2 צפייה בגלריה
אפרים גורדון
אפרים גורדון
"נורה כמה פעמים, נראה כי במהלך שוד". אפרים גורדון
המשטרה בבולטימור שבארצות הברית מסרה הלילה (בין שבת לראשון) כי שני נערים בני 16 ו-17, וצעיר בן 18, הואשמו ברצח של אפרים גורדון בן ה-31 מנעלה שבבנימין. גורדון נורה למוות בתחילת מאי, בעת שביקר בעיר לרגל חתונה של קרובי משפחה.
"כתבי אישום בגין רצח בכוונה תחילה הוגשו נגד שני קטינים וצעיר, והם עצורים ללא אפשרות להשתחרר בערבות", מסרה המשטרה המקומית - שעדיין מעריכה כי הרקע לירי הוא שוד שהסתבך.
לדברי חבר מועצת העיר בבולטימור איצי שלייפר "אנשי אכיפת החוק ושיתוף הפעולה של הקהילה אפשרו את תפיסת השלושה. אנשים רבים שלחו מידע, תמונות וסרטונים ממצלמות אבטחה".
2 צפייה בגלריה
אפרים גורדון ז"ל
אפרים גורדון ז"ל
"תמיד התנדב ועזר". אפרים גורדון ז"ל
חרף הדיווחים בארה"ב לאחר הרצח שלפיהם הרקע הוא שוד שהסתבך, אחותו של גורדון, אלה, אמרה אז: "שמענו שנאמרו שם קריאות אנטישמיות". ראש מועצת בנימין טען מפורשות כי גורדון נרצח על רקע אנטישמי: "הוא טס לשמחה משפחתית בארה"ב ונרצח שם ביריות של אנטישמים ארורים - רק בגלל היותו יהודי", אמר בחודש שעבר מבלי שדבריו קיבלו אישור מגורם רשמי. ואולם, בהודעת המשטרה בבולטימור שפורסמה הלילה צוין כי החשד נותר כשהיה: "גורדון נורה כמה פעמים במהלך מה שנראה כשוד", נמסר.
זמן לא רב לפני הרצח עבר גורדון להתגורר ביישוב נעלה שבבנימין. הוא עבד בחברת היי-טק והתארס למיכל מלכי (29) כשלושה חודשים קודם לכן. "אפי היה האדם הכי מדהים שהכרתי, דמות של מלאך על פני האדמה", היא סיפרה בכאב לאחר שקיבלה את הבשורה הקשה, "הוא תמיד התנדב ועזר בכל דבר". עוד שיתפה אז: "דיברתי איתו בערב, כמה שעות לפני שנרצח. הוא אמר שהוא אוהב אותי ומתגעגע. זה הלם, אנחנו שבורים".
בני משפחתו של גורדון פעלו להביאו לקבורה לישראל, ובין היתר גייסו כספים לשם כך. גופתו הוטסה לארץ והוא נטמן בבית העלמין במודיעין.