קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל מתחה ביקורת על ההחלטה של הרשתות החברתיות הגדולות לחסום את חשבונותיו של דונלד טראמפ, והגדירה את ההחלטה "בעייתית". כך אמר היום (ב') הדובר של הקנצלרית.

3 צפייה בגלריה
קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ב בונדסטאג עם מסכה דיון על הגבלות קורונה
קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ב בונדסטאג עם מסכה דיון על הגבלות קורונה
"חופש ביטוי - זכות יסוד". מרקל
(צילום: EPA)
בסוף השבוע הודיעה טוויטר כי חסמה לצמיתות את חשבונו האישי של טראמפ ברשת החברתית, בשל סכנה להסתה לאלימות בעקבות ההתפרעויות של תומכיו בקפיטול. גם פייסבוק ואינסטגרם הודיעו על השעיית חשבונותיו של טראמפ, לפחות עד תום כהונתו כנשיא.
"הזכות הבסיסית לחופש ביטוי היא זכות יסוד בעלת חשיבות אלמנטרית. ניתן להתערב בזכות יסוד זו, אך באמצעות החוק ובמסגרת שהגדיר המחוקק, לא על פי החלטת הנהלת פלטפורמות המדיה החברתית", אמר דוברה של מרקל, סטפן זייברט.
3 צפייה בגלריה
חשבונו של טראמפ לאחר שהושעה
חשבונו של טראמפ לאחר שהושעה
חשבון הטוויטר של טראמפ לאחר שנחסם
(צילום מסך)
"מנקודת מבט זו, הקנצלרית סבורה כי חסימת חשבונותיו של נשיא ארה"ב לצמיתות היא בעייתית", הוסיף זייברט. לדבריו, שקרים או הסתה לאלימות גם הם "בעייתיים מאוד", אך הדרך להתמודד איתם צריכה להיות במסגרת רגולטורית משפטית שתקבע המדינה.
זייברט אמר כי חסימת החשבון היא צעד מוגזם, אך ציין כי תמך בפעולות שנקטו הרשתות החברתיות בחודשים האחרונים כדי לסמן טענות כוזבות.
תמיכתה של מרקל בטראמפ בנושא זה מפתיעה. בארבע שנות כהונתו היחסים בין שני המנהיגים היו צוננים. לאחר המהומות בקפיטול אמרה מרקל כי היא "זועמת ועצובה" בעקבות האירועים. היא גם האשימה את טראמפ שגרם לתסיסה בכך שסירב להודות בהפסד בבחירות לג'ו ביידן.
3 צפייה בגלריה
אנגלה מרקל דונלד טראמפ פסגת G20  המבורג גרמניה יולי 2017
אנגלה מרקל דונלד טראמפ פסגת G20  המבורג גרמניה יולי 2017
יחסים צוננים. טראמפ ומרקל
(צילום: רויטרס)
בשבת הודיעה חברת טוויטר כי השביתה את חשבונו של טראמפ. "לאחר בחינה מדוקדקת של ציוצים מחשבון המשתמש realDonaldTrump וההקשר סביבם, השעינו לצמיתות את החשבון בשל סכנה להמשך הסתה לאלימות", מסרה החברה.
טראמפ השתמש בחשבונו הרשמי של נשיא ארה"ב, כדי להגיב על חסימת חשבונו האישי. "טוויטר היא אולי חברה פרטית, אבל ללא עזרת הממשל היא לא הייתה יכולה להתקיים זמן כה רב. אני צופה שכך יקרה. ניהלנו משא ומתן עם כמה אתרים אחרים ונמסור הודעה משמעותית בקרוב, בעוד אנחנו שוקלים לבנות פלטפורמה משלנו בעתיד הקרוב", צייץ הנשיא.
הוא הוסיף: "לא ישתיקו אותנו! בטוויטר אין חופש ביטוי. הם רק עוסקים בקידום רשת של השמאל הקיצוני שבה כמה מהאנשים המרושעים ביותר בעולם מורשים לדבר באופן חופשי". כעבור דקות מחקה טוויטר את הציוצים הללו. לאחר מכן הושעה גם החשבון הרשמי של צוות הקמפיין של טראמפ.