2 צפייה בגלריה
משרד החוץ
משרד החוץ
בניין משרד החוץ בירושלים
(צילום: גיל יוחנן)
על רקע המתיחות הביטחונית מול איראן, שהגיעה לשיא בפיצוץ במתקן הגרעין בנתנז שאותו ייחסה טהרן לישראל, התגברו משמעותית ההתרעות לפיגועי טרור נגד שליחי המדינה בחו"ל ויעדים ישראלים. במשרד החוץ חוששים מפיגוע נקם של איראן או ארגון חיזבאללה, ובשל כך הודיעו על היערכות מיוחדת. שר החוץ גבי אשכנזי קיים דיון מיוחד בנושא עם ראש השב"כ נדב ארגמן וגורמי מודיעין וביטחון נוספים.
"לאחרונה אנו עדים להתגברות משמעותית בהתרעות הנוגעות לשליחי המדינה בחו"ל", חשף מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז במברק ששיגר לכל ראשי נציגויות ישראל בעולם ולכל עובדי משרד החוץ בארץ ובעולם.

"אנו מייחסים חשיבות עליונה לביטחון שליחינו, בני משפחותיהם וכל עובדינו", הוסיף אושפיז. "בטמ"ח (חטיבת הביטחון במשרד החוץ - א"א), קציני הביטחון בנציגויות ועובדי הביטחון בהן עושים ככל יכולתם לסכל איומים המופנים נגדנו. אני קורא לכם, ראשי הנציגויות, כמי שהאחריות הכוללת, המנהיגותית והניהולית, מוטלת על כתפיכם, להמשיך להיות פעילים, אף יותר מהרגיל, גם בנושאי הביטחון".
עוד כתב אושפיז במברק: "עלינו לחדד בפני העובדים, גם המקומיים, את הסכנות כמו גם את הצורך לשתף פעולה וליישם באופן מלא את הנחיות הביטחון, תוך הפגנת אחריות אישית וגילוי ערנות כנדרש מרמת האיומים עימה אנו מתמודדים. פעילותכם ומעורבותכם האקטיבית מול העובדים חיונית, בראייתי, כדי שנעבור תקופה זו בשלום. לשליחי המשרד בחו"ל, האחריות לביטחונכם ולביטחון בני משפחותיכם, היא גם אחריות אישית שלכם, אחריות שיש להקפיד בה קלה כבחמורה".
2 צפייה בגלריה
גבי אשכנזי
גבי אשכנזי
כינס דיון מיוחד. שר החוץ גבי אשכנזי
(צילום: AFP)
בתחילת השבוע התכנס הקבינט המדיני-ביטחוני לראשונה מאז פברואר ודן במשך כשלוש שעות במתיחות עם איראן. בתום הדיון אמרו גורמים בכירים כי השיחות בווינה בין איראן למעצמות "מדאיגות". לדבריהם, "האמריקנים מוותרים יותר ממה שהאיראנים רוצים. היעד שלהם הוא ריצה להסכם בכל מחיר. הם רצים כמו משוגעים להסכם".
עוד אמרו הגורמים לאחר ישיבת הקבינט כי "האיראנים יודעים שיושג הסכם בכל מחיר והם עושים המקסימום להשיג הישגים. האמריקנים שומעים את הדאגות שלנו אבל השאלה אם הם מקשיבים. לא ברור אם פנינו להסלמה מול איראן. האיראנים מאוד מתוחכמים ועושים הכול למקסם ההישגים מהשיחות בווינה. ישראל לא מוותרת ורוצה להשפיע על ההסכם כמה שהיא יכולה - כי זה בדמה. היא הכתובת לטילים האיראניים".