בסרטון חריג שהופץ בשבוע שעבר נראות אמהות בגן ילדים של רשת "אמונה" בנתניה רודפות אחר הגננת, מגדפות אותה ומנסות להכות אותה, לאחר שהתעורר חשדן כי הגננת התעללה בילדים. בריאיון לאולפן ynet הבוקר (ראשון) הודתה אחת האמהות, טלי צעדה: "הרבצתי לגננת שהתעללה בבן שלי". בעקבות המקרה היא נשלחה למעצר בית של חמישה ימים.
לדבריה לפני שבועיים סיפר לה בנה בן השנתיים וחצי כי הגננת והסייעות היכו אותו בראש ובאיבר המין. "לקחתי אותו מהגן והוא סיפר שאחת מהן עשתה לו כואב בראש ואחרת עשתה לו כואב בבולבול. בהתחלה קצת התנדנדתי, אבל אז התיישבתי מחוץ לגן כשהילדים בחצר לראות מה קורה שם. ואז אני קולטת שאותה גננת לוקחת ילד אחר, מעיפה לו את השמיכה שלו בחצר ומכניסה אותו בכוח לגן. ואז אני לא יכולתי להתאפק, נכנסתי גם אני לגן". היא התעמתה עם מנהלת הגן ודרשה ממנה לבדוק את התקרית במצלמות. המנהלת הכחישה כי מדובר היה באלימות, ובעקבות זאת החליטה טלי לשלוח את בנה לגן כשעל גופו מכשיר הקלטה.
2 צפייה בגלריה
טלי צעדה
טלי צעדה
האם טלי צעדה
(צילום: ניצן דרור)

2 צפייה בגלריה
מספר הורים לקחו את החוק לידיהם והיכו גננת עת שנתפסה מכה תינוקות וילדים במעון בעיר
מספר הורים לקחו את החוק לידיהם והיכו גננת עת שנתפסה מכה תינוקות וילדים במעון בעיר
מתוך התיעוד של האמהות רודפות אחרי הגננות
"אני שומעת בהקלטות שהיא אומרת 'כולנו יושבים לאכול ושבתאי לא אוכל'", סיפרה טלי. לדבריה הילד גם סיפר שבאחד הימים הגננת לא נתנה לו לאכול ארוחת צהריים. לדבריה היא התלוננה במשטרה וסיפקה את ההקלטות, אך במשטרה התמהמהו בטיפול. "כשהתעללו לי בילד הם לא כל כך מיהרו להגיע, אבל ברגע שאני הרבצתי לה כבר ניידת הייתה במקום", אמרה.
מהמשטרה נמסר בתגובה: "בניגוד גמור לנטען, מיד עם קבלת התלונה במשטרה ביום חמישי האחרון נפתחה חקירה שבמסגרתה נחקרו הסייעות, כלפיהן הופנה החשד לפגיעה בילד, והן הורחקו מהגן למשך 14 ימים. על פי החשד, במקביל להגשת התלונה, בחרה החשודה לתקוף את צוות הגן תוך גרימת חבלות לאחת הסייעות שבעקבותיו נזקקה לטיפול רפואי בבית החולים. משטרת ישראל תפעל בנחישות למיצוי הדין עם כל מי שבוחר להפר את החוק".