2 צפייה בגלריה
ביתם של דוד והודיה מן נשרף
ביתם של דוד והודיה מן נשרף
נזקי השריפה בבית משפחת מן
(צילום: מועצה שומרון)
זה קרה ביום שלישי השבוע בשעת צהריים. ביתה של משפחת מן במאחז חוות גלעד בשומרון עלה באש, ההורים וארבעת ילדיהם נותרו חסרי קורת גג. כעת הקהילה המקומית מנסה לסייע לבני המשפחה, ופתחה עבורם בקמפיין גיוס תרומות.
  • רוצים לסייע למשפחת מן? כנסו לכאן ותרמו
"קילחתי את הבן הקטן שלי", שחזר האב שלום דוד. "פתאום אני שומע את אשתי צועקת מהסלון. רצתי החוצה, ראיתי את ארון החשמל עולה באש, מיד הוצאתי את הילדים מהבית, רצתי לנתק את החשמל מבחוץ ולהרחיק את בלוני הגז, כשהסתובבתי לחזור לכבות את האש לא נשאר מה להציל, הבית נשרף כליל".
מלבד שלום דוד היו באותו הרגע בבית אשתו הודיה ושני ילדיהם הקטנים, בני שבע ושנה. הבוגרים יותר, בני 10 ו-13, היו מחוץ לבית.

"איך אשן בלי הבובה שלי?"

"הילדים עדיין המומים. שקד, בת שבע, לא מפסיקה להגיד 'אבל איך אני אשן בלי הבובה שלי? בלי הכרית שלי? אני לא אוכל להירדם", סיפר אבי המשפחה.
לפי ההערכות של אנשי כיבוי אש, השריפה התרחשה בשל קצר במערכת החשמל של הבית. לפני שנתיים, מיד לאחר רצח תושב המאחז הרב רזיאל שבח ז"ל, אישרה הממשלה פה אחד את הסדרת חוות גלעד. ואולם, עד היום אין במקום חיבור מוסדר לחשמל - דבר שגורם לתשתית לקויה מאוד וניתוקים תדירים.
ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הגיע לבית המשפחה. לדבריו, "זה דבר מזעזע, היינו רחוקים כחוט השערה מאסון כבד. לולא התושייה של דוד והודיה, היו עלולים להיקטף כאן חיים. זה מצב שאי אפשר להמשיך בו. אני קורא לממשלה לחבר מיידית את חוות גלעד לחשמל כפי שהובטח מסיבות הומניטריות שלא נראה עוד מקרים קשים כאלו. כל עיכוב הוא מיותר ומסוכן".
2 צפייה בגלריה
ביתם של דוד והודיה מן נשרף
ביתם של דוד והודיה מן נשרף
"זה מצב שאי אפשר להמשיך בו". דגן (משמאל) לצד בני הזוג מן
(צילום: מועצה שומרון)
שלום דוד כיהן עד לפני שנתיים וחצי כיו"ר של חוות גלעד היום הוא כורם ויינן ביקב של המאחז. הודיה פשטה את הרגל בשל משבר הקורונה. היא הייתה בעלת חנות בגדים בקרני שומרון, אך נאלצה לסגור את העסק.
דוד והודיה לא הספיקו להציל דבר מתכולת הבית, וכרגע מנסה כאמור הקהילה בחוות גלעד לגייס עבורם כסף על מנת לעזור להם לבנות את ביתם מחדש.