במשך חצי שעה, גולל הבוקר ארז פוסקלינסקי (34) - בן זוגה לשעבר של מיכל סלה ז"ל - את מסכת האיומים הטלפוניים מצד אלירן מלול הנאשם ברצח אשתו. בעדותו בבית המשפט המחוזי בירושלים במסגרת משפטו של מלול תיאר את הקשר המיוחד עם מיכל ובעיקר את מה שקרה מאז שנודע למלול ששוחח איתה. עוד באותו הערב, סיפר, קיבל טלפון ממספר לא מזוהה. על הקו היה מלול: "הוא אמר בליל של דברים סופר-תוקפניים, באלימות, בברבריות כזו - 'יא חתיכת אפס', מי אתה חושב שאתה, תעזוב אותי, תעזוב את מיכלי, תעזוב את המשפחה שלנו. אני יודע איפה שירתת. אני כלב נושך, תתרחק ממיכלי שלי'".
2 צפייה בגלריה
אלירן מלול בבית המשפט
אלירן מלול בבית המשפט
(צילום: יעל פריסון)
2 צפייה בגלריה
לילי בן עמי אחותה של מיכל סלה ז"ל עם בן זוגה לשעבר ארז פוסקלינסקי
לילי בן עמי אחותה של מיכל סלה ז"ל עם בן זוגה לשעבר ארז פוסקלינסקי
בן הזוג לשעבר ארז פוסקלינסקי לאחר הדיון עם לילי בן עמי, אחותה של הנרצחת
(צילום: יעל פרידסון)
בן הזוג לשעבר מספר שלקח נשימה וענה למלול: "אני לא יודע למה אתה מדבר ככה, מיכלי ילדה גדולה, היא תעשה את הבחירות שלה. אם תתקשר אליי עוד פעם, אני אתקשר למשטרה". בתום עדותו יצא בבכי מאולם בית המשפט.

ארז תיאר את הזוגיות עם מיכל: "גרנו ביחד אחרי חצי שנה של היכרות. עברנו לגור יחד, וגרנו ביחד שנתיים. ניהלנו בית מאד פתוח עם הרבה תקשורת. בחוויה שלי, מיכל כבת זוג וכבן אדם היא בן אדם שמח, פתוח, רגיש, צבעוני, אוהבת אדם, סקרנית ללמוד, סקרנית לחיים, מתרגשת מאינטראקציות עם בני אדם. אישה אמיצה, חזקה, שלוקחת אחריות על הדרך שלה, פותרת את הדברים, עצמאות אדירה. תמיד עבדה בכמה עבודות, היה לה קשר מאד טוב עם המשפחה שלה וגם קשר שלי כבן זוג, היינו באים לארוחות שבת וסופי שבוע".
אחרי כארבע שנים וחצי נפרדו השניים וחזרו. מיכל רצתה להתחתן אך ארז הרגיש שהוא אינו בשל לחתונה, והשניים נפרדו. לאחר כעשרה חודשים ארז הבין שטעה וביקש לחזור למיכל: "היה לי מאד קשה ואחרי שמונה-עשרה חודשים הבנתי שאני עושה טעות גדולה, שהיא האישה של החיים שלי". לדבריו, הוא שלח לה הודעת ווטסאפ וביקש להיפגש, אך מיכל לא הגיבה.

"הוא איים עליה שאם תיצור איתי קשר הוא יעזוב אותה"

"אחרי כמה ימים קיבלתי תשובה במייל. היא כתבה לי שהיא יוצאת עם מישהו, הוא איים עליה שאם תיצור איתי קשר הוא יעזוב אותה", העיד ארז על דוכן העדים, "זה היה לי מאד מוזר, זו לא הייתה מיכל שהכרתי. לא הבנתי למה היא כותבת לי במייל ולא בווטסאפ, זה הרגיש לי לא חופשי. וגם מיכל שאני מכיר היא חזקה, עצמאית, שמחה, היא הייתה חברה מדהימה, גם של החברות שלה, ואם משהו לא היה מתאים לה - היא הייתה אומרת 'היום לא מתאים לי להיפגש'. הנוכחות שלה עם מישהו אחד על אחד היא 100 אחוז. כתבתי לה שאני מבין ועדיין אני אשמח שניפגש. לקח לה זמן והיא אמרה שזה בסדר שנדבר בטלפון ושחשוב לה לשמור על הכבוד של בן הזוג שלה".
ארז החליט להיפגש עם לילי בן עמי, אחותה הגדולה של מיכל סלה ז"ל, כדי להבין את המצב של מיכל, ואחרי השיחה איתה הוא התקשר למיכל: "דיברנו בטלפון, היא הרגישה מאד לא נוח עם השיחה עצמה, היא אמרה 'אני לא יכולה לדבר איתך, גם ככה זה יותר מדי, בן הזוג שאני יוצאת איתו עכשיו מאיים שהוא יעזוב אותי אם אני אפגש איתך. אמרתי לה 'איך מישהו יכול לאיים עלייך? את מיכל'. היא אמרה 'עזוב, אני לא רוצה להיכנס לזה, הוא חשוב לי, חשוב לי לכבד אותו, הוא במצב לא טוב'".
ניהלנו שיחת טלפון של שעתיים וזה חזר על עצמו. היא אמרה ש"גם ככה זה יותר מדי, גם ככה אני אצטרך להגיד לו והוא יכעס. אמרתי לה 'למה שמישהו יכעס? כי את מדברת עם מישהו אחר?'. היא אמרה 'אני רוצה לתת צ'אנס לקשר החדש שרק התחיל, אני לא יכולה לעשות לו את זה. זה יהרוג אותו', ובזה נגמרה השיחה בטלפון".
לדברי ארז, באותו ערב הוא קיבל מספר שיחות ממספר לא מזוהה, שבה איים עליו מלול. הוא סיפר על תחושותיו לאחר השיחה עם מלול: "הייתי שש שנים בצבא, במלחמה, אני לא פוחד בקלות. הייתה בי זיעה קרה, הרגשתי שאני מפחד, שיש פה מישהו תוקפני בצורה לא סבירה, בצורה מפחידה, ברברי, אלים, הזוי".
בתום עדותו אמר: "אני מצטער על השתלשלות האירועים. היא הייתה אור בעולם הזה ויש הרבה חשבון נפש למי שנשאר פה". הוא פנה למלול שישב על ספסל הנאשמים: "הרסת את החיים. היא הייתה בן אדם מדהים".