבלים שהיו מעורבים ברצח ואת עוזריהם. אני נפצעתי בפיגוע הזה, וגם הבן שלי שעד היום סובל. הוא מתכוון להתגייס לצבא כדי לדעת שתהיה ברכה בעמל שלו. הבת שלנו שנולדה אחרי הרצח - זה הניצחון האמיתי".
פיגוע הטרור אירע ב-23 באוגוסט אשתקד. איתן שנרב ושני ילדיו נסעו לטיול במעיין דני, ונפגעו מפיצוץ בזמן שהלכו ברגל ממכוניתם לעבר המים. רנה נרצחה, אחיה דביר בן ה-19 נפצע קשה. האב עצמו נפצע באורח בינוני. בדצמבר 2019 שב"כ חשף כי שלושה מחבלים מהחזית העממית מאזור רמאללה, שהיו אחראים לפיגוע, היו חלק מתשתית טרור נרחבת שכללה עשרות מחבלים של ארגון הטרור הפלסטיני. אז נמסר כי במסגרת הפרשה נעצרו ונחקרו כ-50 פעילים.