כלי תקשורת בעולם חשפו ביממה האחרונה כי בשבוע שעבר, במפגש עם הורים לילדים להט"בים, אמר האפיפיור פרנסיסקוס לאבות ולאימהות כי אלוהים אוהב את ילדיהם כפי שהם. ההצהרה הזו היא ציון דרך נוסף בהתמתנות המסוימת שעוברת הנהגת הכנסייה הקתולית מאז ראשית כהונתו של פרנסיסקוס.
עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ
2 צפייה בגלריה
אפיפיור פרנסיסקוס ב בזיליקת פטרוס הקדוש ב וותיקן ותיקן
אפיפיור פרנסיסקוס ב בזיליקת פטרוס הקדוש ב וותיקן ותיקן
האפיפיור פרנסיסקוס. "הכנסייה אוהבת את ילדינו כפי שהם"
(צילום: EPA)
האפיפיור נפגש עם 40 אבות ואימהות המשתייכים לארגון של נוצרים שילדיהם להט"בים, וקיבל מהם חולצה בצבעי הקשת עם הכיתוב "באהבה אין פחד". הם הגישו לו גם ספרון ששמו "הורים בני מזל", ספרון המתאר את הקשיים ביחסים שלהם עם הכנסייה כהורים לילדים להט"בים.
לפי הדיווחים, מארה גראסי, סגנית נשיא הארגון, אמרה לאפיפיור: "אנחנו מחשיבים את עצמנו לבני מזל משום שהיה עלינו לשנות את הדרך שבה התבוננו תמיד בילדינו. מצאנו נקודת מבט חדשה שאפשרה לנו לראות בהם את היופי ואהבת האל".
היא סיפרה לאפיפיור כי אחרי שנודע לה שהבכור מבין ארבעת ילדיה הוא הומו היא סבלה מאוד, משום שחוקי הכנסייה גרמו לה לחשוב שהוא אינו זוכה לאהבת האל. האפיפיור פרנסיסקוס השיב לה: "הכנסייה אינה דוחה אותם (את הלהט"בים), משום שהיא אוהבת אותם עמוקות. אלוהים אוהב את ילדינו, משום שכולנו ילדיו. הכנסייה אוהבת את ילדינו כפי שהם".
2 צפייה בגלריה
פרנסיסקוס. "מי אני שאשפוט?"
פרנסיסקוס. "מי אני שאשפוט?"
פרנסיסקוס. "מי אני שאשפוט?"
(צילום: AFP)
התורה הרשמית של הכנסייה הקתולית קוראת לכבד ולאהוב הומואים ולסביות, אבל היא עדיין מחשיבה את ההומוסקסואליות לדבר הטומן בחובו "הפרעה מהותית". מאז כניסתו לתפקיד ב-2013 עשה האפיפיור פרנסיסקוס מאמצים יוצאי דופן כדי לגרום ללהט"בים להרגיש בנוח בכנסייה, ובסוף אותה השנה אף ניפק את האמירה ההיסטורית "מי אני שאשפוט?" כשנשאל על יחסו ללהט"בים. הוא הדגיש כי גם גייז וטרנסג'נדרים הם ילדיו של אלוהים, אהובים על-ידיו וראויים לליווי של הכנסייה.
בשנת 2018 דווח כי בפגישה עם חואן קרלוס קרוס, גבר הומו מצ'ילה שחשף פרשת ניצול מיני על-ידי כמרים שטויחה במשך זמן רב, אמר לו האפיפיור "אלוהים ברא אותך ככה" והבהיר לו כי הוא מקבל אותו כמו שהוא.
קרוס העיד כי בפגישה עם האפיפיור בוותיקן סיפר לפרנסיסקוס כיצד בישופים בצ'ילה ניצלו את נטייתו המינית כדי לאיים עליו, ועד כמה גדול היה הכאב שהאיומים האלה גרמו לו. לדבריו האפיפיור השיב: "תראה, חואן קרלוס, האפיפיור אוהב אותך כמו שאתה. אלוהים ברא אותך ככה והוא אוהב אותך". הוותיקן אמנם לא פרסם את הדברים, אך נמנע מלהכחישם.