חיסול בערב יום העצמאות בנתיבות: עבריין כבן 50 נורה הערב (רביעי) למוות בבניין מגורים בנתיבות. חובשים ופרמדיקים של מד"א נאלצו לקבוע את מותו של האיש, תושב נתיבות המשויך לארגון הפשיעה של בני שלמה. הוא נורה בראשו ובפלג גופו העליון ברחוב כפר דרום בעיר.
אשתו סיפרה כי הוא נורה על-ידי שני גברים בלבוש שוטרים. צוותי משטרה הוזעקו למקום ופתחו בחקירה ומאוחר יותר מצאו רכב שרוף ביער סמוך לנתיבות, שעל פי החשד שימש את הרוצחים. מפקד תחנת נתיבות סגן-ניצב גיא חיון סיפר כי סמוך לשעה 19:15 בערב התקבל דיווח על שמיעת יריות ברחוב כפר דרום בנתיבות, "שוטרים הגיעו למקום, הבחינו בפצוע בזירה, שבהמשך נקבע מותו על ידי מד"א. חקרנו את הזירה ואנחנו בודקים את כל כיווני החקירה".
4 צפייה בגלריה
הרכב של היורים
הרכב של היורים
המכונית ששימשה על-פי החשד את הרוצחים
(צילום: רועי עידן )
4 צפייה בגלריה
זירת הרצח
זירת הרצח
זירת הירי בנתיבות
(צילום: רועי עידן)
4 צפייה בגלריה
זירת הרצח
זירת הרצח
(צילום: רועי עידן)
פרמדיק מד"א עומר ביטון סיפר: "הובילו אותנו אל הפצוע ששכב בחדר מדרגות בבניין המגורים כשהוא עם פציעות חודרות בגופו. ביצענו בו בדיקות רפואיות, אך הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו במקום".
העבריין שנרצח השתחרר לפני חמישה חודשים בעקבות הפחתה מנהלית, בגלל עומס אסירים. זאת לאחר שנידון ל-27 חודשי מאסר על עבירות נשק ואחזקה של חלקי מטען חבלה במסגרת הסדר טיעון. הוא התגורר במושב שתולים ולאחר מכן עבר לנתיבות.
סניגורו של המנוח, עו"ד נס בן נתן, שייצג אותו בתיק עבירות הנשק, מסר בתגובה: "הצטערתי לשמוע את הבשורה הקשה, רק לפני חמישה חודשים השתחרר מהמאסר והחליט לחיות חיים שלווים ונורמטיביים".
4 צפייה בגלריה
עו"ד נס בן נתן
עו"ד נס בן נתן
עו"ד נס בן נתן
(צילום: עידו ארז)
שלשום נורתה למוות סוהא מנסור, תושבת טירה בת 38 ואם לשלושה, במכון היופי שפתחה ביישוב מגוריה. חובשים ופרמדיקים של מד"א קבעו את מותה במקום והמשטרה פתחה בחקירה בחשד לרצח. היא האישה הראשונה שנרצחה בחברה הערבית השנה, וגם הרביעית בארבעת הימים האחרונים.
הרוצח ירה לעבר מכון היופי לפחות חמישה כדורים - ונמלט. קודם לכן הוצת רכבה. קרובת משפחה של סוהא האשימה את המשטרה: "היא לא עושה כלום. עוד רצח לרשימת הנרצחים, ואין עצורים. למה רצחו אותה?".
מנסור הותירה אחריה שלושה ילדים - נערה בת 15, נערה בת 13 וילד בן 12 בעל צרכים מיוחדים. מתחילת השנה נרצחו בישראל 30 אזרחים ערבים.
ביום שישי שעבר נרצחו חאפז סנע אללה ואחמד סנע אללה, בני 26 ו-23, שנורו בשיפודייה ביישוב דיר אל-אסד שליד כרמיאל. השניים פונו במצב אנוש לבית חולים, שם נקבע מותם כעבור דקות ספורות. מהירי נפצעו גם שני ילדים – בני 10 ו-13. בתיעוד מהמקום נראים שני חמושים רעולי פנים מתקרבים לשיפודייה ופותחים באש.
שעות לפני כן נרצח ביריות עז א-דין עמאריה בכניסה לביתו ביישוב אבטין שבעמק זבולון. שני אחיו נורו גם הם ונפצעו באורח בינוני וקל. בשני המקרים לא נעצרו חשודים במעורבות בירי.