2 צפייה בגלריה
מאהר אל-אחרס
מאהר אל-אחרס
המעצר לא יוארך שוב. פעיל הג'יהאד מאהר אל-אחרס בבית החולים קפלן
מאהר אל-אחרס, פעיל הג'יהאד האיסלאמי שנעצר מינהלית, סיים אמש (שישי) את שביתת הרעב שלו אחרי שהגיע להסכם עם מערכת הביטחון בישראל ולפיו הוא ישוחרר בתום ריצוי מעצרו המינהלי ב-26 בנובמבר ומעצרו לא יוארך שוב. אל-אחרס שבת רעב במשך 103 ימים, מאז יומו הראשון במעצר מינהלי, במחאה על מעצרו.
חברי הכנסת אחמד טיבי, אוסאמה סעדי, וליד טאה ועופר כסיף מהרשימה המשותפת הגיעו אתמול יחד עם יו"ר ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל מוחמד ברכה לבית החולים קפלן, שם שוהה אל-אחרס באשפוז, ושוחחו עמו על שחרורו הקרוב.
אל-אחרס אמר לאחר שהתבשר על שחרורו: "נכנסתי לשביתת הרעב הזאת בשם העם שלנו והאסירים. העם המסכן שלנו נרצח ונכלא ואף אחד לא שואל עליו. הבכנו את ישראל באמצעות שביתת הרעב הזאת, נגד המעצר המינהלי. מודה לכל אלה שהביעו הזדהות עם עמי. הצעד של סיום שביתת הרעב בא כמענה לדרישות בני עמי, לאחר הניצחון הגדול".
לפני כמה שבועות שב"כ כבר הציע לאל-אחרס לסיים את שביתת הרעב שלו בתמורה לשחרורו בתום תקופת המעצר שלו (26 בנובמבר) - אך הוא סירב בתוקף ודרש להשתחרר באופן מיידי בתמורה לסיומה. אתמול למעשה יישר קו עם הצעת שב"כ הקודמת.
2 צפייה בגלריה
מאהר אל-אחרס
מאהר אל-אחרס
אל-אחרס בבית החולים לאחר ההחלטה לסיים את שביתת הרעב. ח"כ אחמד טיבי מצד שמאל
אל-אחרס, תושב הכפר סילת א-דאהר שבאזור ג'נין, נעצר לאחר שבמערכת הביטחון השתכנעו לנוכח מידע מודיעיני כי מדובר בפעיל בולט של הג'יהאד האיסלאמי שמעורב בפעילות ארגונית שמסכנת את ביטחון האזור וכן מסית ומתבטא בקיצוניות. אל-אחרס נעצר ב-27 ביולי והוצא נגדו צו מעצר מנהלי לתקופה של ארבעה חודשים. באותו היום הוא פתח בשביתת רעב במחאה על מעצרו המנהלי שלטענתו אינו מוצדק ואינו חוקי.
עם התמשכות שביתת הרעב, הידרדר מצבו הבריאותי של פעיל הג'יהאד האיסאלמי וב-27 באוגוסט הוא הועבר למתקן רפואי של שירות בתי הסוהר ברמלה. כשבוע לאחר מכן מצבו המשיך להידרדר ובעקבות כך הוא הועבר לאשפוז בבית החולים קפלן.
בעקבות אשפוזו, עתר אל-אחרס לבג"ץ שהורה על הפסקת המעצר המנהלי מאחר שלא נשקפת ממנו מסוכנות בזמן שהוא מאושפז בבית החולים קפלן. בהמשך דחה בג"ץ עתירה נוספת שבה דרש הפלסטיני להורות על שחרורו המיידי.
ארגון הג'יהאד האיסלאמי איים לאחרונה לשגר רקטות לעבר ישראל, אם זו לא תשחרר את אל-אחרס. בחודש שעבר השמיע בכיר הארגון בעזה, אחמד אל-מודלל איום בלשון "או שאל-אחרס ישוחרר, או שהרקטות של ההתנגדות הפלסטינית ישוגרו לעבר ישראל והישראלים ימותו במקלטים מקורונה".
כשבועיים לאחר אותו איום נורו שתי רקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, והאזעקות נשמעו באשקלון ובשורת יישובים במועצה האזורית חוף אשקלון. מערכת כיפת ברזל יירטה את אחת הרקטות ואחת אחרת התפוצצה בשטח פתוח, לא היו נפגעים. בתגובה לשיגור הרקטות, תקף צה"ל כמה יעדים של חמאס ברצועה.
פורסם לראשונה: 18:43, 06.11.20